Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)

Güncelleme Tarihi:

Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2014 11:20

İnternetten tek tıkla istediğiniz hastane ve hekimden randevu alabilirsiniz.

Haberin Devamı

Sağlık Bakanlığı, vatandaşların daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşması amacı ile önemli çalışmalarından biri olan Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)’ni hayata geçirdi. Peki, hastane koridorlarında sıra beklemeyi ortadan kaldıran bu sistem nasıl işliyor? MHRS ile nasıl randevu alınır? Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)’nin amaçları nelerdir? Tüm bu soruların detayları haberimizde!

Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) nedir?

Merkezi Hekim Randevu Sistemi; vatandaşların Sağlık Bakanlığı’na bağlı 2. ve 3. basamak hastaneler ile ağız ve diş sağlığı merkezleri için Merkezi Hekim Randevu Sistemi’ni Alo182 hattını arayarak canlı operatörlerden veya web üzerinden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır.

Randevu nasıl alınır?

ALO 182 aranarak;

  • Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından ALO 182 aranır.
  • Çağrıyı karşılayan operatöre hastanın T.C. Kimlik Numarası verilir.
  • Randevu talep edilen hastane, poliklinik ve varsa hekim tercihleri operatöre bildirilir.
  • Operatör uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa bildirir.
  • Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır.

İnternet üzerinden;

  • www.hastanerandevu.gov.tr ya da www.mhrs.gov.tr adresine giriş yapılır.
  • Merkezi Hekim Randevu Sistemi ilk kez giriş yapılırken her vatandaş için ayrı bir hesap açılır.
  • Bunun için ilgili yönlendirme adımları takip edilir.
  • Hesap açıldıktan sonra "Randevu Al" butonunu kullanarak T.C. kimlik numarası ve belirlenen şifre ile giriş yapılır.
  • İstenilen hastane, poliklinik ve hekim tercihi yapılarak randevu alınır.

Mobil cihaz kullanarak;

  • MHRS Mobil uygulaması IOS, Android, Windows ve Blackberry işletim sistemine sahip mobil cihazların uygulama marketlerinden indirilerek kullanılır.
  • Merkezi Hekim Randevu Sistemi'ne ilk kez giriş yapılırken her vatandaş için ayrı bir hesap açılır.
  • Bunun için ilgili yönlendirme adımları takip edilir.
  • Hesap açıldıktan sonra T.C. kimlik numarası ve belirlenen şifre ile giriş yapılır.
  • İstenilen hastane, poliklinik ve hekim tercihi yapılarak randevu alınır.

Merkezi Hekim Randevu Sistemi'nin amaçları nelerdir?

  • Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması (iş gücü ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli planlanması) yapılarak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması.
  • Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi (iş gücü, makine ve teçhizat kullanımının etkin ve verimli uygulanması) suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması.
  • Merkezi Hekim Randevu Sistemi verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!