Farklı müziklerden farklı  sesler doğar

CİHAT AŞKIN ile Cengiz Özkan, 25 Ocak Çarşamba günü saat 20.00’de CRR (Cemal Reşit Rey) Konser Salonu’nda birlikte değişik bir projede buluşacaklar.

Haberin Devamı

Cihat Aşkın ile Cengiz Özkan, iki türün ustaları. Özkan, ayrıca söylüyor.

Cihat Aşkın’ın “Yeni Türk Müziği Hareketi”, halk müziğinin ölümsüz adı Muzaffer Sarısözen’in izinden giderek müziğimizi yeni kuşaklara aktarmak ve bu çalışmaları dünyaya ulaştırmak amacını güdüyor.

Cihat Aşkın’ın söylediğine göre, Muzaffer Sarısözen keman çalıyormuş. Hatta bir kurs da açmış. O da Cumhuriyet’in inançlı kuşağından biri.

Geceye Sarısözen’in oğlu da katılıyormuş. Sunuş Sarısözen’in sesinden yapılacak ve Soma zeybeğinin icrasında o da var.

Aşkın, Sarısözen’in de türkülerin yeniden armonize edilmesini istediğini belirtti. Sanatçı,  türkülerin otantikliğini bozmadan, özgür, farklı, yaşadığımız yüzyıla uygun farklı bir yorum için çalışmış.

Sahnede Aşkın Ensemble’ın yanı sıra Halk Müziği Korosu da yer alacak.
Halk Müziği Korosu, altı bağlama, bir kemane, bir mey ve perküsyondan oluşuyor. Orkestra 30–32 kişi. On iki türkü seslendirilecek.

Haberin Devamı

Muzaffer Sarısözen, derledikleri, icraları, arşivleme çalışmaları ile halk müziğine büyük hizmetlerde bulunmuş biri.

İBB Konser Salonu için özel olarak hazırlanan projede, yirmi birinci yüzyılın ozanı olarak nitelendirilen Cengiz Özkan türküleri seslendirecek.

Aşkın, bu parçaları yeni bir düzenlemeyle sunacak.

İki sanatçının da CD’lerini dinlediğinizde, yeniliklere açık, değişik türdeki müziklerin birleşmesinden doğan yeni ezgileri, tınıları yaratan adlar olduğuna karar verirsiniz.

Konserin özgünlüğünü tahmin edebilmek için, iki sanatçının da daha önceki çalışmalarını dinlemek gerekiyor.

Cihat Aşkın ve Küçük Arkadaşları projesi ile Türkiye’nin çeşitli kentlerindeki yetenekli çocukları yetiştirmeyi gerçekleştirmişti.

Serhan Bali’nin Cihat Aşkın’la yaptığı röportajın başlığı “Bu toprağın kemancısı” idi, bu unvan başka yazılarda da kullanıldı, benimsendi.

O röportajda Aşkın’ın söyledikleri müzik anlayışını özetler nitelikte:

“Daha öğrenciyken hem Batı müziği hem de Türk müziği icra eden çevrelerce dışlandım. Ne onlara ne bunlara yaranabildim.”

Farklı müziklerden farklı  sesler doğar

***

Haberin Devamı

KONSERİN tanıtımı şöyle yapılıyor:

“Türk müziğinin yeniden yorumlanması, sadece bu topraklarda değil kültürel coğrafyamızda var olan müziğimizin en sade şekliyle söylenmesi, çalınması ortaya çıkarılması düşüncesinden yola çıkıyor ‘Yeni Türk Müziği Hareketi’.

Amaç; ister teksesli, ister çoksesli, ister uzun hava, ister dans... Hepsinin sadelikten çıkarılarak, yorumda özgür, sunumda özgür ve ruhta özgür bir şekilde yeniden yorumlanması.”

Cihat Aşkın bu çalışmaları şöyle değerlendiriyor:

“Huzurun ve refahın birleştiği yer ideal yerdir.

Doğu ve Batı’nın kucaklaşması ancak bizim toplumumuzun kucaklaşmasıyla ve bu anlayışın diğer medeniyetlere yansımasıyla mümkün olacaktır.

Haberin Devamı

Itri ile Bach, Mozart ile Dede Efendi, Âşık Veysel ile Beethoven ve daha niceleri farklı dilleri konuşsalar dahi aynı şeyleri söylerler.”

Proje, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Kültür Daire Başkanlığı Kültürel Etkinlikler Müdürlüğü bünyesinde gerçekleştirilmektedir.

***

YAZARKEN Cihat Aşkın–Mehru Ensari’nin 1. ve 2. Minyatürler CD’lerini, 

Cengiz Özkan’ın da Hayâl Mest ile
İncesaz–Elif CD’lerini dinledim.

İkisinin CD’leri de Kalan’dan çıktı.

Yazarın Tüm Yazıları