Güncelleme Tarihi:
Okulun giriş kapısı önünde durup, yüzlerce öğrencinin karşısında eline mikrofonu alıp şiir okuyan da oldu, hikâye anlatan da, şarkı söyleyen de. Osmaniye’nin Kadirli ilçesindeki Mehmet Akif Ersoy İlkokulu’nda başlatılan projeyle her gün 5-6 öğrenci, yetenekli olduğu alanda kendini ifade etme imkanı yakaladı. Fırsatını bulmuşken öğretmenlerinden isteklerde bulunanlar da çıktı. ‘Mikrofon Bende’ adlı projesle topluluk önünde konuşma korkularını yenmesi sağlandı. 2013’ten beri projeyi yürüten rehberlik öğretmeni Yalçın Demircioğlu, “Projeyle öğrencilerin kendini ifade etme, toplum karşısında konuşma becerilerini, özgüvenlerini geliştirmeyi amaçladık. Girişken bir kişilik kazanmalarını, kendilerini değerli hissetmelerini istiyoruz” dedi.
HEYECANLANAN, MİDESİ BULANAN OLDU
Proje kapsamında 300 öğrencinin okuduğu okulda, her gün 5-6 çocuk ‘sahne’de yerini aldı. İsteyen şiir okudu, isteyen şarkı söyledi, hikâye anlattı. Fırsat bulmuşken öğretmenlerinden turnuva düzenlenmesi, yarışma yapılması, bahçeye sek sek, yakar top tarzı oyun alanları çizilmesi gibi isteklerini söyleyenler de oldu. Demircioğlu, “Okulun demokrasi kültürüne de katkı sağlamış olduk” diyor. Sabah törenlerinde tüm okulun önünde konuşma yapan minikler arasında heyecanlananlar da vardı. Rehberlik öğretmeni, yaşananları şöyle anlatıyor:
“İlk başlarda konuşmak istemeyen, heyecanlanan, panikleyen öğrencilerimiz oldu. Bazı öğretmenler bile mikrofonla konuşmaktan çekiniyor. Nöbetçi oluyorlar ama mikrofonla konuşmak istemiyorlar. Yapılan araştırmalarda en önemli korkuların başında toplum önünde konuşma geliyor. Ölüm korkusundan bile daha fazla çıkıyor. Biz de bu korkularını yenmelerini istiyoruz. Heyecanlanan, midesi bulanan oldu. Tuvalete kaçanlar çıktı. Bir kez yaptıktan sonra rahatlıyorlar. Zamanla korkularını yeniyorlar. O amacımıza ulaştık.”
DAHA ÖZGÜVENLİ, RAHATLAR
Öğretmen Demircioğlu, o gün kaç öğrencinin eline mikrofon alacağını, hangi sınıfın çıkacağını eğitim öğretim dönemi başından itibaren planlıyor. Sene sonuna kadar her öğrenci, topluluk önüne çıkmış oluyor. Öğretmen, “Okuldaki sınıf sayısına göre sene başında bir plan yapıyorum” diyerek, şunları söylüyor:
“Her sınıf hangi hafta mikrofonu alacak, kaç öğrenci konuşacak planlıyorum. Projeyle tüm öğrencilerimiz mikrofonla buluşuyor, yetenekli oldukları alanlarda kendilerini gösterme imkanı buluyorlar. Daha özgüvenli, daha rahat olduklarını gözlemledik. Öğretmenlerine ilk başlarda titreyerek çıktıklarını fakat ikincide daha rahat old