Çok değil, verimli ders çalışmak önemli

Güncelleme Tarihi:

Çok değil, verimli ders çalışmak önemli
Oluşturulma Tarihi: Kasım 25, 2013 09:49

Eğitim fakültelerinden uzmanlar, “Önemli olan çok değil verimli ders çalışmaktır. Kendi özelliklerini tanıyan, buna göre bir program yapan ve programa uymak konusunda kararlı olan öğrenciler başarıya ulaşır” dedi.

Haberin Devamı

Hayallerini gerçekleştirmek, amacına ulaşmak isteyen her insan öncelikle çalışmak zorunda. Zaman çok değerli ve ders çalışmak çoğunlukla sıkıcı gelebiliyor. Ancak Balzac’ın da söylediği gibi, “Bilginin efendisi olmak için çalışmanın uşağı olmak şarttır.”
Fakat planlı çalışmak ve bazı kurallara uymak hem başarıyı arttıyor hem de zaman tasarrufu sağlıyor. Ancak bazı öğrenciler de çok çalışmasına rağmen başarılı olamamaktan yakınıyor. Uzmanlar ise, önemli olanın çok değil, programlı ve verimli ders çalışmak gerektiğinin altını çiziyor.
Maltepe Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ayla Oktay, Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mehmet Gürol ve Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nden Doç. Dr. Erten Gökçe’nin ortak görüşü şu:

Haberin Devamı

“Kendi özelliklerini tanıyan, buna göre bir program yana ve programa uymak konusunda kararlı olan öğrenciler başarıya ulaşır. Verimli ders çalışma, Verimli ders çalışma, psikolojik ve sosyal yönden uygun bir ortamda, daha önceden hazırlanmış bir plan kapsamında yürütülen bir çalışmadır.”
Uzmanlar, ders çalışmanın önemli kurallarını şöyle sıraladı:

Fiziki şartları iyi ayarlayın

• Çalışma yeri belirlenmeli. Masası, sandalyesi, ışığı, sıcaklığı ile ideal olan gürültüden uzak bir çalışma odası motivasyonu ve dikkati arttırmada ve başarı kazanmada önemli bir rol oynar.
• Ders çalışmak için günün en verimli zamanları tercih edilmeli.
• Yatarak, uzanarak ders çalışmak dikkati ve konsantrasyonu olumsuz etkileyeceğinden öğrenmeyi engeller.
• Mümkün olduğunca her gün aynı yerde ders çalışmak, ders çalışmayı kolaylaştırır ve dikkati artırır.
• Çalışma odasında (veya çalışma masasının görüş alanında) bilgisayar, televizyon, telefon, resim, yiyecek vb. dikkati dağıtabilecek unsurlar olmamalı.
• Çalışmaya ara verildiğinde yapılan etkinliklerin en yaygını bilgisayar veya televizyonun başına geçmek oluyor. Fakat bilgisayar veya televizyon, açması çok kolay kapatması çok zor olan cihazlardır. Yapılabilecek şey bilgisayar veya televizyonu oturmadan kullanmak ve izlemektir.
• Ders çalışma zamanlarını belirlerken, kişisel özellikler ve beklentiler (yetenek, önbilgi, beceri, tutum, ihtiyaç, hedefler vb.) dikkate alınmalı.
• Motivasyonu arttırması bakımından kısa ve uzun vadeli başarı amaçlarının, her zaman görülebilecek bir yerde durması etkili olabilir.
• Unutmamak için her gün öğrenilenler tekrarlanmalı.
• Hedef motivasyonu arttırır, bu nedenle hedef koymak önemli.

Haberin Devamı

Ders dinlerken aktif olun

Anlamak için ders aktif dinlenmeli. Etkili dinlemenin kurallarını şu şekilde sıralayabiliriz:
1. Kim konuşursa konuşsun onları dinlemek yerine derse odaklanın.
2. Öğretmen konuşmasını bitirene kadar onu dinleyin.
3. Ayrıntılara takılmadan, asıl konuyu yakalamaya çalışın.
4. Konuşmacının hareketleriyle sözlerini eşleştirin.
5. Duruşunuza dikkat edin. Dikkatli bir beden duruşuyla kişiye yönelerek dersi dinleyin
6. Aşina olmadığınız konu ve kavramlara yoğunlaşın ve zihninizi zorlayın.
7. Düşünme ve anlama hızınızın yüksekliğini, not alarak ve anlatılanları zihninizde düzenleyerek avantaja dönüştürebilirsiniz.

Kendi özelliklerinize göre program hazırlayın

Haberin Devamı

• Ders çalışırken ilgilerniz, yetenekleriniz, ihtiyaç ve amaçlarınızı dikkate alın.
• Derslerle sosyal etkinlikler arasında dengeyi kurmaya çalışın.
• Mutlaka kendinize serbest zaman, özel zaman gibi aralıklar bırakın.
• Mümkün olduğunca günün benzer saatlerinde ders çalışın.
• Dinlenme, beslenme gibi temel ihtiyaçları ihmal etmeyin.
• Yaptığınız plana uyma konusunda kararlı olun.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!