GeriMesude ERŞAN Fazla yemekle bayramın tadını kaçırmayın
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Fazla yemekle bayramın tadını kaçırmayın

Fazla yemekle bayramın tadını kaçırmayın

Malum, önümüzde uzun bir Kurban Bayramı tatili var. Gerek bayramlar gerekse tatiller günlük beslenme rutinini bozuyor. Ancak kalp ve damar hastalığı, kalp yetersizliği, hipertansiyonu, diyabet gibi kronik hastalıkları olanların böyle günlerde de yemeği abartmamaları gerekiyor.

Kartal Koşuyolu Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi kardiyologlarından Doç. Dr. Birol Özkan, etin içerdiği proteinin hayvansal proteinlerin en değerlisi olduğunu ancak dikkatle tüketilmesi gerektiğini hatırlatıyor. Dikkat edilmesi gereken nokta, kalp-damar hastalığı için zararlı olduğu kanıtlanmış hayvansal kaynaklı yağların tüketiminin azaltılmasının gerektiği. Özkan, “Yağsız ette bile yüzde 20 oranında yağ bulunuyor. Kurban etini tüketirken özellikle etin yağsız kısımları seçilmeli, kuyrukyağı ve tereyağı kullanılarak yapılan kavurma yerine, ızgara veya haşlama şeklinde pişirme yöntemleri tercih edilmeli” diyor.

Taze kesilen etlerin hemen tüketilmemesi gerektiğini vurgulayan Özkan, “Taze kesilmiş etin sindirimi çok zordur, hazımsızlık yapabilir ve sert olmasından dolayı pişirilmesi zor. Dolayısıyla buzdolabında 1-2 gün bekletilmiş etin tüketilmesini öneriyoruz” diyor. Kalp-damar, kalp yetmezliği ya da hipertansiyonu olan hastaların uyguladıkları diyetlerine devam etmesi gerektiğini söyleyen Özkan, ağır yemeklerden kaçınılması ve dengeli beslenmeye devam edilmesi gerektiğini belirtiyor. Özkan, “Bir öğün ağır yemek bile kalp damar sağlığımıza zararlı olabilir. Ağır bir yemek sonrası kalp daha hızlı atmaya başlar, tansiyon yükselir. Ve yine kana salınan bazı hormonlar kanın pıhtılaşmasını kolaylaştırır. Ağır bir yemek sonrası kanın sindirim organlarında göllenmesi de yine hayati organlara giden kan akımını azaltabilir. Bütün bunların sonucunda kalp krizi oluşması kolaylaşabilir. Bu nedenle bir öğün bile olsa yüksek karbonhidratlı, kızartmalı ve yağlı yemek anlamına gelen aşırı ağır bir yemek, kalbi zorlayacaktır” uyarılarında bulunuyor.

Fazla yemekle bayramın tadını kaçırmayın



Şerbetliler yerine sütlü tatlıları tercih edin

İster bayram ziyaretleri yapın isterseniz tatilde olun, tatlı tüketimine dikkat. Hatta mümkün olduğunca şerbetli, ağır, yoğun tatlılar yerine sütten yapılmış olanları tercih edin. Günlük ortalama 2-2.5 lt su içmeye devam edin. Bayram ziyaretleri sırasında artan çay ve kahve tüketimi nedeniyle uykusuzluk, kalp ritm bozuklukları, mide problemleri ile karşılaşabiliyor. Bu tür içeceklerin tüketilen miktarlarına dikkat edin.

Harekete devam

Bayram süresince yenilen besinlerin sindirimini kolaylaştırmak için daha fazla hareket edin. Mesela bol bol yüzerek spor yapın.

Fazla yemekle bayramın tadını kaçırmayın




Tuz hipertansiyon hastaları için zarar

Kurban Bayramı’nda kırmızı et tüketimi ile birlikte tuz kullanımı da artıyor. Bu durum yüksek tansiyon hastaları için ciddi bir tehlike oluşturuyor. Alınan fazla tuz miktarı, kan basıncında (tansiyon) aşırı yükselmelere yol açarak beyin kanaması, felç ve kalp krizi riskini artırabiliyor. Bu nedenle tuz tüketimi günde 5 gramın altında tutulmalı (1.5 çay kaşığı veya 1 silme tatlı kaşığı). Ayrıca kalp rahatsızlığı bulunan hastalar et yemeklerinin yanında sebze ve salata gibi bitkisel gıdaları ihmal etmemeli.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle