Sedan’da rekabet artıyor Arjantin’den bile araç geliyor

Güncelleme Tarihi:

Sedan’da rekabet artıyor Arjantin’den bile araç geliyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 07, 2007 00:00

Fiat Linea’yla birlikte Türkiye’de üretilen ’sedan’ tipi otomobillerin sayısı 7’e çıkarken, toplam pazardan aldıkları payda da yüzde 50’yi aştı. Bugün 10 otomobilden 5’inin ’sedan’ olduğu pazarda yer almak isteyen firmalar dünyanın bir ucundan bile otomobil ithal etmeye başladı. Citroen, kasım ayından itibaren ’C4 Sedan’ı Arjantin’den Türkiye’ye ithal ederek satışlarını katlamak istiyor.

TÜRKİYE’de toplam otomobil satışlarının yüzde 50’sini oluşturan ’sedan’ sınıfında rekabet her geçen gün artarak büyüyor. Türkiye’de üretilen ’sedan’ tipi otomobil sayısı Fiat Linea’yla 7’ye ulaşırken, pazarda yer alan model sayısında ise ciddi bir artış yaşanıyor. Özellikle küçük ve orta sınıfta ’sedan’ modeli olmayan firmalar, dünyanın bir ucundan bu sınıfta yer almak için model ithal etmeye başladı. Fransız Citroen’in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv, başarılı modeli C4’ün Arjantin’de üretilmeye başlayan ’sedan’ versiyonunu Kasım’dan itibaren Türkiye’de satmaya başlayacağını açıkladı.

7 YERLİ SEDAN’IMIZ VAR:

Türkiye’de 42 markanın 400’ün üzerinde modeli satılsa da pazarda aslan payını ’sedan’ tipi otomobiller alıyor. Bunda da özellikle Türkiye’de üretilen modellerin ağırlığı hissediliyor. Renault’un Türkiye’de üretilen ’sedan’ modelleri Megane ve Symbol son yılların açık ara pazar lideri modelleri olurken, Fiat, Hyundai ve Honda’da yerli silahını çekmiş durumda. Fiat Albea’dan sonra Linea’ya modelini Türkiye’de üretmeye başlarken, özellikle bu sınıfta Megane’nin en büyük rakibi olacağı sinyalini veriyor. Aynı şekilde Hyundai Türkiye’de ürettiği Accent’le, Honda’da Adapazarı’nda ürettiği Civic Sedan ve City’le ’Sedan’ sınıfının en çok satan modelleri arasına girmek istiyor.

TALEP GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE:

’Sedan’ sınıfında yer alan otomobillerin daha çok Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler tarafından tercih edildiği için üretimleri de bu ülkelerde gerçekleşiyor. Uluslararası firmalar bu tip otomobilleri, bu ülkelerde üreterek iç pazar avantajını da kullanmak istiyor. Bu nedenle Türkiye’de üretilen Sedan otomobillerin sayısında hızlı bir artış yaşanıyor. Sedan otomobiller, Türkiye dışında Doğu Avrupa, Hindistan, İran ve Çin gibi gelişmekte olan ülkelerde üretiliyor ve Türkiye’ye ithal ediliyor.

ARJANTİN’DEN GELİYOR:

Türkiye’de Sedan avantajını kullanmak isteyen firmalar bu tip modelleri ithal etmeye çalışıyor. Citroen’in Türkiye temsilcisi Baylas Otomotiv’in Genel Müdürü Bora Koçak, orta sınıfta yer alan başarılı modelleri C4’ün ’sedan’ versiyonunun Arjantin’de üretilmeye başlandığını belirterek, "Bizde Türkiye’de aslan payını alan bu sınıfa ağırlığımızı koymak için ilk kez Arjantin’den araç ithal edeceğiz" dedi.

