‘Beni de alın ne olur koynunuza hatıralar’

Bir zamanların en çok icra edilen şarkının güftesini Baki Süha Ediboğlu yazmış, Selâhattin Pınar da bestelemişti. Sevdiğim bir şair ile sevdiğim bir besteci bir araya gelmişti. CD’yi dinlerken elbette anılar da eşlik ediyordu: “Selâhattin Pınar Şarkıları, Atakan Akdaş”

Haberin Devamı

Bir aile dostumuzun aracılığıyla KüçükÇiftlik Park’a gittiğimizde onunla konuşurdum. Daha sonraları da Beyazıt’taki Şamlı İskender nota mağazasına uğradığımda rastlardım. Doğrusu şıklığı dikkatimi çekmişti, özellikle kravatları da. Yemeğe düşkünlüğü konusu da söyleşilerde yer alıyordu. Ayrıntısını hatırlayamadığım bir patlıcan salatası tarifini okumuştum, çabalasam arşivimde bulabilirim.

Cumhurbaşkanlığı Klasik Türk Müziği Korosu ses sanatçısı Atakan Akdaş, icradaki ustalığını gösteriyor. Albümde, sanatçının 12 seçme eserinden biri yepyeni düzenlemesiyle, diğerleri klasik üslupla yer alıyor. Albümde son eseri ise bestekârın kendi sesinden dinleyeceksiniz; “Beni de alın ne olur koynunuza hatıralar”.

Albümün ilk tanıtım konseri 18 Kasım 2021 tarihinde Ataşehir Belediyesi Mustafa Saffet Kültür Merkezi, Halit Akçatepe Sahnesi’nde yapılacak.

Haberin Devamı

‘Beni de alın ne olur koynunuza hatıralar’

Albümdeki Refik Hakan Talu’nun yazısından bir bölüm: “Türkiye radyo tarihinin en başta gelen isimlerinden olan Mesud Cemil Bey, Selâhattin Pınar’ın vefatının ardından İstanbul Radyosu’nda konuşmasının hemen başında şu şekilde bir cümle kurmaktadır:

‘Selâhattin Pınar’ı tanıtmak belki ilk hamlede lüzumsuz sayılabilir. Çünkü onun yıllar yılı, hasta olduğu zamanlarda bile terk etmediği İstanbul’un musiki sahnelerinde o kadar alışılmış, o kadar sevilmiş, sahnenin perdesi gibi, ışıkları gibi, kulisleri gibi bir hüviyetli şahsiyeti vardı ki bütün bir koca şehir halkı tarafından tanınırdı.

Orada daima coşkun, heyecanlı, hararetli ve aynı zamanda hâkim ve işini bilir hali ile sahneye adımını attığı andan itibaren çıkıncaya kadar ısrarlı alkışlarla karşılanır ve uğurlanırdı. Tam manası ile popüler bir sanatkâr.

İstanbul’un her devirde bir ayrı eda ve tavırda yarattığı halis İstanbul çocuğu idi.’

6 Şubat 1960 tarihinde vefat eden Selâhattin Pınar, gençlik yıllarında altı yıl süre ile Türk tiyatrosunun ilk kadın oyuncusu olan Afife Jale ile büyük bir aşk yaşamış, hayatı boyunca geçimini müzikten kazanmış, dönemin gazinolarında adeta bir solist gibi aranmış, plakları, şarkıları, özel dersleri, dostları, aşkları, güzel giyinmeye ve yemek yapmaya düşkünlüğü ile Türk müziğinin en karizmatik kişilerinden biri olmuştur.

Haberin Devamı

Afife Jale adı geçmişken şunu da söylememiz gerekir ki, Selâhaddin Pınar’la büyük bir aşk yaşayan Afife Jale, Hüseyin Suat’ın yazdığı ‘Yamalar’ isimli oyunun başrolünde ilk Türk hanım oyuncu olarak Kadıköy’de Apollon Tiyatrosu’nda sahneye çıkmıştır.”

Solist Atakan Akdaş ne diyor?

“Yeryüzüyle cennet arası seslerin münasebetinde bizleri de içine alan bu varlık safhası için yaradana şükrediyorum. Selâhattin Pınar’ı ve şarkılarının derinliğine bir şekilde sebep olan Afife Jale’yi de şükranla anıyorum.”

HANGİ BESTELER YER ALIYOR:

Kalbim Yine Üzgün

Bakışı Çağırır Beni Uzaktan

Ben Yürürüm Yâne Yâne

Gönül Yarasından Acı Duyanlar

Bir Bahar Akşamı Rastladım Size

Haberin Devamı

Leylâ Gibi Hıçkırsa ve Mecnun Gibi Yansa

Hüzzam Kanun Taksimi

Gecenin Matemini Aşkıma Örtüp Sarayım

Seviyordum Onu Ruhumda Kanarken Yaralar

Kürdilihicazkâr Ud Taksimi

Nereden Sevdim O Zalim Kadını

Yalancıdır Hep Aynalar

Ne Gelen Var Ne Haber

Bir Gizli Yalan Söyle de Aldat Beni Kandır

Beni De Alın Ne Olur Koynunuza Hatıralar

(Selâhattin Pınar’ın kendi sesinden )

SAZLAR

Müzik Yönetmeni: Fahrettin Yarkın. Kanun: Ahmet Meter, Onur Cicin. Keman: Baki Kemancı, Aziz Şükrü Özoğuz. Tanbur: Murat Aydemir. Ud: Enver Mete Aslan. Klarnet: Şükrü Kabacı. Çello: Özer Arkun, Volkan Ertem. İstanbul kemençesi: Nağme Yarkın. Piyano: Baturay Yarkın. Gitar, E-Bow: Onur Özçelik. Ritim sazlar: Fahrettin Yarkın, Ferruh Yarkın.

GÜFTELER

Haberin Devamı

Yahya Kemal Beyatlı, Mustafa Nafiz Irmak, Baki Süha Ediboğlu, Yusuf Ziya Ortaç, Fuat Edip Baksı.     

*

İYİ bir besteci, iyi bir ses sanatçısından iyi bir bestecinin eserlerini dinlemenizi salık veririm.(Kalan Müzik)

Yazarın Tüm Yazıları