Bakan Arslan: En önemli güç bilgi (2)

Güncelleme Tarihi:

Bakan Arslan: En önemli güç bilgi (2)
Oluşturulma Tarihi: Haziran 02, 2016 16:42

Bakan Arslan: En önemli güç bilgi (2)

Haberin Devamı

OSMANGAZİ KÖPRÜSÜ'NDE İNCELEMELERDE BULUNDU
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Turkcell Veri Merkezi'nin açılışının ardından Osmangazi Köprüsü'nün Dilovası'nda bulunan şantiyesine geçti. Yetkililer köprü hakkında brifing verdi. Daha sonra Osmangazi Köprüsü'nde incelemelerde bulunan Bakan Arslan burada yaptığı açıklamada şunları söyledi:
"Teşekkürle baştan başlayayım. Marifet iltifata tabidir. Marifet gösterenlerin hakkını vermek lazım. Dolayısıyla özellikle bu tip ülkemizde çığır açan devasal bir projenin gerçekleştirilmesi vizyonunu ortaya koyan Sayın Cumhurbaşkanımıza teşekkür ediyoruz. Sayın Cumhurbaşkanının yol arkadaşı mühendis abimiz sayın başbakanımıza teşekkür ediyoruz. Ulaştırma ailesi ile birlikte bu ailenin içerisinde kamu kurumundaki kişiler ve özel sektörden de var buna paydaşlık edenler. Tüm bu ailenin abisi konumunda olan sayın Binali Yıldırım'ın 14 yıldır yapmış olduğu Ulaştırma Bakanlığı döneminde ortaya koyduğu devasa ufkun projelerin bir parçası olan Osmangazi Köprüsü'nde bulunmaktan dolayı ona teşekkür ediyoruz. Binali Yıldırım sayın başbakanımız olarak ülkemize hizmet edecekken burayı bize emanet etti. 'Evet yol arkadaşlarımdan biri bunu yapabilir' deyip burayı bize emanet ettiği için Sayın Cumhurbaşkanımız da uygun gördüğü için onlara teşekkür ediyorum."
Bakan Arslan yüklenicilerin 8 milyar dolarlık bir projeye gözlerini kırpmadan imza attıklarını belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Gelelim buraya kendi adıma söyleyeyim özellikle bu projenin mutfak hazırlıkları kapsamında Karayolları Genel Müdürlüğü arkadaşlarımızla birlikte büyük emek sarf ettik. O dönemde görüntü ortada olmadığı için kimse o emeği bilmez. Sayın bakanımızın himayesinde Karayolları'ndaki arkadaşlarımız ile birlikte çok ciddi bir gayret sonrası yap-işlet-devret modeliyle Avrasya Tüneli'nden sonra ihale edilen dünyanın açıklık olarak 4'üncü büyüklüğüne sahip 2 bin 682 metre uzunluğundaki 36 metre genişliğindeki Osmangazi Köprüsü'nün süreci böyle başladı. Ne zaman başladı? 2010 yılında 27 Eylül de sözleşmesi imzalanırken dünyada kriz vardı. Dünyada kriz yokken herkes parasına alıcı arar. Zira yap-işlet-devret modeli finanse edilmek adına paranın kullanıldığı projeler. O dönemde yüklenicilerimize müteşekkiriz ki dünyanın finansal olarak sıkıntı ve darboğaz yaşadığı bir dönemde ülkemizin geleceğine güvenerek 8 milyar dolarlık bir projeye gözlerini kırpmadan imza attılar ve bunun yüzde 20'si öz kaynak. Bu dönemde çok anlamlı gelmeyebilir o dönem için çok çok anlamlıydı. Ülkemizin çok güçlü yüklenicileri bu işi üstlendiler, sadece yapımını değil, işletmesini de üstlenmiş oldular. 2010 yılından bugüne geldiğimizde özellikle bu tür büyük projelerin sözleşmeleri her ne kadar imzalanarak yürürlüğe giriyor gibi gözükse de finansını bulduktan sonra resmen başlar. 2013 yılında finans bulunmuş 2016 yılına gelmişiz böyle devasal bir proje açılma konumuna gelmiş. Bu konuda özellikle sayın başbakanımız, mesai arkadaşlarımıza burada bizzat görev alan bölge müdürlüğü personeline ve müşavirlerimize, yüklenicilerimize teşekkür ediyorum. Bugün 7 bin 900 kişinin fiilen çalıştığı inşaat alanındayız, bin 600 den fazla iş makinesinin çalıştığı bir inşaat alanındayız. Özelilikle deprem kuşağında deprem de dikkate alınarak yapılan bir köprüyü kısa sürede bitirdikleri için ve sayın cumhurbaşkanımız açıkladılar bayramdan önce inşallah bu köprüyü açacağız."
