İlkokulda ölçme değerlendirme nasıl olmalı?

Güncelleme Tarihi:

İlkokulda ölçme değerlendirme nasıl olmalı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 02, 2024 10:18

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ‘ilkokullarda Süreç Odaklı Ölçme Değerlendirme Çalıştayı’nın ikincisi düzenlendi. Yaklaşık 170 öğretmenin katıldığı çalıştayda, ilkokullardaki ölçme değerlendirme yöntemleri tartışıldı. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Doç. Dr. Murat Mücahit Yentür, “Çalıştaydan çok zengin ve farklı fikirlerin çıktığını gördük. Bu fikirleri uygulayıp diğer illere de öncü olacağız” dedi.

Haberin Devamı

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü’nün katkılarıyla ‘ilkokullarda Süreç Odaklı Ölçme Değerlendirme Çalıştayı’nı Beşiktaş’ta Şair Nedim Ortaokulu’nda düzenledi. İki kez düzenlenen çalıştaylar, yaklaşık 340 öğretmenin katılımıyla tamamlandı. 4’üncü sınıflarda sınavın kaldırılmasının ardından ilkokul kademelerinde yeni ölçme değerlendirme yöntemlerinin değerlendirildiği çalıştayın sonunda İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne ve Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) sunulmak üzere bir rapor hazırlandı.

İlkokulda ölçme değerlendirme nasıl olmalı

ÖĞRETMENLER GÖNÜLLÜ OLARAK KATILDI
Doç. Dr. Murat Mücahit Yentür, çalıştayları şöyle değerlendirdi: “İlkokullarda notla değerlendirme yok. Bu sebeple ilkokullarda karşılaşılan problemleri daha etkin ve verimli bir şekilde değerlendirebilmek adına bu çalıştayı düzenledik. Özellikle temel eğitimde çocukların gelişimlerini öğretmenlerin bilimsel yaklaşımlarla değerlendirmesi ve buna yönelik çalışma yapması son derece önemli. Geçen hafta 170 öğretmenimize süreç odaklı değerlendirmeyle ilgili bir program düzenledik. Programa büyük bir ilgi olduğunu görünce bu çalışmadan diğer öğretmenlerin mahrum kalmasını istemedik ve ikincisini açtık. 170 kişilik kontenjanımız yine doldu. İstanbul’un farklı ilçelerinden öğretmenlerimiz gönüllü olarak çalıştaya katıldı.

Haberin Devamı

EYLEM PLANI HAZIRLANACAK
Çalıştayın sonunda bir eylem planı hazırlayacağız. Yapılması gerekenlerle ilgili il olarak yapabileceklerimizi ayrıca değerlendireceğiz. Bakanlıkla ilgili olan kısımları MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğüne ileteceğiz. Çalıştaydan çok zengin ve farklı fikirlerin çıktığını gördük. Bu fikirleri uygulayıp diğer illere de öncü olacağız.”

İlkokulda ölçme değerlendirme nasıl olmalı

Haberin Devamı

OKUMAYI ÖĞRENİR ÖĞRENMEZ TEST ÇÖZMEMELİLER
Çalıştayın açılışında konuşan Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürü Sedat Işık, Bakanlığın temel eğitimden başlayarak bütün kademelerde ciddi bir değişikliğe gittiğine dikkat çekerek şunları söyledi:
“Değişikliğin sebebi gelişen süreçlerde eğitim metotları ile öğretim tekniklerinin değişmesi. Bakanlığımız da bu nedenle dönem başında temel eğitimde düzenlemeye gitti ve ilk defa ölçme değerlendirme yönetmeliği yayınladı. Burada temel eğitimi ilgilendiren en önemli değişiklik 4’üncü sınıflarda sınav uygulamasının kalkması oldu. Bu da aslında ‘öğrencilerinizi sınava değil hayata hazırlamanızı istiyoruz’ mesajını veriyor. Artık öğrenci okumayı öğrenir öğrenmez test çözmeye yönelmemeli. Dinleyen, okuduğunu anlayan, anladığını yansıtan bir nesil istiyoruz.”

Haberin Devamı

İlkokulda ölçme değerlendirme nasıl olmalı
ÇALIŞMALARA IŞIK TUTMASI HEDEFLENİYOR
Çalıştayda farklı ölçme değerlendirme yöntemlerinin sınıflarda nasıl uygulanması gerektiği konusunu ele alan öğretmenler, çocukların kişisel yeterliliklerinin gelişmesi için neler yapılması gerektiği sorusuna yanıt aradılar. Yapılan çalışmanın sonucunda Bakanlığa iletilmesi planlanan çalıştay raporlarının ilkokullardaki ölçme değerlendirme çalışmalarına ışık tutması hedefleniyor.

BAKMADAN GEÇME!