12 çocuk hayata gülümsedi

Güncelleme Tarihi:

12 çocuk hayata gülümsedi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 26, 2018 12:27

12 çocuk hayata gülümsedi

Haberin Devamı

UŞAK Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Meral Özçınar koordinatörlüğünde yürütülen 'In Orchestra' isimli AB projesiyle down sendromu, otistik spektrum bozukluğu ve diğer mental sorunlar yaşayan 12 çocuğa terapi uygulanıyor. Sanat ve drama terapi yönteminin uygulandığı atölyelerde, 12 çocuğun ilişki ve iletişimsel becerileri geliştirildi.

Uşak Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Meral Özçınar, ilde organik beyin hasarları ve psikolojik bozukluklar nedeniyle yetersizlik yaşayan, ilk ve orta derece eğitim sisteminin içindeki çocuklara yönelik yürütülen proje hakkında bilgi verdi. Projenin amacı, çocukların sessizliklerinin arkasında saklı olan ruhlarındaki ışığı sanatla, müzikle, tiyatroyla ve sesle bir anlama kavuşturmak olduğunu söyledi. Özçınar, sanatın benzersiz bir toplumsal uyum aracı olduğuna dikkat çekerek, mental yetersizlik yaşayan çocukların, bu yöntemle sosyal hayata rahat adapte olduklarını, akademik başarı düzeylerinin de arttığını dile getirdi.

İtalya'dan bir müzik okulu, bir orkestra, kamu yararı güden bir sivil toplum kuruluşu olmak üzere 3, Fransa'dan 1 ve Türkiye'den Uşak Üniversitesi olarak 5 ortaklı olan 'In Orchestra' projesinin, 3 yıl sürecek olan bir AB projesi olduğu belirten Özçınar, şöyle konuştu:

"Proje ortağı olarak bizler, yaklaşık 1 yıldır mental yetersizlik yaşayan 12 çocukla çalışmalara devam ediyoruz. Down sendromu, otistik spektrum bozukluğu ve diğer mental sorunlar yaşayan 12 çocukla yürüttüğümüz atölyelerde, sanat ve drama terapi yöntemini uyguluyoruz. Müzik, sessizliklerini notalara, sanat renklere, tiyatro jest ve mimiklere dönüştürür. Onlarda bu yolla yaşama sarılır. Bugüne kadar dünyada bilimsel olarak pek çok kez denenmiş bir yöntem olan sanat, drama, film terapi eğitimdeki başarıyı artırmaktadır. Küçük orkestra ve çalışma gruplarıyla yapılan atölyelerde; mental yetersizlik yaşayan çocukların iletişimsel ve ilişkisel beceriler artmaktadır."

Özçınar, atölyelerdeki çalışmalara katılan 12 çocuğun ilişki ve iletişimsel becerilerin arttığına dikkat çekti.

Çalışma, Proje Kordinatörü Doç. Dr. Meral Özçınar, Yrd. Doç. Dr. Zafer Güngen, Yrd. Doç. Dr Şirin Özeskici, Yrd. Doç. Dr. Selda Ergün, Dr. Evrim Özeskici, Öğr. Gör. Kerem Kaban, Eylem Yılmaz, Çilem Baran, Selda Uzunkaya, Ali Savaş Topalak ve Mustafa Balı tarafından alanda çalışan akademisyen, uzman ve uygulamacı geniş bir ekibin desteğiyle yürütülüyor.

Kadir ÖZEN / UŞAK, (DHA)

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!