MEB'in 'Tarih Dersleri Taslağı'na Uşak ADD'den tepki

Güncelleme Tarihi:

MEBin Tarih Dersleri Taslağına Uşak ADDden tepki
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2016 15:09

MEB'in 'Tarih Dersleri Taslağı'na Uşak ADD'den tepki

Haberin Devamı

ATATÜRKÇÜ Düşünce Derneği (ADD) Uşak Şube Başkanı Arif Güvenir, Milli Eğitim Bakanlığı'nın önümüzdeki yıl Tarih dersi içeriğini değiştirerek kendi siyasal çizgisine uygun, bilimsellikten ve objektiflikten uzak bir hale getirdiğini iddia etti.

ADD Uşak İl Başkanı Arif Güvenir, yaptığı yazılı açıklamada 9, 10, 11 ve 12'nci sınıflarda gelecek dönemden itibaren okutulacak Tarih dersi içeriğinin iktidarın kendi siyasal çizgisine uygun olup, bilimsellikten ve objektiflikten uzak olduğunu öne sürdü. Programın içeriğine yönelik itirazları bulunduğunu açıklayan Güvenir, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"Eğitim bilimlerinin gerektirdiği 'program hazırlama' ilkelerinden uzak biçimde hazırlanan müfredat içeriği, hedeflediği davranış kazanımları bakımından bilimsellikten uzak, gerici bir siyasal programın gereklerini gözeten, son derece tehlikeli ve sakıncalı unsurlarla doludur. Bu program içeriği, millet kavramının birleştirici yönünü zedelemekte ve tıpkı alt kimlik-üst kimlik tartışmalarında olduğu gibi, ayrıştırmaya yönelik bilinç oluşturacak unsurlar taşımaktadır. ‘Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi' dersinde işlenen konular 10. sınıflarda müfredattan çıkartılmıştır. Din Kültürü dersi içeriği gibi hazırlanan programda, alimlerden, ariflerden sıkça söz edilmekte, Anadolu'nun İslamlaşma sürecinde sufi şahsiyetlerin rolünü değerlendirir gibi eğitim bilimine aykırı kazanımlar uydurulmaktadır. ‘Cumhuriyet Türkiyesi'nin Siyasi Düzeni' konusunda ise 27 Mayıs ve sonrası hazırlanan Anayasa, planlamaya dayalı kalkınma modeli, devletçilik anlayışı, tek parti dönemi, Kore'ye asker göndermeyi haklı çıkartmaya yönelik sorular, Osmanlı sonrası hilafet tartışmaları, Irak, Suriye ve Mısır'daki BAAS rejimleri ve birleşme projelerinin araştırılması gibi konular yukarda sözü edilen aynı siyasal bakışı sağlamaya yönelik gayretlerdir. Türkiye tarihi anlatılırken, Osmanlı Devleti'nin duraklama ve gerileme nedenleri gizleniyor. Cumhuriyet Devrimleri de 1774 -1974 yılları arasında ve daha önce Batı zoruyla yapılan ıslahatların devamı gibi gösterilmek isteniyor. Milli Eğitim Bakanlığı'nı uyarıyoruz. Gençlerimizi Atatürk ilkelerinin yol göstericiliğinde eğitmek, Milli Eğitim Temel Kanunu'nun gereğidir. Sizi hem kanunlara uymaya, hem de tarihsel gerçeklere sadık kalmaya davet ediyoruz."

Yavuz KUŞDEMİR / UŞAK, (DHA)

Fotoğraf

 

 



 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!