Turkcell'den “Kullanıcı Deneyimi Günü” etkinliği

Güncelleme Tarihi:

Turkcellden “Kullanıcı Deneyimi Günü” etkinliği
Oluşturulma Tarihi: Kasım 30, 2012 11:41

Turkcell, dünyaca ünlü uzmanların konuşmacı olarak katıldığı “Kullanıcı Deneyimi Günü” etkinliğini gerçekleştirdi.

Haberin Devamı

Telefonica Digital’in Kullanıcı Deneyimi Direktörü Pamela Ellen Mead, Service Design Network’un Yönetim Kurulu Üyesi Shelley Evenson ve Ericsson’un Kullanıcı Deneyimi Yöneticisi Didier Chincholle’un konuşmacı olarak katıldığı etkinlikte Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın ev sahipliği yaptı. 
 
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Emre Sayın “Google, Apple ve Amazon.com gibi küresel devlere baktığımızda “Kullanıcı Deneyimi” konusu gündemlerinin en üst sıralarında… Biz de Turkcell olarak geçen yıl, “Kullanıcı Deneyimi” ekibi içimizde yeni bir dönemi başlattık.” dedi.
 
Telefonica Digital Kullanıcı Deneyimi Direktörü Pamela Ellen Mead, konuşmasında  şirketlerinde 15 farklı ülkeden, 7 ayrı dil konuşan, 45 kişilik bir kullanıcı deneyimi ekiplerinin olduğunu belirterek “Ürün geliştirmeden verdiğimiz servislere müşteri deneyimini odağımıza koyuyoruz. Kullanıcı deneyimi yeni bir konsept, yaşayarak öğreniyoruz ama bunun hayatiyetinin farkındayız” diyerek eski Twitter CEO’su Evan Williams’ın; “Kullanıcı deneyimi her şeydir. Her zaman böyleydi ama gereken değer verilmiyordu ve yatırım yapılmıyordu. Eğer kullanıcı odaklı tasarım noktasında değilseniz mutlaka bu noktaya gelmelisiniz. Bilen kişileri işe almalı, bunu takıntı haline getirmeli, bununla yatıp kalkmalısınız. Tüm şirketinizi de buna dahil etmelisiniz” sözleriyle sunumuna son verdi.
 
Ericsson Kullanıcı Deneyimi Direktörü Didier Chincholle sunumunda “Büyük şirketler için kullanıcı deneyimini tanımlamak ve iş yapış süreçlerine entegre etmek zorlayıcı bir süreç. Doğru tanımlamak ve şirketin tüm birimlerini derinlemesine bilgilendirmekle başlamak gerekir. Kullanıcı deneyimi dinamik ve kişiye göre değişken bir kavram, inovasyon anahtar konumda. Bir ürünü ilk yapan olmaya değil, doğru yapan olmaya çalışın. İyi bir tasarım bir problemi çözmektir, bunun için müşterinizi çok iyi anlamalısınız. Yararlı, kullanılabilir ve markayla paralel tasarımlar üretmek gerekiyor” dedi.
 
Service Design Network Yönetim Kurulu Üyesi Shelley Evenson konuşmasında dijital dünyanın değişken doğası nedeniyle, tasarımcıların sunulan servisleri bütünüyle tasarlayabilmesinin imkansız olduğuna değinerek “Onlar sadece ve sadece insanların deneyim oluşturmasına yol açacak kaynaklar tasarlayabilirler. Tasarımcılar ancak insanlara bir başlangıç noktası, ne zaman ne yapacakları konusunda uygun durumlar yaratabilirler. Servisler insanlar aracılığıyla hayat bulur ve kullanıcıların kaynakları nasıl kullandıkları, kişisel tarihleri ve donanımları paralelinde şekillenir. ” dedi.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!