Ä°nternet devi olmaya aday beÅŸ ÅŸirket

Güncelleme Tarihi:

Ä°nternet devi olmaya aday beÅŸ ÅŸirket
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 26, 2010 10:51

Google ve Facebook internet dünyasının devleri küçük girişimlerden, şimdi bulundukları noktalara gelirken kavradıkları en önemli şey gelişen tüketici ve iş eğilimleriydi. Şimdi aynı şeyi keşfeden beş yeni şirket dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

Küresel ekonominin nabzı EKONET'te atıyor      Â

 

Bu yeni nesil şirketlerin farkına varıp avantaja çevirdikleri iki önemli eğilim bulunuyor. Bunlardan biri sosyal paylaşım diğeri ise hareket özgürlüğü.

 

ABD merkezli risk sermayesi şirketi Accel Partners'in ortaklarından Andrew Braccia konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, "İnternette giderek yaygınlaşan sosyalleşme platformları, varolan iş kollarının üzerine yeni iş imkanları yaratmak için birçok fırsat sunuyor" dedi.

 

Bu tip iletişim platformlarının başta perakende, içerik ve çevrimci oyun tarafında önemli etkilerinin olduğuna değinen Braccia, özellikle beş şirketin bu fırsatları kullanarak internet devi olma yolunda emin adımlarla ilerlediğine işaret etti.

 

Haberin Devamı

İşte Braccia'nın öne çıkardığı o şirketler:

 

FOURSQUARE

 

Sosyal payalaşım ağlarının bu dönemdeki moda kelimesi 'konum bildirme' olmuş durumda. Bu özellik, insanlara o anda nerede olduklarını sosyal paylaşım ağları üzerinden haber verme olanağı sunuyor.

 

Foursquare işte bu özelliği, kişilerin puan topladığı bir oyuna dönüştürmüş durumda. Kullanıcılar belli noktalarda bulunduklarında, mobil cihazları aracılığıyla puan topluyor ve o mekanda ne kadar çok bulunursa oranın 'belediye başkanı' konumuna yükseliyor. Örneğin, kahve zinciri Starbucks, ABD'deki mağazalarında belediye başkanı konumuna yükselenlere bazı ürünlerde 1 dolarlık indirim yapıyor.

 

Forrester Research adlı araştırma şirketi kıdemli analistlerinden Augie Ray, kullanıcıların sağladığı bu tip bilgilerin reklamcılar için büyük önem taşıdığını belirtiyor.

 

Haberin Devamı

Bu servis, 1 milyon kullanıcı sınırını aşmasının üzerinden sadece üç ay geçtikten sonra 2 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda.

 

GROUPON

 

Chicago merkezli bu şirket, sosyal medyanın gücünü, kullanıcılara alışveriş kampanyalarını bildirerek kullanıyor. Dünyanın 150 ayrı şehrindeki kullanıcılarına önceden yapılan sözleşmelere dayanarak bu fırsatları sunan şirket, gerçekleşen işlemlerden yüzde 50 pay alıyor. Şirket ayrıca kredi kartı aracılık ücretinden de kazanıyor.

 

Satıcılara verilen, kampanyalarının belli sayıdaki müşteriye ulaşacağı taahhüdüyle, ürünler indirimli alınıyor.

 

Böylece satıcı en ucuz şekilde müşteriye ulaşarak, müşteri aynı ürünü daha iskontolu alarak, Groupon ise aracılık işlemlerinden kazanıyor.

 

Haberin Devamı

Kurulduğu Kasım 2008'den beri 7 milyon işleme aracılık yapan şirket, geçen Aralık'ta hisselerinin bir bölümünü 30 milyon dolara sattı. Groupon, Nisan ayında ise faaliyetlerini geliştirmesi için bir Rus teknoloji şirketinden 135 milyon dolarlık kaynak buldu.

 

MODCLOTH

 

Kalabalıkların gücüne inanan San Francisco merkezli bu kadın giyim firması, tasarımlarını sosyal medya kullanıcıların oylarına sunarak hangi kıyafetleri üreteceğine karar veriyor.

 

Bu yöntemi ile Accel Partners'in dikkatini çeken şirket, Haziran'da bu 19.8 milyon dolar karşılığında imtiyazlı hisse ortaklığı gerçekleştirdi. ModCloth bu kaynağı kullanarak sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiği ticaret faaliyetlerini geliştirmeyi planlıyor.

 

Haberin Devamı

ZYNGA

 

Sosyal ağların gelişiminden en çok faydalanan firmalardan biri de, oyun tarafında gösterdiği başarıyla Zynga oldu. iPhone ve Facebook için arasında 'FarmVille' ve 'Mafia Wars' gibi örneklerinde bulunduğu birçok oyun geliştiren şirketin marka değeri, Nielsen araştırma şirketine göre Haziran ayında en hızlı büyüme gösteren altıncı firma oldu.

 

Zynga, aynı ay içerisinde kullanıcı sayısını da 20.7 milyon kişi artırarak yüzde 55 oranında bir yükseliş kaydetti. Zynga ile ilgili yapılan bir söylenti de, Google'ın bu senenin sonunda şirkete 100 ile 200 milyon dolar yatırım yaparak ortak olacağı yönünde.

 

SB NATION

Büyük markaların hüküm sürdüğü bir alanda isim yapmak kolay değildir. Ancak, spor blogu olarak faaliyete başlayan SB Nation, kısa zamanda büyük miktarda kullanıcıya sahip oldu.

 

Haberin Devamı

Tyler Bleszinski tarafından ilk olarak AthleticsNation.com adıyla kurulan ve ABD'li beysbol takımı Oakland Athletics için internet üzerinden spor yazıları yayımlayan site, büyük gelişim kaydetti. Şimdi 250'den fazla takımla ilgili blogların yayımlandığı platform, en çok ziyaret edilen 21 sitesine, Nisan'da 3.6 tekil kullanıcı çekmeyi başardı.

 

 

* Bu yazı CNBC.com'da, "Five New Internet Companies You Should Know About" başlığıyla yayımlanan haberden derlenmiştir.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!