Keyifli ve eğlenceli bir işe imza attık

Güncelleme Tarihi:

Keyifli ve eğlenceli bir işe imza attık
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2011 00:00

Ankaralı Cosmic Creative, Ankara Şehir Kulübü için hazırladıkları ilan ile Kırmızı Bölge Reklam Ödül-leri’nde, Basında En İyi Turizm, Seyahat, Kültür & Sanat ve Eğlence Reklamı ödülüne layık görüldü.

Daha önce de Kırmızı Ödülleri heyecanı yaşayan Cosmic Creative Ajans Başkanı Ebru Aslan, bu sene ilk defa düzenlenen Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ve kategori birincilikleri ile ilgili düşüncelerini paylaştı.

Ajansınızdan kısaca bahseder misiniz? Kaç yıldır hizmet veriyorsunuz?
Ankara’nın köklü reklam ajanslarından Cosmic Creative, sektörde 12 yıldır hizmet veren bir tam hizmet ajansı. Ajansımızın müşteri portföyünde yerel, ulusal ve uluslararası pek çok marka yer alıyor.

Kurumlara hizmet

Müşteri segmentiniz genelde hangi sektörlerden?
Bilindiği gibi İstanbul dışında reklamcılık biraz farklı bir durumda. Müşterilerimiz arasında alışveriş merkezleri ve inşaat şirketleri yoğun olmakla beraber, kamudan pek çok büyük kuruma hizmet veriyoruz.

Basında En İyi Turizm, Seyahat, Kültür Sanat ve Eğlence kategorisinde Kırmızı Bölge Ödülü kazandınız. İşin öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?
Öncelikle işimizin ödül alması bizi çok mutlu etti. Amacımız her zaman dikkat çekici ve içerisinde güçlü bir fikri barındıran işler gerçekleştirmek. Burada da bu mantıkla yola koyulduk. Bir kampanya hazırladık ve müşterimizin beğenisine sunduk. Müşterimizin büyük bir cesaretle bu işlere onay vermesi sonucunda keyifli ve ödüllü bir işe imza attık.

Kaliteli işler çıktı

Reklamverenin sizinle paylaştığı bilgiler ve sizin ajans olarak bu brief’e bulduğunuz çözüm nasıldı?

Müşterimizin dönemsel bir indirim kampanyasını duyurma amacıyla çalışmaya başladık. Konu keyifliydi; çocuklara yönelik spor okulu. Neler olabilir, neler yapılabilir derken ince bir espriyle bu spor okulunun aslında hedef kitle için kazançlı bir yanı olduğuna vurgu yaptık. Bir de işin içinde indirim olunca mesaj iyice pekişti ve görsel çözümleme ile güzel bir bütün oluştu. Sonuç olarak da ortaya güzel işler çıktı. Müşterimizin açık görüşlülüğü ve yapıcı tavrı, profesyonel anlamda kaliteli işlerin çıkmasını sağladı.

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ne katılmaya nasıl karar verdiniz?
Yıl boyunca hazırladığımız işler arasından seçtiğimiz işlerle yurt içi ve yurt dışında pek çok yarışmaya katılıyoruz. İşin yayınlanma döneminden itibaren başlayan ilk yarışma Kırmızı Bölge Ödülleri’ydi. Biz de ülkemizin prestijli bir yarışmasında işimizi değerlendirmek amacıyla yarışmaya katıldık. Zaten bizler, daha önce de Kırmızı Ödülleri heyecanı yaşayan bir ajansız. 6. Kırmızı Ödülleri’nde “Basında En İyi Bölgesel Reklam” ödülünü kazanmıştık.

Fikir iyi işlenmeli

Yarışmaya katılacağınız ilanı seçerken nelere dikkat ettiniz?
Hepimizin bildiği gibi yarışmalarda farklı bir hava var. Hazırlanan çalışmaların profesyonel yönünün daha ağır basması gerekiyor. Yani iyi bir fikre sahip olduğu gibi, bu fikrin çok iyi bir biçimde işlenmesi gerekiyor. Bu işte de buna dikkat ettik ve güvendiğimiz bir iş olduğu için yarışmaya göndermeye karar verdik.

İddiamız var

Kazandığınız kategori birinciliğiniz ile 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ön elemeden muaf tutularak, ilgili kategoride bir kez daha yarışacaksınız. İddialı mısınız?
Bu aşamada daha dişli işlerle kapışacağını açık yüreklilikle söyleyebilirim. Neler olacağını şu an kestirebilmek zor, fakat bizim iddiamız var. Sonucu hep birlikte göreceğiz.
/images/100/0x0/55eadabef018fbb8f89afa47

Teşvik için çok önemli uygulama

Şehrinizde, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Bildiğimiz gibi zeminin top oynamaya müsait olması ve kadrolardaki oyuncuların yetenekleri, bir futbol müsabakasının kalitesini belirleyen en önemli faktörlerdir. Fakat sonucu belirleyen faktörün “gol” olduğunu da hiçbir zaman unutmamak gerekir. Biz, Ankara’da hizmet veren bir ajansız, zemin ile ilgili bazı sıkıntılar olsa da “gol” atacak oyuncular fazlasıyla mevcut. Bunun aksini iddia edemeyiz. Ankara’dan İstanbul’a giderek yoluna başarılarla devam eden çok fazla reklamcı var. Dolayısıyla zemini biraz daha top oynamaya elverişli bir hale getirirsek, daha fazla yeteneği kazanabiliriz. Bu potansiyeli keşfetme anlamında başlattığınız uygulamadan dolayı da sizlere çok teşekkür ediyoruz.

Son olarak Kırmızı Bölge Ödüllü sizin için ne ifade ediyor?
Bahsetmiş olduğum gibi Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri, yaratıcılığı teşvik etme bakımından çok önemli bir uygulama. Bu uygulamanın tüm Türkiye’de, reklamcılığa bir ivme kazandıracağını düşünüyorum. Bu noktada reklam ajanslarına da görev düştüğünü hiçbirimizin unutmaması gerekiyor.

Ankara Şehir Kulübü Genel Müdürü İrem Kalın

Markanızın bu ilanla Kırmızı Bölge ödülü kazanmasını bekliyor muydunuz?
Evet, bu çalışma ile bir ödül alacağımızı bekliyorduk çünkü dikkat çekici bir reklam olduğunu düşünüyorduk.

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Bu organizasyonun yapılması hem reklam veren firmalar hem de reklam ajansları için teşvik edici bir çalışma. Türkiye’deki mantık kriz dönemlerinde şirketlerin reklam giderlerini kısması yönünde idi. Artık reklamın firma tanınırlığı ve satış üzerindeki etkileri bu tip uygumlalar sayesinde daha da vurgulanmaktadır.

Yarın: Basında En Eğitim ve İnsan Kaynakları Reklamı Ödülü ile Bursalı ANL Creative
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!