Hürriyet 60’ıncı Yıl Özel Ödülü insan hakları kampanyasına

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet 60’ıncı Yıl Özel Ödülü insan hakları kampanyasına
Oluşturulma Tarihi: Mart 08, 2008 08:00

Hürriyet bu yıl 60 yaşına giriyor. Bu yüzden Kırmızı’da verilen Hürriyet Özel Ödülü de bu yıl "Hürriyet 60. Yıl Özel Ödülü" başlığı altında verildi.

Konu insan haklarının yaygınlaşması, her eve nüfuz etmesiydi. 234 ilan bu dalda ödül için başvurdu. Sonunda Statü Reklam Ajansı’nın kreatif ekibi ödülü havaya kaldırdı. Hürriyet Kurumsal İletişim Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Temuçin Tüzecan, kazanan ilanla birlikte finale kalan tüm ilanların yıl boyunca Hürriyet’te yayınlanacağını söyledi. Tüzecan, Hürriyet’in başka girişimlerle de bu yıldan itibaren insan hakları konusunda yoğun olarak çalışacağını belirtti.

AİLE İÇİ ŞİDDETE SON: Hürriyet’in dört yıldır "Aile İçi Şiddete Son" kampanyasını yürüttüğünü hatırlatan Tüzecan, bu konuda şunları söyledi: "Bu kampanyadaki performans Hürriyet’in platform oluşturma ve davranış değişikliği sağlama yolundaki çabalarının gerçekten fark yaratacağını gösterdi. Bundan cesaret aldık ve Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, insan haklarının öne çıkartıldığı bir 60’ıncı yıl programı istedi. 2008, aynı zamanda İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nin kabulünün de 60’ıncı yılı. İnsan hakları konusu, ağırlıklı olarak siyasi haklar ve azınlık haklarına indirgenmiş durumda. Bunun perspektifinin genişletilmesi gerektiğini düşündük ve ’İnsan hakları konusunu evlere nasıl sokabiliriz’ dedik."

HAK TALEP EDEN BİREYLER: "Evlere sokmaktan kastımız, hak talep eden, başkalarının haklarına saygılı bireyler yaratmak" diyen Tüzecan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sonunda gerçek katılımcı bir demokratik taban oluşmasına katkıda bulunmak uzun vadeli hedef. Bunun ayakları ne olabilir, diye düşünürken önümüze fırsat olarak Kırmızı ödülleri geldi. Her yıl verilen Hürriyet Özel Ödülü’nün, bu yıl insan hakları konusuna ayrılması önerildi. Ödül alacak ilanı, Kırmızı’nın jürisi değil Hürriyet seçti." Tüzecan, ödülü alan ilanın hedefe tam olarak uyduğunu belirterek, "Derdimiz halkın inanması, hakkına sahip çıkmasıydı. Medyanın işi haber ve bilgi vermek. Medya demokrasilerde yaşar. Biz de o nedenle demokrasiyi güçlendirmeye çalışıyoruz."

Ödüllü ilan henüz yayınlanmadı

"ÖDÜLÜ alan ilan henüz yayınlanmadı" diyen Temuçin Tüzecan, şöyle konuştu: "Bu ilanı ve finale kalan diğer ilanları da yayınlayacağız. Hürriyet nasıl ’Aile İçi Şiddete Son’ kampanyasını bir sosyal proje alanı olarak görüyorsa, insan hakları konusu da 2008’de ve sonraki yıllarda Hürriyet’in alanı olacak. Hürriyet bu konuda Uluslararası Af Örgütü’yle de işbirliği yapacak. Hedef Hürriyet’i insan hakları konusunda ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarıyla buluşturmak ve sonunda da Hürriyet’i o konunun bir platformu haline getirmek."

Oyun gibi bir ilan

ÖDÜLLÜ ilanda görünür biçimde "halk inanırsa" yazısı okunuyor. Bu ifade, ilanın alt tarafı okununca bir oyuna dönüşüyor. Her harfin altındaki numaraları sıralanınca ortaya "insan hakları" ifadesi çıkıyor. İlanı, Statü Reklam Ajansı’ndan Reklam Yazarı Zümrüt Piyale ve Kreatif Direktör Güven Ağır hazırladı. Piyale, reklamın yaratım sürecini şöyle anlattı: "İçeriği tam söylemek istediğimiz gibi oldu. Ancak halk inanırsa insan hakları olabilir. Basit gibi gözüken ama derinliği olan bir fikir. Bu bizim için çok zevkli bir çalışmaydı, çünkü ilgi alanımıza giren bir konuydu."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!