Multinet Up Cmo’su Bora Işık, Multinet Up’ın yapay zekâ odaklı projelerinin arkasındaki yaklaşımı aktardı

Güncelleme Tarihi:

Multinet Up Cmo’su Bora Işık, Multinet Up’ın yapay zekâ odaklı projelerinin arkasındaki yaklaşımı aktardı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2023 15:50

1,5 milyondan fazla kart kullanıcısına, 37 binden fazla kurumsal müşteriye ve 57 binden fazla üye iş yerine uçtan uca dijital çözümler sunan Multinet Up, tamamen yapay zekâ ile geliştirilen yeni hizmet kanalı KurumsalSeyahatCozumu.com’u tanıttı. Multinet Up CMO’su Bora Işık, KurumsalSeyahatCozumu.com’un canlıya alınma sürecini ve Multinet Up’ın yapay zekâ odaklı projelerinin arkasındaki yaklaşımı Hürriyet’e aktardı.

KurumsalSeyahatCozumu.com, MultiTravel’ı tanıtan ve firmaları MultiTravel’a yönlendiren bir kaynak olarak hizmet veriyor. Sitenin amacı MultiTravel’ın sunduğu kolaylık ve avantajları detaylı bir şekilde sergileyerek, şirketlerin iş seyahatleri kapsamındaki konaklamalarını daha etkin ve verimli bir şekilde yönetmelerine olanak tanımak. Bu amaca hizmet edecek yeni bir web sitesi devreye almayı planladığımızda tüm süreç boyunca yapay zekâ araçlarının sağladığı operasyon gücünden yararlanmayı istedik ve projeyi yüzde 100 yapay zekâ aracılığıyla hayata geçirmeye karar verdik.

Yapay zekâ araçlarını etkin kullanabilirseniz size müthiş bir operasyon gücü veriyor. Bizim için de bu süreçteki en büyük avantajlardan biri, ekip üzerindeki operasyonel işleri yapay zekaya devretmek oldu. Her biri işinde uzman, vizyon ve stratejiye sahip, öğrenmeye meraklı küçük bir ekiple çok daha hızlı sonuçlar elde ettik ve çok daha iyi bir ekip olduk. KurumsalSeyahatCozumu.com’u, 300’ün üzerinde yapay zekâ aracını inceleyerek 1000 saatten fazla süren bir çalışma ile hayata geçirdik. Generative AI, Speech to Text, AI Content Writer gibi birçok dikey teknoloji kullanılarak domain seçimi, dijital kampanyaların oluşturulması; içeriklerin, görsellerin ve videoların üretilmesi gibi her adımı yapay zekâ ile gerçekleştirdik.

Proje sürecinde önemsediğimiz bir diğer konu da AI ve robotik süreç otomasyonunun birleşmesiydi. AI ile içeriklerin oluşturulması sürecinde hem AI araçlarını hem de RPA araçlarını kullandık. İki birbirinden bağımsız noktayı API’ları kullanıp entegratör araçlarla birleştirdik. Bu sayede hem AI araçlarının birbirleriyle çok daha uyumlu konuşmasını hem de AI araçlarının insan tarafından girilmesini istediği alanların RPA tarafından doldurulmasını sağladık. Titizlikle yürütülen bu süreç sayesinde oldukça içimize sinen bir proje ortaya çıktı. Siteyi henüz canlıya almış olmamıza rağmen yüzde 32 kaliteli lead oranı yakaladık.

“Tüm ekipte AI bilinci oluşturduk”

Tüm bu düşünsel ve operasyonel süreç sadece hizmeti ortaya çıkarmakla ve MultiTravel kullanıcılarının deneyimini geliştirmekle kalmadı, tüm pazarlama ekibimizin yapay zekâ ile daha da yakınlaşmasını ve bu teknolojilerin sunduğu olanaklara dair genel resmi görmelerini kolaylaştırdı. Marka İletişiminden Dijital Pazarlamaya CRM’den Kurumsal İletişim birimlerine kadar tüm pazarlama ekibi yapay zekâ araçlarıyla içli dışlı oldu. AI teknolojisinin insan yeteneklerini nasıl yeni boyutlara taşıdığına tanık olmak, hızla gelişen teknoloji dünyasındaki yeniliklerin izini sürmek tüm ekipte AI bilinci oluşturmaya yaradı. Bence bu kazanım, proje ile elde ettiğimiz iş sonuçları kadar, hatta belki o sonuçların kendisinden bile de daha değerli oldu. İlerleyen süreçte yapay zekâ teknolojileri sadece işi yapma şeklimizi değiştirmekle, daha verimli kılmakla kalmayacak; birkaç yıl gibi kısa bir sürede pazarlamanın DNA’sını dönüştürecek. Bugün optimize sonuçlar almak için kullandığımız bu araçlar esasında marka yönetiminden, pazar araştırmalarına, segmentasyona, hedeflemeye, dijital pazarlamaya ve pazarlama iletişimine neredeyse tüm alanlarda düşünme biçimimizi ve problemleri ele alırken benimsediğimiz yaklaşımı etkiliyor.

AI’a yatırım demek aynı zamanda yeteneğe yatırım demek. Yani olay bu araçları kullanmakla bitmiyor. Meraklı olmak ve öğrenmek daha kıymetli. Ekibimdeki arkadaşların hızla gelişen teknoloji dünyasındaki yeniliklerin izini sürdüğünü görmek; en az, stratejiyi ve vizyonu daha az operasyonel eforla hayata geçirebiliyor olmaları kadar değerli. Çünkü aslında daha yeni başladık, ekip her yeni projeyle daha çok şey öğreniyor, yeni sorular ışığında sürekli meraklı kalıp yeni bir şeyler üretmek istiyor. Bu sürekli öğrenme hali, sonuç odaklı çalışma yaklaşımımızla birleşince sonuç da muhteşem oluyor. Zaten bence başarı, tek bir zihin vizyonundan çok, işine meraklı birçok ruhun uyumlu çabasıdır.

İlandır

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!