50. yılını kutlayan Derimod insan ve teknoloji odaklı büyümeyi sürdürmeyi hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

50. yılını kutlayan Derimod insan ve teknoloji odaklı büyümeyi sürdürmeyi hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 25, 2024 12:33

Derimod’ta işin başına geçen ikinci kuşak, geçmişten gelen değerlere sahip çıkarak ikinci 50 yılda hedefi daha da yukarıya koydu. Derimod İcra Kurulu Başkanı Murat Zaim, “Amacımız sadece işlerimizi büyütmek değil, bunları yaparken de geçmişimizde olduğu gibi topluma ve ekosisteme faydalı bir marka olmaya devam etmek” dedi.

- Derimod 50 yılda nereden nereye ulaştı. Yarım asırlık marka yolculuğunuzu özetleyebilir misiniz?

-1974 yılında Ümit Zaim ve Zerrin Zaim tarafından Zeytinburnu’nda 4 dikiş makinesi ve 10 çalışanı ile kurulmasıyla başlıyor Derimod’un 50 yıllık köklü hikâyesi. Deri zaten aile işimizdi, deri ile modayı birleştirip dünyaya satma hedefiyle kurulan bir marka Derimod. İlk olarak deri ceket üretimi ve ihracatı olarak işler başlıyor. Avrupa’nın önemli markalarına ihracat yapılıyor. Daha sonra AVM’lerin açılması ve ayakkabı koleksiyonunun gelişmesi ile başlayan mağazacılık ve perakende deneyimi. Derimod olarak birçok evreden ve dönüşümden geçtik. Bugün geldiğimiz noktada ise tamamen perakende operasyonunu odağına alan, Türkiye’de AB segmentinin önemli ayakkabı ve deri giyim oyuncularının başında geliyoruz. 50 yıldır müşterilerimize en iyi ürünleri, en iyi mağazalarda, en iyi fiyatlarla sunma vizyonuyla hareket ediyoruz. Bunu yaparken de topluma ve ekosisteme faydalı olan, hep iyi olarak anılan bir marka olmaya çalıştık. Bu “iyi olma” hali Derimod’un DNA’sında var. Bu sebeple, Derimod’un marka yolculuğunu ‘50 Çok İyi Yıl’ diyerek özetlemek istedik.

50. yılını kutlayan Derimod insan ve teknoloji odaklı büyümeyi sürdürmeyi hedefliyor

MURAT ZAİM

-Artık sizinle birlikte ikinci dönem başlıyor. Bundan sonraki dönemde Derimod’u neler bekliyor?  Yatırım hedefleriniz neler?

-Derimod yüksek bilinirliğe sahip olan ve müşterileri tarafından benimsenmiş çok değerli bir marka. Derimod’un yönetiminde bugün ikinci kuşak var ve üzerimizdeki sorumluluğun farkındayız.

Değerli ekibimizle beraber hedefimiz ikinci 50 yılda markamızı çok daha iyi noktalara taşımak. Geçmişimizden gelen değerlerimize sahip çıkarak, odağımıza insan ve teknolojiyi koyarak işimizi büyütmek öncelikli hedefimiz.

2023 yılında yaklaşık 250 bin adet deri giyim ürünü ve 2.5 milyon adet ayakkabı çanta satışı gerçekleştirdik ve adet satışlarımızda yüzde 10’a yakın büyüme sağladık. Yine 2023 yılında yüzde 100’e yakın büyümeyle yaklaşık 4 milyar TL ciro elde ettik. Son üç yılda döviz bazında ciromuzu iki katına çıkardık ve büyüme stratejisine hız kesmeden devam ediyoruz.

Satış kanallarımızı geliştirmek, ürün çeşitliliğimizi artırmak, teknolojiyi daha etkin kullanarak müşteri deneyimini iyileştirmek ve ekiplerimizin gelişimi başlıca hedeflerimiz.

Bu büyümeyi sağlamak için odağına insan koyan çalışma prensipleri, toplumsal olaylara karşı duyarlı olma, teknolojik yeniliklere uyum sağlama, moda sektöründeki değişen taleplere hızlı yanıt verme ve müşteri deneyimini güçlendirme gibi değerler yönetim anlayışımızın esasını oluşturuyor. Yani özetle amacımız sadece işlerimizi büyütmek değil, bunları yaparken de geçmişimizde olduğu gibi topluma ve ekosisteme faydalı bir marka olmaya devam etmek.

-Derimod’un yurtiçinde ve yurt dışında kaç adet mağazası var? Uzun vadeli mağazalaşma hedefleri neler? Yurtdışı pazar payı olarak hangi bölge/ülkelerde var ve hangi bölgeyi hedefliyor?

-Derimod’un Türkiye’de 88 yurtdışında 8 farklı ülkede 18 mağazası bulunuyor. Son yıllarda yeni açılan mağazalarda metrekare büyüterek, 150-200 metrekare olan mağaza büyüklüklerini 350-400 metrekarelere çıkarmaya başladık.

