Yalova 112 asılsız çağrılardan şikayetçi

Güncelleme Tarihi:

Yalova 112 asılsız çağrılardan şikayetçi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 01, 2017 13:09

Yalova 112 asılsız çağrılardan şikayetçi

Haberin Devamı

Süheyla GÖZDERELİLER/YALOVA, (DHA)- YALOVA 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan aramaların yüzde 73 oranında gereksiz aramalar olduğunu belirten kurum Müdürü Muharrem Bukan, ‘Yalova Acil Çağrı Merkezi’ anonsunu duyduktan sonra telefonu kapatan oranının yüzde 49 oluğunu söyledi.

Yalova 112 Acil Çağrı Merkezi (AÇM) Müdürü Muharrem Bukan, Yalova 112 Acil Çağrı Merkezi hakkında kısa zamanda sisteme entegresi yapılması planlanan çağrı merkezlerinden 110 itfaiyeyi 3 Kasım 2015’te, 3 Aralık 2015 tarihinde 122 AFAD, 15 Aralık 2015’te 112 Acil Sağlık birimini, 5 Ocak 2016 tarihinde 156 Jandarma ve 9 Aralık 2016 tarihinde ise 177 Orman Yangının devreye alındığını dile getirdi. Bukan, 155 Emniyet önümüzdeki aylarda devreye alınarak tüm acil aramaların 112 Acil Çağrı Merkezi’nde toplanacağını belirtti.

Türkiye’de bütün acil çağrıların tek numarada toplanması çalışmalarının Matra Projeleri kapsamında 2003 yılında başladığını dile getiren Bukan, “2005 tarihinde, Antalya ve Isparta pilot iller olarak belirlendi ve 2009 yılında faaliyete geçirildi. Ardından sırası ile 10 il daha faaliyete alınarak ilk faz tamamlandı. Aralarında Yalova’nın da bulunduğu 13 ili kapsayan ikinci faz ise 2015 yılı içerisinde devreye alındı. 2018 yılına kadar 81 ilin tamamı tek numaraya geçecek” dedi.

Bukan, genelde 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün 112 Acil Sağlık Hizmetleri Müdürlüğü ile karıştırıldığını belirtti. Bukan, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin Sağlık Bakanlığına, kendilerinin ise İçişleri Bakanlığına bağlı olduğunu, 112 Acil Sağlık Hizmetleri personellerinin de 15 Aralık 2015 tarihinde kendi bünyelerine katıldıklarını idari olarak Sağlık Müdürlüğüne, iş ve işleyiş olarak 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne bağlı olduğunu dile getirdi.

250 LİRA CEZA

Vatandaşları asılsız ihbarlar konusunda uyaran Bukan, “5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre il valisi tarafından 250 Türk Lirası idari para cezası verilir, tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır. Asılsız aramalarda 112 hattının lüzumsuz meşgul edilmesi halinde idari para cezaları her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır, 2017 yılı için il valisi tarafından 301 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı uygulanır. Aynı kişinin asılsız ihbarlarının devamında adli makamlara suç duyurusunda bulunulur” ifadesini kullandı.

Vatandaşların büyük çoğunluğunun acil çağrıların tek merkezde toplandığını bilmediğinden kurumlara yapacakları ihbarlarda “Yalova Acil Çağrı Merkezi” anonsunu duyduktan sonra telefonu kapatan oranının yüzde 49 oluğunu belirten Bukan, gelen çağrı görüşmelerinde sistemden veya arayandan kaynaklanan bir hata nedeniyle konuşmanın kesilmesi halinde derhal arayan kişinin geri aranıldığını belirtti.

Bukan, “Acil Çağrı Merkezine 2017 yılının ilk 6 ayında 154 bin 583 çağrı gelmiş ve bunun 113 bin 924’ü gereksiz olduğu bunun da yüzde 73 oranına tekabül ettiği görülmüştür. Gereksiz çağrıların temel nedenin evde kullanılmayan hatsız cep telefonlarının çocuklara verilmesi sonucunda çocukların araması, vatandaşlarımızın cep telefon tuş kilidinin açık bırakıldığından cep telefonu acil çağrı merkezini otomatik olarak aranması ve ayrıca sorunlu kişilerin acil çağrı merkezinin rahatsız etmesinden dolayı vatandaşların hizmete ulaşmasına mani olmuştur” dedi.
FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!