Ruslar online bankacılıkta açık ara önde

Güncelleme Tarihi:

Ruslar online bankacılıkta açık ara önde
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2015 10:01

Global antivirüs yazılım kuruluşu ESET, çeşitli toplumların online alışveriş ve bankacılık eğilimlerini mercek altına aldı. Şaşırtıcı bulguların elde edildiği araştırmaya göre teknoloji öncüsü Almanlar’ın yüzde 70’i internet bankacılığından uzak duruyor. Almanların sadece yüzde 30’u online bankacılıktan faydalanırken, İngilizlerin yüzde 60’ı, Amerikalıların yüzde 54’ü, Rusların ise yüzde 72’si internet bankacılığını kullanıyor.

Haberin Devamı

ESET, tüm dünyada büyük bir alışveriş çılgınlığına dönüşen Kara Cuma (Black Friday / 27 Kasım) ve onun online karşılığı olan Siber Pazartesi (Cyber Monday / 30 Kasım) günlerine denk gelen dönemde ABD, Almanya, İngiltere ve Rusya’daki online alışveriş ve internet bankacılığı eğilimlerini mercek altına alan bir anket çalışması gerçekleştirdi. 

İlginç sonuçlar ortaya koyan çalışma, bazı batılı toplumların finansal para transferlerini internet üzerinden yapmaya pek istekli olmadıklarını ortaya koydu. Özellikle de Almanların. Buna göre Almanlar’ın yüzde 70,5’i internet bankacılığını kullanmıyor. İngilizler ve Amerikalı’lar arasında da bu tarz servislere karşı güven sorunu bulunuyor. Amerikalı’ların ancak yarısı yani yüzde 54’ü, İngiliz’lerin ise yüzde 60’ı online bankacılığı kullanırken, Ruslar bu konuda açık ara öne çıkıyor. Anketlere göre Ruslar’ın yüzde 72’si internet bankacılığını kullanıyor.

Haberin Devamı

BANKAYA EVDEN GİRİYORLAR

Ayrıca istatistikler gösteriyor ki, kullanıcılar bu tarz amaçlar için ev bağlantılarına güveniyorlar. Batılıların %80’i ve Rusların %57.3’ü online bankacılık işlemlerini evden yapıyorlar. 

ONLİNE ALIŞVERİŞTE DAHA CESURLAR

İnternet bankacılığını çekinceyle yapan toplumların online alışverişte daha rahat davrandıkları dikkat çekiyor. Buna göre Almanların %60’ı, İngilizlerin %72’si, Amerikalıların %68’i ve Rusların %65’i zaman zaman veya düzenli şekilde e-alışveriş yapıyor. Yine de bu toplumların %30-40’ı şimdilik geleneksel alışveriş kanallarını tercih etmeyi sürdürüyor. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!