GeriGündem Profesörlerden 'Takvim Gazetesi'ne tazminat davası
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Profesörlerden 'Takvim Gazetesi'ne tazminat davası

Ankara Üniversitesi Rektörü Nusret Aras ile aralarında 5 dekanın da bulunduğu 8 öğretim üyesi, “68 mi büyük 70 mi”, başlıklı haberde, “kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu” iddiasıyla, Takvim Gazetesi aleyhine 80 bin YTL'lik manevi tazminat davası açtı.

Rektör Prof. Dr. Nusret Aras, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ramazan Arslan, Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Rıdvan Berber, Siyasal Bilgiler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Osman Celal Göle, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nejat Bora Sayan, Fen Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Cemal Aydın, Veteriner Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İbrahim Burgu ve Ankara Üniversitesi Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. İsmail Hakkı Ayhan'ın avukatı Melih Eryaman tarafından açılan davanın dilekçesinde, Takvim Gazetesi'nde 3 Nisan 2007 tarihinde, “68 mi büyük 70 mi” başlıklı bir haber yayınlandığı kaydedildi.

Dava dilekçesinde, söz konusu haberde, Ankara Üniversitesi'nde görevli 8 profesörün, bir sınavda 70 puan şartına rağmen notu 68 olan bir profesör kızını kadroya aldığı ve bu durum üzerine Yüksek Öğretim Kurumu'nun (YÖK), adı geçen profesörler hakkında disiplin soruşturması açtığı iddialarına yer verildiği anımsatıldı.

Haberin içeriğinin gerçeğe uygun olmadığı ve veriliş şekliyle önemi arasında orantı bulunmadığı savunulan dilekçede, profesörlerin isimlerinin ve fotoğraflarının kullanılarak, topluma hedef gösterildikleri, bu durumun da hukuka aykırılık unsuru taşıdığı ifade edildi.

Gazetenin, haberi yayınlamadan önce üniversitenin iç mevzuatına ulaşarak, profesörlerin yaptığı idari işlemin mevzuata ve yönetmeliğe uygun olup olmadığını tespit etmesi gerektiği belirtilen dilekçede, haberde ismi geçen Ayşe Mine Tüzüner'in, sınava kabulünün hukuki olduğu savunuldu.

Dava konusu haberde, davacı profesörlerin “meslektaşlarının kızını kayıran, hukuka aykırı muamele yapan kişiler” olarak gösterildiği öne sürülen dilekçede, “Yapılan, yönetmelik hükümlerinin uygulanması olup bunun 'profesör torpili' gibi ifadelerle verilmesi, haberin özüyle verilişi arasında denge bulunmadığını ve hukuka aykırı olduğunu göstermektedir” denildi.

Söz konusu haberde, 8 profesörün “kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu” savunularak, Takvim Gazetesinden, her bir profesör için 10'ar bin YTL olmak üzere toplam 80 bin YTL manevi tazminat talep edildi.

 

Canlı Borsa - Altın Fiyatları - Döviz Kurları için Bigpara

False