IAB Türkiye 2018 dijital reklam yatırımlarını açıkladı

Güncelleme Tarihi:

IAB Türkiye 2018 dijital reklam yatırımlarını açıkladı
Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2019 08:54

2018 Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye tarafından açıklandı. IAB Türkiye AdEx-TR sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 2017’ye oranla yüzde 14,2 oranında artarak 2,47 Milyar TL’ye ulaştı.

Haberin Devamı

IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2018’de yüzde 15 büyüyerek 1,41 milyar TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 959 milyon TL ile Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 31’lik büyümeyle 353 milyon TL olarak gerçekleşirken, Native 101 milyon TL’ye ulaştı.
 
Ücretli Sıralama Yatırımlarını içeren Arama Motoru Reklam Yatırımlarının büyüklüğü 923 milyon TL olurken, İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 113 milyon TL’ye çıktı. Geçtiğimiz dönemlerde küçülme gözlemlenen E-posta yaklaşık 5 milyon TL’lik yatırımla bir önceki döneme göre yüzde 3 küçüldü. Oyun İçi reklamlar ise 17 milyon TL’lik büyüklüğe erişti.
 
Mobil reklam yatırımları 1,4 milyar TL olurken, 411 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan Sosyal Medya reklamlarının yüzde 79’u mobil cihazlarda yer aldı. Programatik satın alma 2018’de de artışını sürdürdü ve büyüklüğü 1,64 milyar TL’ye çıktı.
 
2018 dijital reklam yatırımlarını değerlendiren IAB Türkiye Başkanı Neslihan Olcay, ““e-Marketer 2018’de global reklam yatırımlarının 628,6 milyar dolara ulaşacağını ve yüzde 43,5’lik payla dijitalin reklam endüstrisinin çekici gücü olacağını öngörüyor. Türkiye, görece zor olarak değerlendirebileceğimiz bir dönemde dijitalde yine çift haneli büyümeyi başardı. 2018’de yüzde 31’lik büyüme ile öne çıkan videonun, Adil Kullanım Kotasının kalkmasıyla birlikte 2019’da da benzer bir çizgiyi takip edeceğini öngörüyoruz. Önümüzdeki yıl itibarıyla IAB Türkiye AdEx-TR’nin hesaplanmasında metodolojik bir değişikliğe gitmek ve sektöre daha ayrıntılı bilgi vermek de planlarımız arasında yer alıyor.

 

2018

(Mio TL)

2017

(Mio TL)

 

Değişim

Dijital Reklam Yatırım Toplamı

2.470,56

2.162,55

 

14,2%

     

Display Reklam Yatırımları

1412,75

1.227,75

 

15%

Gösterim ya da tıklama bazlı

958,85

879,66

 

9%

Video reklam yatırımları

352,65

269,50

 

31%

Native

101,26

78,59

 

29%

     

Arama Motoru Reklam Yatırımları

923,25

814,49

 

13%

Ücretli sıralama yatırımları

923,25

814,49

 

13%

     

İlan Sayfaları Reklam Yatırımları

112,97

102,51

 

10%

 

Diğerleri

21,58

17,80

 

21%

E-posta

4,98

5,13

 

-3%

In-gameadvertising

16,61

12,67

 

31%

Yaratıcı işler, mevcut müşterilere yapılan CRM çalışmaları, SEO yatırımları dahil değildir.

Sosyal Medya Reklam Yatırımları

410,99

340,29

 

21%

Sosyal medya reklam yatırımları

410,99

340,29

 

21%

     

Mobil

1391,54

1.093

 

27%

Programatik

1638,25

1.411

 

16%

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!