Yalçın Bayer: Çaycının acıyanı yok

Yalçın BAYER
Haberin Devamı

Rize çay üreticileri üzerinde devletin ablukası devam ediyor. Taban fiyatının açıklanması ile mağdur olan üretici şimdi de kontenjan baskısından ürününü satamıyor. Elinde yakmak zorunda kalıyor. Mayıs ayında başlayan kampanyadan bugüne kadar üç ay geçmesine rağmen henüz ödeme yapılmış değil.

Çay-Kur ve özel sektör işletmeleri alımlardaki dekar başı geciken teslimat çay kalitesini de vurmuş durumda. Bu sıcak yaz günlerinde ekmeğini kazanmak için çaba sarf eden üreticiye ne devlet, ne de özel sektör acımakta. Son on yılın en kötü günlerini yaşayan bölge insanı sıkıntısını anlatacak merci arıyor. Üreticinin perişanlığı, Rize ve bölge esnafının kepenklerini kapamasına, işyerlerinin iflasına sebep olmakta.

Devlet elinin en kısa zamanda Rize'ye uzanmasını, üreticinin sorunlarının çözümü için girişimde bulunulmasını istiyoruz.

Halis TAŞÇI-RİZE

TŞOF incelemede

SANAYİ ve Ticaret Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri Ebubekir Kurban, ‘‘Derviş Günday tosladı’’ (5.8.1999) ve ‘‘Günday'ın gücü’’ 6.8.1999) başlıklı yazılarımız için şu açıklamayı gönderdi:

‘‘Bakanlığımızı ilgilendiren konularla ilgili olarak; Ankara Umum Otomobilciler ve Şoförler Odası Başkan adayı Halil Üçler'in bakanlık makamından talep ettiği randevu kabul edilmiş ve görüşme yapılmıştır. Sayın Halil Üçler'in oda ile ilgili iddiaları bakanlık makamınca derhal Teftiş Kurulu Başkanlığı'na gönderilmiştir. İddialar bütün yönleriyle bakanlık müfettişlerince incelenmeye başlanmıştır.

Diğer taraftan, yazınızda yer alan Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) ile ilgili konular, Maliye ve İçişleri Bakanlığı ile birlikte koordineli olarak ele alınarak incelenecektir.’’

Noter söğüşü

TAŞIT araçlarının tescil ve devir işlemleri ile ilgili birkaç gözlemimi aktarmak istiyorum. Trafik Yasası'nda yapılan son değişiklikle, taşıt araçlarının devrinin tıpkı gayrimenkul satışlarının tapu dairesinde yapıldığı gibi, alıcı ve satıcının hazır bulunması kaydı ile trafik müdürlüklerince yapılması öngörüldü. Buna karşın, Noterler Birliği'nin, gelirlerinde kayba yol açacağını öne sürerek yaptığı girişimlerde bu uygulamadan vazgeçildi. Sonuçta, Taşıt Alım Vergisi beyannamesinin onanması ve satış işlemi için ayrı ayrı iki kez notere gidilerek vatandaşın söğüşlenmesi sağlandı. Noterleri tenha bulmak ise hiç mümkün değil. Bu sıkıntıların, para ve zaman kaybının önlenmesi konusunda ilgililer yardımcı olurlarsa teşekkür ederiz.

Arif ATA-ANKARA

Devletin kendine attığı kazık!

YAZ aylarında Erdek-Avşa-Marmara Adası-Tekirdağ arasında çalışan Deniz İşletmeleri'ne ait arabalı vapur seferleri iptal edildi. Avşa'daki gemi acentası Şerafettin Sontur'dan alınan bilgiye göre, devlet 1998'de, Tekirdağ limanını 49 yıllığına Akport AŞ isimli şirkete kiraya vermiş. Bu şirket arabalı vapurun yanaştığı iskeleden her gelişinde 800 dolar istemiş. Yaz başından beri çalışan bu gemi için para ödenmemiş. Şirket de iskeleyi gemi seferlerine kapatmış. Sontur, ‘‘Bu hatta gelip giden yüzlerce araba, kamyon, minibüs, binlerce yolcu ortada kaldı. Üç beş gün evvel kestiğimiz biletleri şimdi geri almaya başladık’’ dedi. Devletin, bu limanı özelleştirirken, 'Buraya devletin gemileri yanaşır' diye bir madde koymak aklına gelmediyse, özelleştirmelerin nasıl yapıldığı gayet iyi anlaşılıyor.

Hikmet İŞGÜDER-AVŞA

ANTİS Tur'a... Karadeniz'e 1-8 ağustos tarihlerindeki tur için 23 Temmuz'da rezervasyon yaptırdım. Üç kişi için 225 milyon lira ödedim. Daha sonraki ilanlarında, bizden 12.5 milyon lira fazla alındığını gördüm. Telefon ettim, kesilen parayı öderiz dediler. Ben para peşinde olmadığımı söylüyordum ki, turun iptal edildiğini bildirdiler. Yani, gazetede dahaucuz fiyatı görüp aradaki farkı istemek için telefon açmasam turun iptal edildiğini söylemeyecekler ve biz de iki gün sonra sabahın köründe elde valizlerle sefil olacaktık. Böylece tatil hayalimiz suya düştü. İnşallah ödediğimiz paramızı geri alabiliriz.

Mehmet ASAL-İSTANBUL



Yazarın Tüm Yazıları