SATIŞLARI İKİYE KATLARIZ:

Citroen’in Arjantin fabrikasında üretilen C4 Sedan için siparişleri verdiklerini ve Türkiye için üretimin başladığını kaydeden Koçak, "Kasım’da C4 Sedan’ı Türkiye’de satmaya başlayacağız" diye konuştu. Koçak, yeni sedan modelleri ile ilgili hedeflerini şöyle açıkladı: "Biz bu yıl için 500 adet C4 Sedan satmayı hedefledik. 2008 yılında ise bu rakamı 2 bin 500 adede çıkartmak istiyoruz. Başka bir değişle biz C4 Sedan’ın gücüyle C4 satışlarını ikiye katlamayı hedefledik. Hatchback, Sedan ve MPV versiyonları olan C4’ün 2008’de 7 bin adetlik satışa ulaşmasını bekliyoruz. Sedan pazarı olan Türkiye’de yeni modelimiz bizim için büyük avantaj olacak."

Erdoğan güven verince D-Max üretimini aldık

BU yıl Tayland’dan sonra Anadolu Isuzu tarafından Türkiye’de de üretilmeye başlanacak yeni D-Max, geçtiğimiz hafta Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni D-Max’in tanıtım toplantısında konuşan Anadolu Isuzu Otomotiv Grup Başkanı Kamil Eser, D-Max üretiminin Türkiye’ye kazandırılmasında Isuzu Başkanı’nın 2004 eylül ayındaki Türkiye ziyaretinin etkili olduğunu söyledi. Eser şöyle konuştu: "Isuzu Başkanı Yoshinori İda, ortaklığımızın 20’inci yılı sebebiyle 2004 yılında Türkiye’ye gelmişti. Ticari ve teknik açıdan D-Max’in üretilmesi için pazarlıklar tamamdı. Fakat Başbakan Erdoğan’ın 20’inci yıl etkinlikleri çerçevesinde Isuzu başkanıyla bizzat bir araya gelmesi bu yatırım için Japonlara güven verdi. Japon Başkan İda, Tayyip Bey’den çok etkilendi. Türkiye’nin otomotiv sektörüne verdiği öneme şahit oldu. Ondan sonra ise D- Max’in Türkiye’de üretilmesi için süreç başlamış oldu" Geçtiğimiz 23 Nisan’da Isuzu ile resmi sözleşmeyi imzalayan Anadolu Grubu’nun hedefi 2007 sonunda yeni D-Max’i üretmeye başlamak. İlk etapta 300 tane iç pazar için üretilecek olan Yeni D-Max, 2009 yılında Doğu Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Asya’ya Gebze’deki fabrikanın üretim kapasitesinin artmasıyla ihraç edilmeye başlayacak. Eser, iç pazar için yeni D-Max’in 3 bin litrelik 4x4 çift kabin versiyonunu üreteceklerini belirtti.

A5, 80 bin Euro’ya geliyor

AUDİ’
nin üç yıllık bir çalışma sonunda geliştirdiği yeni coupe modeli A5 ve güçlü versiyonu S5, eylül ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Audi’nin Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv, 2007 yılında toplam 40 adet A5 satışı hedeflerken, 2008 yılında bu sayısı 300 adete çıkarmayı planlıyor. Audi A5’in satış fiyatının 80 bin Euro civarında olacağı tahmin ediliyor. Türkiye’ye 3.0 TDI ve 3.2 FSI motor seçenekleriyle ithal edilecek olan A5’in dizel motorlu versiyonunda yine ilk etapta sadece manuel şanzımana yer verilecek. Benzinli motor seçeneğine sahip A5 modeli ise hem manuel hem de 8 ileri vitesli Multitronic otomatik şanzıman seçeneğiyle Türk müşterilerin beğenisine sunulacak. Audi’nin dört tekerlekten çekiş teknolojisi quattro ise A5 3.0 TDI model versiyonunda sunulurken, A5 3.2 TFSI ise önden çekişli olarak satın alınabilecek. S5 ise 4.2 litrelik V8 FSI motoru, 6 ileri manuel şanzımanı ve quattro kombinasyonuyla pazarlanacak. Bu modelin fiyatının ise 110 bin Euro’dan başlaması öngörülüyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!