Avea ve THY işbirliğiyle uçaklarda canlı TV dönemi

Güncelleme Tarihi:

Avea ve THY işbirliğiyle uçaklarda canlı TV dönemi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2010 14:45

Türk Hava Yolları Genel Müdürü (THY) Temel Kotil, 2010 yılında 30 milyon yolcu, 5,7 milyar dolar ciro ve yüzde 71 doluluk oranı hedeflediklerini belirtti.

Avea ve THY Mil kampanyasına ilişkin düzenlenen toplantıda, konuşmaların ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Kotil, projenin çok başarılı olacağını söyledi.

Kotil, “Çok milleri vardır bizim yolcularımızın, çok çok konuşacaklardır. Bir çok projemiz var yalnızca konuşma üzerine değil, otellerle ilgili, araba kiralamayla ilgili. Amaç sinerji oluşturmak. Bundan çok memnunuz. Yolcularımıza yeni bir kanal açmış oluyoruz” dedi.

Kurumsal hatlarda kullanımın nasıl olacağına ilişkin bir soru üzerine de Temel Kotil, “Bizim kurumsal telefonumuz çalıştığı için çok miller oluşuyor. Ama tabi THY Genel Müdürü olarak böyle bir ihtiyacımız olmuyor” şeklinde espri yaptı.

2010 senesinde kaç uçak almayı planladıklarına ilişkin de Kotil, “2009'u iyi kapadık. 2010 yılında 24 geniş gövde, 20'si kesin, 10 daha geride uçak siparişi vermiştik, bu 105 uçağın devamıydı. 2010 yılında 30 milyon yolcu, 5,7 milyar dolar ciro ve yüzde 71 doluluk oranı hedefliyoruz” dedi.

CANLI TELEVİZYON YAYINI

ABD'de özellikle internet erişimli uçaklarda mobil telefon kullanımının başlatıldığının, THY'de bu yönde çalışması olup olmadığının sorulması üzerine de Kotil şunları kaydetti: “Şu anda bizim sipariş verdiğimiz 12 tane 777 var. Bunlar Ekim itibariyle geliyorlar. Boeing yetiştirme konusunda sorun yaşıyor ama şu anda yetiştirecek. Bu uçaklarda canlı televizyon yayını olacak. Aynı zamanda uçak içinde wi-fi dediğimiz bütün cihazları kullanabileceksiniz. Cep telefonu dahil buna. Panasonic'in geliştirdiği bir sistem. Biz uçaklar için satın aldık onu. En yeni teknolojiyi getireceğiz inşallah. Teknoloji hazır. Bunun akabinde diğer uçaklara koyacağız bunu. Yeni teknoloji olduğu için biraz gecikmeli geliyor filomuza.”

Kotil, fiyatlandırmayı daha planlamadıklarını, normal çalışma mekanizmasında karta ücretlendirildiğini, canlı televizyonun çok rağbet gördüğünü belirtti.
Bu arada söz alan Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir, “Sayın Genel Müdürüm orada Avea olarak, TT grup olarak işletmeye de hazırız” dedi.

“THY HER YIL YAKLAŞIK 10 İLAVE HAT EKLİYOR FİLOSUNA”

Başka bir soruya karşılık da Kotil, kurumsal olarak Avea'yı kullandıklarını, şirketin ödediklerinde kişilere mil yazılmasının söz konusu olmadığını kaydetti.

Temel Kotil, bioyakıtla ilgili olarak da “Türkiye'nin bio yatırımı olursa biz destekleriz fakat bunların çok pahalı yatırımlar olduğunu biliyoruz” diye konuştu.

Fiyatlara ilişkin olarak da Kotil, tavan taban uygulamasını doğru bulmadığını, eskiden THY'nin sabit fiyatları bulunduğunu ve bunun hoş olmadığını, piyasa ekonomisini tercih ettiklerini söyledi.

Kotil, THY'nin organik olarak büyüdüğünü ve her zaman promosyon olacağını ifade etti.

Yeni destinasyonlarla ilgili de Kotil, “Başlayacak olan Bolonya. Karar verilecek olanlar var. THY her yıl yaklaşık olarak ilave 10 hat ekliyor filosuna. Vietnam'a başlıyoruz, Bangladeş'e başlıyoruz, Afrika da var” dedi.

Rusya'ya 20 hat açılmasıyla ilgili de Rusya pazarında yalnız THY değil bütün Türk oyuncuların olması gerektiğini, çalışmaların buna dönük olacağını kaydetti.

Kotil, transitte geçen yıl yüzde 43 büyüme olduğunu, bussines'de satışların yüzde 2 arttığını söyledi. Kotil, “THY diğer havayollarına göre en azından bir 20 puan fark oluşturuyor. Onlar büyüyorlarsa 5 puan bizimki 25 oluyor. 10 puan olursa bizimki 30 oluyor” dedi.

Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir de, “Yurt dışındaki konuşmalarda ağınız biraz sınırlı diye biliyorum. Uluslararası networkte Avea ne durumda?” şeklindeki soru üzerine, “Bir yanlış anlaşılma var galiba heme hemen tüm operatörlerle Avea'nın roming anlaşması var. 3 operatörler Amerikada anlaşmamız olduğunu tahmin ediyorum. Toplam sayı da dünyada 100'ün üzerinde hem 2G'de hem 3G'de sadece ses değil datayla da bir roming anlaşması var” dedi.

“MİLLER İSTENİLEN ZAMANDA KULLANILABİLECEK“

Avea Pazarlama Direktörü Tunç Berkman da kurumsal hatlarda kullanımın nasıl olacağının sorulması üzerine, programın ilk başta bireysel hatlarda başladığını, kurumsal hatlarda da kısa dönemde aynı programın geçerli olacağını, o hatta yazılacağını söyledi.

Berkman başka bir soruya karşılık da “İstanbul'dan New York'a uçarsanız Avea'da 4 saatin üstünde bedava konuşabiliyorsunuz” dedi.

THY İş Geliştirme ve Anlaşmalar Başkanı Haşmet Gökırmak da şimdiye kadar kazanılan millerin kontöre çevrilip çevrilmediğinin sorulması üzerine, kazanılan miller kişisel hesapta biriktiği için istenilen zamanda kullanılabildiğini söyledi.

Gökırmak, kampanyanın süresinin bir yıl olduğunu, ancak her şey yolunda giderse iki yıl üç yıl uzatabileceklerini belirtti.

Başka bir soru üzerine de Gökırmak, diğer bir operatörle yaptıkları kampanyada 106 bin kullanıcının 440 milyon mil kazandığını, kendi taraflarında da 14 bin üyelerinin yaklaşık 3 milyon dakika kazandığını, bunun yanında 26 milyon da kontör kazandığını söyledi.

Konuşmaların ardından Temel Kotil ve Erkan Akdemir, işbirliğine ilişkin anlaşmayı imzaladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!