13 milyon öğrencinin tüketim alışkanlıkları araştırıldı: Yüzde 88’i indirimleri takip ediyor

Güncelleme Tarihi:

13 milyon öğrencinin tüketim alışkanlıkları araştırıldı: Yüzde 88’i indirimleri takip ediyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 28, 2024 07:00

Sadece öğrencilerin girebildiği bir dijital platform olan biogrenci.com sitesinin yaptığı ankete göre öğrencilerin yüzde 88’i bir ürün ya da hizmet satın almadan önce markaların yaptığı indirimleri inceliyor ve kararını buna göre veriyor. Yaklaşık 10 bin öğrencinin katıldığı “Öğrenci Dostu Markalar ve Öğrencilerin Markalardan Beklentileri” anketine göre, öğrenciler en çok fast food, kahve ve market kategorilerindeki markalardan indirim bekliyor.

Haberin Devamı

İlkokuldan üniversiteye kadar tüm kademede öğrencilere yönelik çalışan online platform biogrenci.com , 9 bin 911 öğrencinin katılımı ile “Öğrenci Dostu Markalar ve Öğrencilerin Markalardan Beklentileri” araştırması yaptı. Araştırmanın sonuç bölümünde şu ifadeler yer aldı: “Ergenlik çağının sonlarında ve 20’li yaşların başındaki öğrenciler, marka sadakatlerini gelecek yıllarda etkileyebilecek satın alma kararları verdikleri için değerli bir hedef kitle. Ürün ya da hizmet satın alma konusunda kendi tercihini yapabilecek yaşta olan bu kitle yaklaşık 13 milyon kişiden oluşuyor. İlk kez belirli kategorilerde alışveriş yapıyor, servis sağlayıcılarda yeni hesaplar açıyor ve edindikleri deneyimleri öğrenci arkadaşları ile paylaşıyorlar. İşte bu büyük kitle zorlaşan ekonomik koşullardan daha az etkilenmek için tüketim konusunda oldukça bilinçli davranıyor. ”

Haberin Devamı

İNDİRİMLERİ BİRBİRLERİYLE PAYLAŞIYORLAR
Rapora göre, öğrenciler günde ortalama 4 saat çevrimiçi kalıyor. Arkadaşlarına en sevdikleri markalar, en son satın aldıkları ürünler ve sevdikleri içerik üreticileri hakkında Whatsapp ve TikTok gibi uygulamalar üzerinden düzenli olarak mesaj gönderiyor. Öğrencilerin en çok öğrenci indirimi bekledikleri sektörler ise sırasıyla fast food, kahve ve market kategorileri oldu. Araştırmanın dikkat çeken bir diğer sonucuna göre de öğrencilerin yüzde 88’i, bir alışveriş yapmadan önce hangi markanın indirim sunduğunu kontrol ediyor ve fiyat karşılaştırması yapıyor. Yüzde 92’si de öğrenci indirimlerini arkadaşları ile paylaşıyor.

İNDİRİM YENİ BİR MARKAYA TEŞVİK EDEBİLİYOR
Öğrencileri yeni bir markayı denemeye motive eden diğer etkenler sırasıyla; yüzde 64 tüm kanallardan satın alabilme özgürlüğü, yüzde 51 zaman sınırı olmadan öğrenci indirimi bulunması, yüzde 49 iyi müşteri ve kullanıcı deneyimi ve yüzde 32 okuduğu okul ya da bölüme özel sunulan avantajlar oldu.

Raporun markalar açısından yaptığı değerlendirmeye göre ise; öğrenci indirimi sunmak, satışlar üzerindeki doğrudan etkinin ötesinde, olumlu bir marka imajına katkıda bulunuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 94’ü öğrenci indirimi uygulayan markadan tekrar satın alım yapıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!