Şu ‘Comfort’ dedikleri konforlu koltuk

Türk Hava Yolları, kabinde uzun yıllardır uyguladığı business ve ekonomi hizmetine yeni bir sınıf daha ekledi.

Haberin Devamı

Ekim ayından itibaren filoya katılmaya başlayan Boeing 777-300ER uçaklarında ara sınıf ‘comfort class’, business’a yakın konforu uygun fiyatla sunuyor. 116 santimetre koltuk aralığına sahip ‘comfort’un İstanbul-Londra arasında yolcusu oldum.

Kısa uçuşlarda rahatsız koltuklar insana öyle çok batmıyor. Ama uzun uçuşlarda yani 11-12 ya da 14 saatlik bir uçuşta koltuğun konforu çok önemli. Şöyle rahat bir koltuk, uçuşun bütün zamanlarının iyi geçmesini sağlıyor.

Basıyorsunuz düğmesine, iyice arkaya yatıyor. Ayaklarınız altından uzanan bir parça, sarkan bacaklarınızı topluyor. Biraz eğimleri de olsa koltuk yatak gibi oluyor. Başlığını başınıza göre ayarlayabiliyorsunuz. Ekranı da göz hizanıza çıkarınca uzun uçuş, uzun keyfe dönüyor.

Comfort class uygun fiyatı ile uzun uçuşta ekonominizi çok zorlamadan mükemmel bir lüks sunuyor. Hele hele fiyatların ucuzladığı zamanlar, promosyon dönemlerinde neredeyse ekonomi fiyatına gelen rakamlarla uçmak çok daha hoş oluyor. Türk Hava Yolları’nın yeni uçaklarında sunduğu comfort sınıfındaki koltuklar bir zamanlar A340 uçaklarındaki business ve hatta bazı havayollarındaki first class koltuklarından çok daha iyi. Bu koltuklarda ben uçtum siz de uçun. Uzun uçuşun keyfini yaşayın.

EKONOMİ UCUZ TERCİH YÜKSEK

Havayolları arasında ‘premium’ olarak adlandırılan ara sınıf uygulaması yaklaşık 20 yıldır yapılıyor. Tayvanlı Eva Havayolları’nın başlattığı bu ürünün başarılı kullanıcıları arasında İngiliz Havayolları British Airways, Amerikan United gibi şirketler de var.
İki yıl önce uzun menzilli filosunu şekillendiren THY, dünya devlerinin izlediği yolu tercih etti. Sadece sipariş verdiği 12 Boeing 777-300ER uçağında kullanılmak üzere business ve ekonomi arasında 63 koltuklu bir sınıf istedi. Comfort Class adı verilen bu ürün, uçaklar teslim edildikçe giderek uzun menzilli hatlarda yayılıyor. Yeni alınan A330-300 ile filodaki mevcut A340 ile A330-200’lerde bu hizmet bulunmuyor.

LONDRA HATTINDA DENEDİM

İstanbul Atatürk Havalimanı’na geldiğimde check-in işlemini Elite Plus özel yolcu kartına sahip olduğum için business kontuarında yaptım. Bu kontuardan Elite veya Elite Plus yolcuları comfort class uçsalar bile yararlanabiliyorlar. Comfort uçuşları Classic veya Classic Plus kart sahiplerine 1.25, Elite veya Elite Plus kart sahiplerine de 1.5 kat fazla mil kazandırıyor. Bagaj limitleri ise ekonomi ile aynı. Yani Avrupa için 20, Amerika uçuşlarında 30 kilogram. CIP olarak adlandırılan özel yolcu salonlarından ise comfort class’lılar yararlanamıyor. Elite veya Elite Plus’ınız varsa bu salonlara girebilirsiniz.

21 SANTİMETRE YATIYOR

Uçağa ikili körükten business için ayrılanı kullanıp sıra beklemeden koltuğuma ulaştım. Kabinde koltuk oturumu 2-3-2. Ana renk kahverengi. Aralardaki yeşil çizgiler kabine farklı bir hava katıyor.

Koltuğa oturduğunuzda geniş aralık hemen dikkat çekiyor. Minder dahil iki koltuk arasındaki mesafe 116 santimetre. Ekonomiye göre 35 santimetre daha geniş. Koltuk içi genişlik ise 49 santimetre.

Push-back başlamadan önce koltuğumu test etmek için geriye yatırdım. Toplam 21 santimetrelik geriye yatışla koltuk düzlüğü 111.3 dereceye ulaşıyor. ‘Leg rest’ olarak adlandırılan ayak dinlendirme ünitesiyle birlikte uzun menzilde uyumak ekonomiye göre çok daha rahat.
Uçuş ekibimiz Kaptan Pilot Erdinç Kaya, İkinci Pilot Gökay Eraslan ile Purser yani uçağın Kabin Amiri Zehra Aydın Sıralar ve ekibinden oluşuyor. Yıllardır kurduğum hayal, Erdinç Kaptan’ın yolcuyu kabinde karşılamasıyla gerçek oluyor. Hava durumu, uçacağımız rota hakkında bilgi veriyor. İki pilot da havacılığı çok seviyor. Erdinç Kaya yazın Yalova’da evinin çevresinde motorlu yamaç paraşütüyle uçmak için ders alıyor. İkinci Pilot Gökay ise Anadolu Üniversitesi mezunu. O da yazın Türk Hava Kurumu’nun Eskişehir İnönü tesislerinde planörle uçmanın hayalini kuruyor.

