GeriSağlık Sağlıklı bir iftar için örnek menü
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Sağlıklı bir iftar için örnek menü

Sağlıklı bir iftar için örnek menü

İftar yemeklerinin hafif olması sağlık açısından önemli. Peki, iftarda ne yemeliyiz?

İftarda birdenbire ve çok fazla yemekle mideyi doldurmamak gerektiğinin altını çizen uzmanlar, iftar yemeklerinin hafif olmasının sağlık açısından daha yararlı olduğunu söylüyor. Peki, iftarda ne yenmeli? İşte, “İftar için ne pişirsem?” diye düşünenlere sağlıklı bir iftar için kolay yemek tarifleri

ÖRNEK İFTAR MENÜSÜ


SÜZME MERCİMEK ÇORBASI

Oruç tutanların vücudu yaklaşık 16 saat susuz kalıyor. Bunun da vücuttaki su dengesini etkileyeceğini belirten uzmanlar iftarda ana yemek öncesi çorba tüketmenin faydalı olacağını belirtiyor.

Sağlıklı bir iftar için örnek menü

TARİFİN HAZIRLANIŞINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN!


AKDENİZ SALATASI

Yemeklerin yanında tüketilen salata, ana yemeğin aşırı tüketilmesinin önüne geçer. Hem bu nedenle hem de vücudun gerekli vitamin ve mineralleri alması adına bol salata yenmelidir.

Sağlıklı bir iftar için örnek menü

TARİFİN HAZIRLANIŞINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN!


SARIMSAKLI TAVUK

Tavuk eti, besin değeri açısından diğer etlere benzer ancak daha az yağlıdır. Bunun yanında doymuş yağ ve kolesterol içeriği de azdır. İşte bu nedenle iftar menüsünde tavuk tüketmek oldukça faydalıdır.

 

Sağlıklı bir iftar için örnek menü
 

TARİFİN HAZIRLANIŞINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN!


EV YAPIMI TAZE NANELİ AYRAN

Ayran, hem uzun süre tok tutar hem de metabolizmanın yavaşlamasını önler. Bu nedenle iftarda bol ayran tüketmenizde fayda var.

Sağlıklı bir iftar için örnek menü

TARİFİN HAZIRLANIŞINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN!


GÜLLAÇ

Ramazan ayının vazgeçilmez tatlısı olan güllaç oldukça hafiftir. Bol sütlü olması da besin değerinin fazla olmasını sağlar. İftarda gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

Sağlıklı bir iftar için örnek menü

TARİFİN HAZIRLANIŞI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN!


MEYVE SALATASI

Günlük vitamin ve mineral ihtiyacını karşılamak amacıyla iftardan 1-2 saat sonra meyve tüketmenin faydası oldukça fazla.

Sağlıklı bir iftar için örnek menü

TARİFİN HAZIRLANIŞINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN!

False