BELİRLEYİCİ OLAN ARZ TALEP DENGESİ!

Güncelleme Tarihi:

BELİRLEYİCİ OLAN ARZ TALEP DENGESİ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2022 10:19

Turizm hareketimiz yaşanan sıkıntılı süreçte yine gerek yerli gerek yabancı tüketici bağlamında bir talep tercihine sahne oluyor. Talep ekonomik ürünler noktasında yoğunlaşıyor ve dolayısıyla satışlar da doğal olarak o yönde ivme kazanıyor.

Haberin Devamı

Burada kuşkusuz en önemli mesele ekonomik ürünlere olan ilginin aynı zamanda satış fiyatlarında bazı dramatik boyuttaki indirimleri işaret edip etmediği meselesidir. Yoksa ekonomik tatil talebi turizm endüstrisinde elbette çok anlaşılabilir bir tercihin karşılığıdır.

Diğer taraftan turizmin başkenti Antalya’nın 5 yıldızlı otel sayısının İspanya’nın tamamından daha fazla olması ise yine doğal olarak bir başka paradigmayı işaret ediyor.

Tüketicinin ilgisinin büyük ölçüde ekonomik ürünlere yoğunlaştığı kentimizde üst segment ürünlerin satışında yine ister istemez zorlanıyoruz. Dengeden ne kastettiğimiz de bu gerçekle daha bir belirginleşiyor.

Genel pazarlama stratejisinde söz konusu bu dengenin ne denli önemli bir unsur olduğu elbette tartışılmaz. Satışa sunulan her segmentten farklı ürünün bu dengeyi en ideal şekliyle oluşturabildiği ölçüde güçlü bir verimlilikten söz edebilmemiz mümkündür. Devler ligindeki rakiplerimizin öncelikle bunu başarabildikleri düşüncesindeyim.

Haberin Devamı

Tatil için ülkemizi tercih eden Avrupalı turistin öncelikli tercihinin ille de üst segment ürünler olmadığını yıllar içerisinde deneyimleyerek gördük. Bu yüzden de özellikle Alman turist sayısının bazı bölgelerimizde oldukça yüksek bir oranda olduğunu biliyoruz.

Üst segment ürünlerle ön plana çıkan bölgeler ise yaşanan malum sıkıntılı süreç nedeniyle yeterince Rus turist alamadığı için istenilen doluluk oranlarına ulaşmakta zorlanıyor.

Gözlemlerim doğrultusunda şunu söyleyebilirim ki; İspanya genel anlamda talebe göre ürün oluşturma noktasında belki de en başarılı ülke. Kimin neyi, ne kadar istediğini gerçekten çok iyi biliyor ve o yönde bir yol izliyorlar.

Ürün ve hizmet kalitesi anlamında gerçekten onlardan daha iyi olmamız önemli bir avantajımız.
O zaman arz-talep dengemizi en gerçekçi biçimde yeniden değerlendirerek bu avantajımızı mutlaka çok daha etkin kullanabilmeliyiz ve bunu başarabilirsek ürünlerimizi gerçekten hak ettiği değerin altında satmak zorunda da kalmayacağız.

Marka değerinin giderek yükseldiğini düşündüğümüz Türk turizminin başkenti güzel Antalya’mızın tartışılmaz ürün ve hizmet kalitesi ile bu anlamda geleceğe dönük yeni bir başarıya imza atacağına olan inancımızı asla yitirmeyeceğiz.

Mutlu bayramlar dileklerimle…

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!