Siirt Ürünlerinin Markalaşmasına İlişkin Açıklama

Güncelleme Tarihi:

Siirt Ürünlerinin Markalaşmasına İlişkin Açıklama
Oluşturulma Tarihi: Eylül 06, 2015 15:09

SİİRT ÜRÜNLERİ TANITIM DERNEĞİ BAŞKANI VEHİP EMRAH, SİİRT ÜRÜNLERİNİN ULUSAL BAZDA HAK ETTİĞİ NOKTAYA ULAŞMASI İÇİN TANITIM YAPILMASI GEREKTİĞİNİ AKTARDI

Siirt Ürünleri Tanıtım Derneği Başkanı Vehip Emrah, Siirt fıstığı, Pervari balı, Şirvan narı, Eruh üzümünün ulusal bir marka değerine kavuşturulması için iyi bir tanıtım yapılması gerektiğini söyledi
Menengiç kahvesinin üretimini sağlamak için geçen yıl 41 bin lira tutarında Avrupa Birliği’nden proje geçirdiğini aktaran Emrah, bu yıl da Siirt’in tarihsel dokusunun tanıtımını kapsayan kültürel bir gezi projesinin Avrupa Birliği ajansı tarafından kabul gördüğünü söyledi. Emrah, "Siirt’in halen mevcut bulunan fıstık, bıttım, bal, nar, üzüm, sumak, pekmez, kilim, bakır ve petrol gibi 56 ürünü var. Ancak bölgemizde yaşanan olaylar yüzünden bu ürünlerin üretimi yıllardır yeterince yapılamadığı gibi tanıtılamıyor. Bu ürünlerin işlenip pazarda satılması ve akabinde iyi bir tanıtım yapılması durumunda hem ilimiz gelişir hem de istihdam sorunu çözülür. Tüm Siirtlilerin bu noktada elini taşın altına koyması gerekir. Biz bu konuda çeşitli projelerle buna ön ayak oluyoruz" dedi.
Emrah ayrıca, Siirt’in kurtuluş reçetesinin öncelikle tarımsal üretim ve buna endeksli tarımsal sanayi olduğunu, 9 milyon adede dayanan fıstık ağacı sayısının 5 yıl içinde 12 milyona çıkarılması için dağ-taş fıstık ekilmesi gerektiğini de söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!