'154’üncü bölümde takıldım, kaldım!'

Güncelleme Tarihi:

154’üncü bölümde takıldım, kaldım
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2013 00:04

Candy Crush Saga’nın yaratıcılarından Tommy Palm:

Haberin Devamı

Dünyanın en popüler dijital oyunlarından ‘Candy Crush Saga’ yeni eklentisi ‘Dreamworld’ü bugün tüm platformlarda kullanıma açtı, detaylarını oyunun yaratıcılarından İsveçli Tommy Palm’dan dinledik. Aynı bölümde takılı kalanlara bir teselli demeci, bir de ufak tüyosu var.

Bugüne dek 500 milyondan fazla indirildi, 150 milyardan fazla kez de oynandı. Şimdi ilk defa bir eklentiyle karşımızda: Dreamworld. Candy Crush’ın yaratıcılarından Tommy Palm, ‘Dreamworld’ (Hayal Dünyası) için heyecanlı: “Bu, Candy Crush Saga’da bugüne dek yaptığımız en büyük içerik değişimi. Çok çalıştık.” Palm, yeni içerikle oyunculara ‘paralel bir dünya’ sunduklarını anlatırken Candy Crush Saga’da 50’nci bölümü geçen her oyuncunun sağ üst köşedeki baykuş Odus’un üzerine tıklayarak Dreamworld’ü oynamaya başlayabileceğini hatırlatıyor. Bir bölümde takılı kalanlara da hoş bir alternatifi var artık: “Diyelim ki 65’inci bölümde takılı kaldınız ve bir türlü geçemiyorsunuz. Canınızı sıkmanıza gerek yok. Dreamworld dünyasına girerek, yepyeni özelliklerle, Candy Crush Saga’yla paralel, yepyeni bir oyuna başlayabilirsiniz”.

TOMBUL BAŞPARMAKLAR SORUNU

Palm, Candy Crush Saga’nın yapım şirketi King’le 2012’in başında çalışmaya başladığında, Candy Crush henüz bu kadar popüler değildi, sıradan bir Facebook oyunu olarak biliniyordu. Oyun zamanla akıllı telefon ve tabletlere entegre edilirken ufak engellere de takılmış elbet: “Akıllı telefonlarda oyun oynarken baş parmakların önemi büyük. Candy Crush Saga’da şekerler küçük olduğu için, bazı kullanıcıların başparmağı oyunu oynamak için tombul olabilir mi diye çok düşündük. Ama şimdi, 500 milyon kez indirildikten sonra, kimsenin başparmağının Candy Crush oynamaya engel olacak kadar tombul olduğunu düşünmüyoruz.”

SOSYAL YAPBOZ GİBİ

154’üncü bölümde takıldım, kaldım


Karşınızda Candy Crush Saga’nın yaratıcılarından biri dururken sormamak olmaz: “Siz kaçıncı bölümdesiniz?” “154! İki haftadır geçmeye çalışıyorum.”

Yanıt biraz hayal kırıklığı! “Ben 273’teyim” deyince, tebrik ediyor ve ekliyor: “İnsanlar nasıl bu kadar ileri bölümlere gidebiliyor bazen anlayamıyorum. Ben de çok oynuyorum ama bazen haftalarca bir bölümde takılı kalıyorum.” Peki, bonus satın alıyor mu? Çok fazla değil. Zaten özellikle Facebook’ta oyunun en yüksek bölümlerine gelebilen oyuncuların yüzde 60’ı bugüne dek bonus satın almadan ilerlemiş. Palm’ın favori bölümüyse 55’inci bölüm. “Bugüne dek 300’den fazla kez oynamışımdır. 55’inci bölümde en yüksek puanım 8 milyon” diyor.

Oyunun nasıl bu kadar bağımlılık yaptığına dair açıklaması çoktan seçmeli: “ Candy Crush sosyal bir yapboz oyunu. Yapbozlar, bilgisayar oyunlarından önce de çok popüler bir oyundu. Biz de bu yapbozu, arkadaşlarınızla başarılarınızı paylaşabileceğiniz, gerektiğinde onlardan yardım alabileceğiniz bir platform haline getirdik. ‘Ulaşılabilirlik’ de bir başka etken. Her boş vaktinizde, akıllı telefonunuzu çıkartıp, arkadaşlarınızla oyun oynayabiliyorsunuz”.

Neden şeker?

“Çünkü şekeri herkes sever. Candy Crush’taki şekerler İsveç’e özgü şekerler. Oyun tasarım aşamasındayken, önce şeker yerine meyve denendi. Ama sonra şekerde karar kılındı.”

Yaratıcısından ufak bir tüyo

“Aynı renk şekerlerden beş adet yan yana getirip, ‘color bomb’ yaratmaya çalışın. Color bomb en kuvvetli bonuslardan biri. Renk eşleştirmelerini, oyun tablosunun kenarlarındansa, ortasında yapmaya çalışın. Aynı şekilde eşleştirmeleri yukarıda değil, oyun tablosunun aşağısında yapın.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!