GeriMutfak Tüyoları Kış aylarında bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için yemeniz gerekenler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kış aylarında bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için yemeniz gerekenler

Kış aylarında bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için yemeniz gerekenler

Mevsim geçişlerinin yaşandığı dönemlerde bağışıklık sistemimiz zayıflıyor. Bu da başta halsizlik, yorgunluk ve stres olmak üzere soğuk algınlığı, grip gibi birçok hastalığa kapı açıyor. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için düzenli uyku ve egzersizin yanı sıra yiyip içtiklerinize de çok dikkat etmelisiniz. Bu dönemde sofranızdan eksik etmemeniz gereken besinleri şu başlıklarda toplayabiliriz…

Antioksidan içeren sebze ve meyveler

Antioksidan deposu sebze ve meyveler bağışıklığı güçlendirmek için olmazsa olmazdır. Özellikle mevsim sebze ve meyvelerini bol bol tüketmelisiniz. Yemeniz gerekenlerin başında meyvelerden elma, armut, nar, portakal, mandalina, kivi; sebzelerden ise ıspanak, karnabahar, brokoli, pazı, roka, maydanoz, soğan, sarımsak, kereviz yer alıyor.

C vitamini

C vitamini denince aklımıza turunçgiller geliyor. Mandalina, portakal, limon gibi meyvelerin yanı sıra nar ve kivi de önemli C vitamini kaynakları. Sebzelerden de roka, maydanoz, brokoli gibi yeşil sebzeleri bol bol tüketin.

Kış aylarında bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için yemeniz gerekenler

Soğan ve sarımsak

İyi birer antioksidan kaynağı olan soğan ve sarımsak aynı zamanda da doğal birer antibiyotiktir. Hastalıklar karşısında vücudunuzda ilaç vazifesi görürler. Bu mevsimde bolca soğan ve sarımsak yemeyi ihmal etmeyin.

Probiyotikler

Bağışıklık sisteminin gücü ile bağırsak sağlığı arasında doğrudan bir ilişki var. Bağırsak sağlığı için de probiyotik içeren gıdaları bol bol tüketmek gerekiyor. Yoğurt ve kefir en iyi probiyotik kaynakları.

Baharatlar

Özellikle zencefil ve zerdeçal içerdikleri vitamin ve mineraller sayesinde hem bağışıklık sistemini güçlendiriyor hem de birçok hastalığa iyi geliyor.

Yulaf

İçeriğindeki bağışıklık güçlendirici beta-glukan ile yulaf kış aylarında sık sık tüketilmeli. Yulafın mikrop öldürücü ve antioksidan etkileri olduğunu unutmayın.

Kış aylarında bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için yemeniz gerekenler

Su

Bol su içmenin mevsimi yok aslında ama kış aylarında hava soğudukça su tüketimimizde bir azalma oluyor. Buna izin vermeyin, günde en az 8 bardak su içmeye kışın da devam edin.

ANTİOKSİDAN DEPOSU KARNABAHARLA YAPABİLECEĞİNİZ NEFİS BİR YEMEK

Fırında Soslu Karnabahar | Mucize LezzetlerMucize Lezzetler'in bugünkü menüsünde soslu karnabahar var!

Yorumları Göster
Yorumları Gizle