Geçmişte otomobillerini düşük vergi dilimine sokabilmek için Türkiye’ye özel 1.6 litre veya daha düşük hacimde benzinli motorlar geliştiren üreticiler, elektrikli otomobiller için de benzer bir formül geliştirdi. Motor gücü 160 kW’yı geçmeyen elektrikli araçların faydalanabildiği yüzde 10 ve yüzde 40’lık ÖTV dilimde yer almak isteyen markalar yazılım ile mevcut modellerin gücünü kısmaya başladı. İlk olarak BMW’nin başvurduğu Türkiye’ye özel düşük güçte elektrikli motor çözümüne, Volkswagen de Passat’ın yerini alacak elektrikli Sedan ID.7 ile katılacak. Motor gücü 205 kW olan ID.7, Türkiye’ye özel 150 kW güçle gelecek.
#Düşük VergiAUDI’nin Dünya Başkanı ve CEO’su Rupert Stadler, Türkiye’nin dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerinden biri olduğunu belirterek, “Avrupa’da ise büyümede tartışmasız bir numara” dedi.Stadler, Türkiye’de güçlü olmanın artık Avrupa’daki rekabette çok önemli olduğunu ve daha fazla büyümek istediklerini de sözlerine ekledi.