Söder Muş Şubesi’nden Şubat Ataması Açıklaması

Güncelleme Tarihi:

Söder Muş Şubesi’nden Şubat Ataması Açıklaması
Oluşturulma Tarihi: Aralık 11, 2015 14:09

SINIF ÖĞRETMENLERİ DERNEĞİ (SÖDER) MUŞ ŞUBE BAŞKANLIĞI, ŞUBAT AYINDA PLANLANAN ÖĞRETMEN ATAMALARINA İLİŞKİN BİR TOPLANTI DÜZENLEDİ

Sınıf Öğretmenleri Derneği (SÖDER) Muş Şubesi, 2016 yılı Şubat ayında yapılması planlanan öğretmen atamaları için toplantı yaptı.
Toplantıda bir konuşma yapan SÖDER Muş Şube Başkanı Serkan Demir, 2016 yılı Şubat ayında yapılması planlanan öğretmen atamaları için belirledikleri sayısal verileri açıkladı. 50-52 bin civarında öğretmenin atamasını beklendiğini ifade eden Demir, “Bilindiği üzere ağustos ayında yapılan 37 bin öğretmen atamasından sonra Milli Eğitim Bakanlığı idareciler ile beraber ülke genelindeki öğretmen sayısını 894 bin 511 olarak açıkladı. Ayrıca, ağustos ayında yapılan atamaların da yüzde 70’i Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne yapıldı. Millî Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürü Hamza Aydoğdu da geçtiğimiz günlerde katıldığı bir toplantıda, son 3 yılda şubat ve ağustos dönemleri dahil olmak üzere yapılan öğretmen atamalarının sayısının 50-52 bin civarında olduğunu söyledi. Bununla birlikte Aydoğdu, her yıl yapılan atamaların sayısının Milli Eğitim Bakanlığı’na ayrılan bütçe ve Maliye Bakanlığı’nın ayırdığı kontenjana paralel bir şekilde belirlendiğini de belirtti. Yine son atamadan sonra şu an Bakanlığın 95 bin 624 öğretmen ihtiyacı olduğu açıklandı. 2015 KPSS’ye giren aday sayısı ise 417 bin ve Eğitim Fakültesi mezunu olup da bekleyen öğretmen sayısı ise 274 bin. Bu açıklamalar ışığında Bakanlık yetkilileri öğretmen ihtiyacının her yıl azaldığını ve farklı alternatifler üzerinde çalışmalar yaptıklarını belirttiler” dedi.
Sınıf Öğretmenleri Derneği Muş Şubesi olarak konu ile ilgili yapmış oldukları toplantıda bu ve benzer resmi açıklamaları da değerlendirerek farklı öneriler üzerinde tartıştıklarını kaydeden Demir, “Biz eğitimciler olarak popülist söylemler ve ülke gerçeklerini de göz ardı etmeden bu sayısal veriler ışığında durumu analiz etmeye çalıştık. Öncelikle; diğer branşlara da haksızlık etmeden sınıf öğretmenliği bölümü için gerekçeleri ile beraber kontenjanların nasıl şekillenmesi gerektiği ile ilgili şunları söyleyebiliriz. Malumunuz sınıf öğretmenleri ülkenin neredeyse her coğrafi bölgesinde ve şartlarında; köy, ilçe, merkez fark etmeksizin görevlerini yapan öğretmenlerdir. Bu vesileyle sınıf öğretmenlerinin muhatap olduğu kitle ve yaş grubu düşünüldüğünde, bu ciddi bir orana denk düşmektedir. Sınıf mevcutlarının kalabalık olması, özellikle birinci kademede pedagojik formasyon almamış birçok farklı branş öğretmen adayının hatta eğitim fakültesi mezunu bile olmayanların derse girdiği ücretli öğretmenlik uygulaması, köy ve benzeri yerleşim yerlerinden farklı sebepler ile sürekli yapılan özür atamaları nedeniyle oluşan öğretmen sirkülasyonu, birleştirilmiş sınıf uygulaması, emeklilik süresi dolmuş