Dünyadan en güncel haberler, Türkiye'den sondakika haberleri, ekonomi dünyasından en flaş gelişmeler için Hürriyet'in uygulamalarını kullanabilirsiniz.
AFAD'dan İzmir'de meydana şiddetli depremle ilgili kapsamlı bir açıklama geldi. Gerekmedikçe telefonların kullanılmaması ve arama yapılmaması konusunda uyarıda bulunan AFAD, afet bölgesindeki hasarlı yapılara kesinlikle girilmemesi ve yolların acil yardım araçları için boş bırakılması gerektiğini kaydetti.
Yazdır
A
Yazı Tipi
Yazdır
A
Yazı Tipi
1
Abone Ol
AFAD'dan İzmir'de meydana şiddetli depremle ilgili kapsamlı bir açıklama geldi. İşte o açıklama:
2
Abone Ol
30.10.2020 Cuma günü, saat 14.51’de Ege Denizi Seferihisar açıklarında 6.6 büyüklüğünde bir deprem meydana gelmiştir. Yerin 16,54 km derininde meydana gelen depremin en yakın yerleşim birimi olan İzmir ilinin Seferihisar ilçesine uzaklığı 17,26 km'dir.
3
Abone Ol
Ege Bölgesi genelinde hissedilen deprem sonrasında İzmir ve Aydın başta olmak depremden etkilenen tüm illerde, alan tarama çalışmaları devam etmektedir. Ayrıca TSK tarafından havadan tarama çalışmaları yürütülmektedir.
4
Abone Ol
Deprem sonrasında, tüm Bakanlık ve İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri teyakkuza geçirilmiş; Afyon, Bursa, Sakarya Kütahya, Eskişehir, Çanakkale, Muğla ve Balıkesir, Manisa, Konya, Denizli ve Uşak İl AFAD Müdürlükleri bölgeye sevk edilmiş, AFAD il ve birlik müdürlükleri teyakkuz haline geçirilmiştir.
5
Abone Ol
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan bilgilendirmeye göre İzmir, Muğla ve Aydın illerinde toplam 115 sahada enerji ve 10 sahada ise servis kesintisi bulunmakta olup kesintilerin giderilmesi için ekipler çalışmaktadır.
6
Abone Ol
Türkiye Afet Müdahale Planı'na göre, arama-kurtarma, sağlık, destek çalışmalarının kesintisiz olarak yürütülmesi amacıyla, İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) koordinasyonunda, tüm çalışma grupları, 7 gün 24 saat çalışma esasına göre faaliyete geçirilmiştir.
7
Abone Ol
Afet bölgesindeki hasarlı yapılara kesinlikle girilmemesi gerekmektedir. Yollar acil yardım araçları için boş bırakılmalıdır. Depremden sonra evler terk edilirken, ortamda herhangi bir doğalgaz kokusu olmaması halinde, doğalgaz ve su vanaları ile elektrik şalterleri kapatılmalıdır.
8
Abone Ol
Vatandaşlarımız, acil yardıma ihtiyaç duymadıkları sürece, telefonlarını kullanmamalıdır. Yardıma ihtiyaç duyabilecek bebek, çocuk, yaşlı ve engellilere destek olunmalıdır.
Gelişmeler ve bölgedeki deprem aktivitesi, İçişleri Bakanlığı AFAD tarafından 7/24 takip edilmektedir.
9
Abone Ol
AFAD'ın uyarısı şöyle:
Haberleşmek için kısa mesaj servisi (SMS) ve internet tabanlı mesajlaşma uygulamalarını tercih edin.
10
Abone Ol
Hayati durumlar dışında telefon görüşmesi yapmaktan kaçının.
11
Abone Ol
Telefon görüşmelerinizi olabildiğince kısa tutun.
12
Abone Ol
Deprem gibi doğal afetler meydana geldiğinde pek çok kişi aynı anda telefona sarıldığından iletişimde aksaklıklar yaşanabiliyor. Peki telefonun çekmemesi durumunda ne yapılmalı?
13
Abone Ol
Telefonunuzun bağlantısını değiştirmek, sinyal sıkıntılarınızı denemek ve düzeltmek için en hızlı ve en kolay yoldur. Uçak modunu aktif hale getirip 10 saniye sonra yeniden kapattığınızda bağlantı sağlayabilirsiniz.
14
Abone Ol
Telefonunuz çekmiyorsa ve aktif Wi-Fi bağlantınız varsa internet üzerinden arama gerçekleştirebilirsiniz. WhatsApp, Messenger, Skype, Microsoft Teams gibi mesajlaşma uygulamaları işinize yarayabilir.
15
Abone Ol
Bazı durumlarda telefon görüşmesi yapılamasa da aktif internet bağlantısı varken WhatsApp gibi uygulamalar üzerinden sesli arama yapabilirsiniz.
16
Abone Ol
Telefonunuzu yeniden başlatmayı deneyin. Bilgisayar mantığıyla çalışan akıllı telefonlar, yeniden başlatıldığında 'kendine gelebiliyor'.
17
Abone Ol
SIM kartınızı çıkarmak da çözüm olabilir. Bağlantı sorunu yaşıyor ve tüm bu saydıklarımız işe yaramıyorsa SIM kartı çıkarıp takmayı deneyin.
18
Abone Ol
Ağ ayarlarını sıfırlayarak da bağlantınızı sağlama şansınız var. iPhone ve Android cihazlar üzerinden 'Sıfırlama' ayarına girerek ağ ayarlarını sıfırlamayı deneyin.
19
Abone Ol
Bir başka yöntem de kullanılan operatörün çağrı merkezini aramak. Ancak bu son çare olmalı.
20
Abone Ol
Kullandığınız ağ operatörünü kullanan başka birisinin problem yaşayıp yaşamadığını öğrenin. Ağ operatörünün baz istasyonunda geçici şebeke problemi olabilir.
21
Abone Ol
Şebeke hatası yaşadığınız Android cihazdan şebeke ayarlarına Ayarlar>Bağlantılar>Mobil Ağlar> Şebeke modu kısmından giriş yapın. Buradaki ayarları değiştirerek deneyin.