Yeni dönemde de bu metrekare büyümelerine devam etmek, bu sayede daha özgür bir alışveriş deneyimi ve daha geniş ürün seçeneği sunmayı planlıyoruz. Yurtiçi ve yurtdışında mağaza sayısını artırarak daha geniş kitlelere ulaşma planımız var. Bu kapsamda, Türkiye’de 88 olan mağaza sayımızı 2 yılın sonunda 100’e çıkarmayı amaçlarken, benzer şekilde yeni yatırımlarla yurtdışı mağaza sayımızı da 25’e çıkarmayı planlıyor ve yakın coğrafyada bölgesel gücümüzü artırmayı hedefliyoruz. Yurtdışında öncelikle odaklandığımız bölgeler Türkiye’ye yakın mesafede bulunan ve koleksiyon yapıları bize uygun olan ülkeler. Özbekistan, Azerbaycan, Cezayir, güçlü olduğumuz ülkeler. Hedefimiz, yurtdışında bulunduğumuz ülke sayısını artırarak markalı ihracatımızı ve işlerimizi büyütmek.  

-E-ticaret vizyonunuzu ve bu alandaki hedeflerinizi açıklayabilir misiniz?

-E-ticareti, işlerimizin odak noktasına koyuyoruz ve her sene önemli yatırımlar yapıyoruz. 2023 yılında e- ticaret alt yapısından tasarımına kadar tüm online platformumuzu yeniledik. Yenilenen versiyonu ile derimod.com.tr internet sitemiz; müşterilerimizin aradıkları ürüne çok daha rahat ulaşmasını sağlayan modern bir tasarıma sahip, çok daha hızlı ve kullanıcı dostu bir platform haline geldi. E-ticaret satışlarımızın oranı ciro içinde 2023 yılı itibariyle yaklaşık yüzde 20 seviyesine geldi. Bu sene planlanan yeni yatırımlarımızla 2025 yılına kadar bu payın yüzde 25’e çıkartılmasını hedefliyoruz. E-ticaret hamlemizin ikinci ayağı olarak da 2022’de Avrupa’nın en büyük online moda satış kanalı Zalando ile başladığımız yurtdışı operasyonuna başarıyla devam ederken, önümüzdeki dönem Avrupa, Ortadoğu ve Türk Cumhuriyetlerinde e-ticaret platformlarında da büyümeyi planlıyoruz.

-Dijital anlamda yatırımlarınız da var mı?

-Teknolojinin önlenemez bir hızla gelişmesi dijitalleşmeyi perakende sektörü için kaçınılmaz bir hale getirdi. Derimod olarak teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor ve işimizi pozitif anlamda dönüştürmek için bir fırsat olarak görüyoruz. Dijitalleşme tüm perakende markalarında olduğu gibi bizim için de çok önemli bir konu ve bu anlamda ciddi yatırımlar yapıyoruz.  Tedarik zincirinden, bütçe planlamaya, müşteri deneyiminden, satış kanallarımıza kadar dijital altyapımızı güçlendirdik ve bu sürecimize devam ediyoruz. 

-Sosyal sorumluluk çalışmalarınızla ilgili bilgi alabilir miyiz?

-Derimod’un 2024 hedeflerinin önemli bir ayağı da toplumsal cinsiyet eşitliği. Derimod’un 31 Aralık 2023 yıl sonu itibariyle üst yönetim ve merkez çalışanlarının yüzde 50’den fazlası kadınlardan oluşuyor ve kurulduğu ilk günden beri yönetimde kadınların ağırlıklı olduğu bir yapıyı benimsemiş ender şirketlerden biri. Uzun yıllardır sadece moda konusunda değil aynı zamanda toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda da çalışmalar yürütüyoruz.

2024 hedeflerinde kız çocuklarının eğitimine özel bir önem verilirken, geleceğin kadın liderlerini yetiştirmek ve kadın girişimcilere destek olmak amaçlı projeler yönetecek Derimod Vakfı planı, en önem verdiğimiz projelerin başında yer alıyor.

50. yılını kutlayan Derimod insan ve teknoloji odaklı büyümeyi sürdürmeyi hedefliyor

FARKLI MARKALARLA İŞBİRLİĞİ STRATEJİSİ

-Derimod mağazaları içerisinde farklı markalarla işbirlikleriniz dikkat çekiyor. Bu konudaki stratejiniz nedir?

-Mağazalarımızda Derimod koleksiyonları dışında dünya genelinde 1000’e yakın mağazası olan, İtalya’nın başarılı ayakkabı markalarından Geox’un yanı sıra Alberto Guardiani, Skechers, Harley Davidson, Caterpillar, Camper, Birkenstock gibi markalarla işbirliğimiz bulunuyor. Türkiye’deki ilk mağazasını İzmir İstinyepark’ta açarak tüketicilerle buluşturduğumuz Geox markasını 5 yıl içinde 15 mağazaya ulaştırarak, ülkemizi Geox’un en başarılı olduğu pazarlardan biri haline getirmek hedeflerimiz arasında. Şu an için 25 Derimod mağazasında yer alan Geox ürünlerini, farklı satış kanallarında da tüketiciye sunmayı planlıyoruz. Marka işbirlikleriyle ürün çeşitliliğimizi arttırarak, müşterilerimize geniş bir marka ve ürün yelpazesi sunmak istiyoruz. Bu yatırımlar doğrultusunda ana stratejimiz Derimod’u odağına ayakkabıyı alan bir perakende grubuna dönüştürmek.

İlandır

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!