öğretmenlerin emekliye ayrılmayışları gibi birçok farklı sebepten ötürü sınıf öğretmenleri direkt ya da dolaylı olarak mağdur edilmektedir. Yine bu gerekçeler dışında da eğitim-öğretim faaliyetlerinin ’Eğitim’ ile ilgili en çok üzerinde durulması gereken yaş grubu ve kademe de ilkokul dönemleridir. Davranış kazandırma, çocuğun kendisini, çevresini tanıması, sevgi, saygı, hoşgörü, yardımlaşma, arkadaşlık ilişkileri, toplumsal kurallar ve benzeri tüm tutum ve davranışların şekillenip, kazanıldığı yıllar da ilkokul yıllarıdır. Eğitim faaliyetinin en çok muhatap bulduğu ve uygulandığı bu dönemin öğretmenleri de en az bu kademenin öğrencileri kadar önemlidir” ifadelerini kullandı.
Olumsuz durumların bazıları branş öğretmenlerinin de karşılaştığı problemler olduğunun altını çizen Demir, “Lakin ekonomideki arz-talep dengesini de göz önüne alırsak; mevcut durumda sınıf öğretmenliği mesleğinin ne kadar elzem ve hassas olduğuna da şahit olmuş olacağız.105 farklı branştan atamaların yapıldığı bir süreçte; afaki, ütopik söylemler dışında, mantıklı ve uygulanabilir bir talepte bulunmak istiyoruz. Ağustos döneminde sınıf öğretmenliği bölümü için 12 bin 443 adayın başvuru yaptığını ve 4 bin 157 öğretmenin atandığını görüyoruz. Bu oran da, başvuran aday sayısının yaklaşık 3’te birinin atandığı anlamına geliyor” diye konuştu.
SÖDER Muş ailesi olarak şubat ayı içerisinde yapılması planlanan 30 bin atamanın yine bu sayısal veriler ile paralel bir şekilde olması gerektiğini düşündüklerini vurgulayan Demir, “Tabii ki gönül ister ki tüm branş öğretmenleri atansın, başvuru yapan tüm adaylar asli görevlerini, öğretmenlik mesleğini icra edebilsinler. Fakat mezun sayısının fazla olması, branşlarda oluşan yığılmalar ve eğitim fakültesi mezunu olmayanların aldığı formasyon ile her geçen gün çığ gibi büyüyen bir öğretmen adayı kitlesi ve ülkenin gerçeği maalesef bu durumu en azından şu an için mümkün kılmıyor. Olası 30 bin atamada sınıf öğretmenliği bölümü için 3 bin 500 ile 4 bin aralığında bir atama talebinde bulunuyoruz. Bu sayı ne popülist bir söylemdir ne de ütopiktir. Branş bazında yüzdeler alındığında ve bir önceki dönem ile karşılaştırıldığında da bu gayet makul bir taleptir. Bu düşünceler ile bizler bu konu ile ilgili yaptığımız bu değerlendirme ile beraber tüm eğitim gönüllülerini, akademisyenleri ve meslektaşlarımızı bu taleplerimizin daha gür bir sesle ilgili yerlere ulaşması adına bu çağrımıza destek vermeye, bu yönde bir kamuoyu oluşturmaya davet ediyoruz. Yine atama bekleyen özellikle sınıf öğretmenleri bölümü mezunu öğretmen adaylarımızın da, bu basın açıklamamızı sosyal medya ve diğer iletişim araçları vesilesiyle yaygınlaştırmalarını umut ediyoruz. Atanmış öğretmenler olarak; atama bekleyen öğretmen adaylarımıza canı gönülden başarılar diler, meslektaşlarımızı da en kısa zamanda eğitim camiamızda görmek istediğimizi de ifade etmek istiyoruz” şeklinde konuştu.
Yapılan konuşmadan sonra toplantı son buldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!