HOŞGELDİNİZ İÇECEĞİ

Comfort’ta yolcu kendini adeta business’ta hissediyor. Hoş geldiniz içeceği servisi yapılıyor. Motor çalıştırıp taksiye başlıyoruz. Hava trafiğindeki hızlanma Atatürk Havalimanı’na yaramış. Kaptan’ın “Kalkışta üç numarayız” anonsundan kısa bir süre sonra pist başında GE90 motorları tam güce ulaştığını koltuğumda hissediyorum. Karadeniz’e doğru havalanıp yükseliyoruz. Önümüzde 3 saat 18 dakikalık uçuş var.

Hostesimiz Menekşe Derelioğlu, comfort için özel basılan mönüyü getiriyor. Sabah 08.10 uçağı için müslili yoğurt, bologna salam, baharatlı ızgara tavuk ile peynir-zeytin yüklenmiş. Çırpılmış yumurta ve ıspanaklı su böreği ile kahvaltının business’tan farkı yok.

EKRANLAR GENİŞ

Hemen 27 santimetrelik kişisel ekranı açıyorum. Büyüklük makul. Üzerindeki yazıları rahatlıkla okuyabiliyorsunuz. Bazen business yolcuları film izlemek için comfort’a geliyor. Ancak kulaklıkların süngerleri kalitesiz. Bence comfort’a daha iyi bir kulaklık yüklenmeli.
Ayrıca her koltukta taşınabilir hafıza cihazları olan USB veya iPad-iPhone şarj giriş üniteleri var. İsterseniz diz üstü bilgisayarınızı da bağlayabilirsiniz. Eğer kitap okuyacaksanız veya iPad kullanacaksanız masaların yarısı güzel bir dönüşle 45 derece yukarı kaldırılabiliyor. Yükselen bölüme kitap ya da iPpad’inizi yaslayıp rahatça okuyabiliyorsunuz. Haziran ayından itibaren bu uçaklarda cep telefonundan mesajlaşma ile internet hizmeti de başlayacak.

85 POUND’A KONFORU YAŞAYIN

THY zaman zaman çeşitli promosyonlar yapıyor. Örneğin bu uçaklar Londra hattına konulduğunda 85 pound yani yaklaşık 216 TL karşılığında ekonomi biletleri comfort’a yükseltebiliyorlar. Fiyat olarak ortalama ekonomi ile business arasında. Yani benim uçtuğum gün tüm vergiler dahil ekonomi 647 TL, business ise 2 bin 430 TL idi. Comfort bilet fiyatı ise bin 215 TL’ydi.

HANGİ HATLARDA

Pekin, Sao Paulo, Toronto, Guangzhou hatlarında Comfort class’lı uçaklar kullanılıyor. Los Angeles 3 Mart’ta, Tokyo 25 Nisan’da, New York’ta TK1 ve 2 için 27 Haziran’da, TK 11 ve 12 için de 29 Ekim’den itibaren comfort class standart olarak hizmet verecek.

Haberin Devamı

THY’NİN İNGİLTERE YOLCULARININ YÜZDE 45’İ TRANSİT

Haberin Devamı

THY’nin Avrupa’da Almanya’dan sonra en güçlü pazarlarından biri de İngiltere. Londra Müdürü Nejdet Şark, üç ay önce Bakü’den bu göreve geldi. Atanır atanmaz kar kriziyle karşı karşıya kaldı. Beş gün boyunca Heathrow Havalimanı’nda yatıp kalktı. THY bu krizde yolcularını en az mağdur eden havayollarından biri oldu.

27 Mart yani yaz tarifesiyle birlikte THY Londra Heathrow uçuşlarını cumartesi ve pazarları altı, diğer günlerde de beş sefere çıkartacak. İkinci Müdür Alper Özen ile birlikte Londra pazarında yeni hedef Stansted uçuşlarını artırmak. AnadoluJet’in yeni açılan Ankara-Stansted seferlerinden sonra Atatürk’ten de THY markasıyla buraya uçuş konulması planlanıyor. Stansted terminal içi hızlı operasyonu ve şehir merkezine kolay ulaşımı ile yolcular arasında giderek daha fazla tercih ediliyor.

Halkla İlişkiler ve Reklam Danışmanı Füsun İlkay’ın THY’nin Manchester United futbol takımının sponsorluğunu üstlenmesinde büyük rolü oldu. Futbolcular onu çok seviyor. Özel uçuşlar sırasında takımın başındaki istikrar abidesi olan Sir Alex Ferguson’a çaktırmadan Füsun Hanım’dan lokum istiyorlar.

İngiltere pazarında THY, yüzde 45 transite sahip. İstanbul üzerinden Uzakdoğu, Orta Asya ve Ortadoğu en çok bağlantı verilen noktalar arasında. İkram kalitesi ve konfor İngiliz yolcuları THY’ye çekiyor.


 

Yazarın Tüm Yazıları