BAYRAMDAN SONRA İNSANLARIMIZIN HAYATINI KOLAYLAŞTIRACAK PROJE
Köprü projesinin insanların hayatını kolaylaştıracağını ifade eden Arslan, "Daha önce 40 kilometrelik kısmını hizmete açmıştık köprüyle birlikte bunu 58 kilometreye çıkartacağız. Özellikle bayram sıkışıklığında insanımızın derdine deva olacak. Hep anlatıyorduk bu proje insanımızın hayatını ne kadar kolaylaştıracak ve bayramda insanlarımızın hayatını kolaylaştırıp, bundan sonra da kolaylaştırmaya devam edecek. Hedefimiz sene sonuna kadar toplam 433 kilometrelik projenin 120 kilometresini İstanbul-Bursa arasını hizmete açmak. İzmir tarafından zaten devam ediyor. Tüm projenin bitirilme tarihi olarak 2020'ye kadar süremiz varsa da 2018 yılına kadar bitirme hedefimiz var. Bu hedef çerçevesinde arkadaşlar gece gündüz gözetmeksizin 24 saat çalışıyorlar. 384 kilometrelik güzergahın 49 kilometrelik bağlantı yolları hariç yüzde 76'sında çalışma var. 4 milyar dolar şuanda harcanmış durumda ve yüzde 64'ü gerçekleştirilmiş durumda. Kamulaştırmayla ilgili de yaklaşık 1 milyar 850 milyon dolar para harcanmış durumda. Buna karşılıkta kamulaştırmanın yüzde 84'ü gerçekleştirilmiş durumda. Kamulaştırma ile ilgili muhatap olduğumuz yaklaşık 25 bin vatandaşımız var. Bu bile başlı başına iştir. Orhangazi, Selçukgazi, Belkahve tünellerini düşünürseniz her biri Bolu tünelinden uzun. 3 bin metrelik Bolu tüneli 11 yılda bitti. 3 bin 600 metrelik Orhangazi tünelimiz inşaatın başlamasından bu yana bitti ve elektromekanik işlemleri yapılıyor. Nereden nereye gelindiğinin bilinmesi lazım. Eğer kamu, özel sektör olarak hedef koyarsanız kamu menfaati sağlamak adına bir an önce bitirmek isterseniz Ak Parti hükümetleri olarak sayın cumhurbaşkanı ve başbakanımızın çizdiği vizyon çerçevesinde projeleri bir an önce hizmete sunarsınız. Proje bitirilme, teknik özellikleri, depreme dayanıklılığı ve çevreye olan duyarlılığı ve kuşların konaklama yeri olan yerde de viyadüğü güzergah değiştirerek çevreye olan duyarlılığımızı da göstermiş olduk bu projede. Gerçekten çok gururluyum. Arkadaşlarımızla bugüne kadar ortaya koyduğumuz performansı daha yukarıya çıkarmaktır. 100 bin kişi ile bu çıtayı ve bayrağı daha yukarıya çıkartacağız. Bize güvenen Cumhurbaşkanı ve Başbakanı mahcup etmeyeceğiz" diye konuştu.
BAKAN KÖPRÜ ORTASINDA PASTA KESTİ
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın bugün 54 yaşına girmesi nedeniyle köprü ortasında bakana doğum günü sürprizi yapıldı. İnceleme sırasında bakanın önüne bir anda pasta getirilince Bakan Arslan önce şaşırdı ardından da pastayı getirenlere teşekkür ederek, kesti. Bakan Arslan köprüde çalışma yapan işçilere pastadan ikram etti.

NOT: İlk haberde Bakan Ahmet Arslan'ın 65 yaşına girdiği yer almıştı. 54 olarak düzeltilmesi ricasıyla.
FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!