Türk mobilya ve orman ürünlerini dünyada hak ettiği yere getirmek için çalışıyor

Güncelleme Tarihi:

Türk mobilya ve orman ürünlerini dünyada hak ettiği yere getirmek için çalışıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2021 14:16

Vizyoner ve ilkeli organizasyon yapısıyla Türkiye’nin önde gelen orman ürünleri markaları arasında yer alma ve küresel bir oyuncu olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Han Group’un Yönetim Kurulu Başkanı H. Devlethan Hacıömeroğlu, ülkemizin ormanlarını, orman ürünlerimizin kalite algısını, sektör çalışanlarının refahını ve halkımızın geleceğini korumak için yola çıktığını söyledi.

Haberin Devamı


“Milli hazinemiz olan orman kaynaklarımız ülkemizin yaklaşık yüzde 28.6’sını kaplıyor ve üzerinde 1.6 milyar metreküp dikili servet barındırıyor” diyen Hacıömeroğlu, “Biyolojik çeşitlilik açısından oldukça zengin olan ormanlarımız sürdürülebilir olmayan odun üretimi, yapılaşma, yangınlar ve amaç dışı kullanım gibi nedenlerle yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Binlerce insanın ekmek yediği bu ekosistemin gelecek nesillerimiz için sürdürülebilirlik amaçlarımız doğrultusunda işletilmesi, korunması, genişletilmesi ve geliştirilmesi gerekiyor. Hiç zaman kaybetmeden ormanlarımızın sürdürülebilir yönetimi için tüm paydaşların bir araya gelerek kurumsal, idari ve beşeri kapasite ile ilgili sorunlar ve çözümler hakkında bilgi altyapısının paylaşması, tüm kuruluşların aralarında etkin koordinasyonu sağlaması, çalışanların yaşam kalitesinin artırılması ve gelir seviyesinin iyileştirilmesi için ekonomik ve sosyal altyapının güçlendirilmesi, doğru hedef ve politikaların belirlenmesi gerekiyor. Ancak bu şekilde ömür boyu sürecek bir fark oluşturabiliriz” dedi.

Haberin Devamı

Türk mobilya ve orman ürünlerini dünyada hak ettiği yere getirmek için çalışıyor

2022 yılında yeni
yatırım: Viacasta
Türk mobilya ve orman ürünleri sektörünün dünyanın sağlıklı ahşap talebininin önemli bir kısmını karşılayabileceğini ve dolayısıyla Türkiye’nin ekonomik büyümesine önemli katkıda bulunabileceğini öngördüklerini belirten H. Devlethan Hacıömeroğlu, “Sektörümüzün 2023 ihracat hedefi 16 milyar dolar. Bu hedefe katkı vermek vizyonumuzla önümüzdeki yıl analiz ettiğimiz tüketici ihtiyaçlarına yönelik katma değerli, işlenmiş bir orman ürünleri tesisine yatırım yapmayı planlıyoruz. Yüzde 100 Türk sermayeli bir şirket olarak ‘Viacasta’ markası altında 2022 yılında faaliyete geçirmeyi planladığımız son teknoloji ile donatılacak yeni tesisimizde teknolojinin ulaştığı en çevreci, karbon ayak izi en düşük makineler bulunacak. Türkiye’de ve dünyada piyasaya süreceğimiz orman ürünlerimizi sağlıklı koşullarda, uluslararası standartlarda ve son teknolojiyi uygulayarak üretmek için Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları yapıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Türk mobilya ve orman ürünlerini dünyada hak ettiği yere getirmek için çalışıyor

İnovasyon ve teknoloji
her şeyi değiştiriyor
Hacıömeroğlu, sektörün mevcut durumuna yönelik ise şu tespitlerde bulundu: “Dünya ahşabı sadece mobilya üretiminde kullanmıyor. Gelişmiş ülkelerdeki inşaat sektörü, çapraz lamine ahşap (CLT )sisteminin geliştirilmesiyle birlikte geleceğin en önemli inşaat malzemesi olarak kabul edilen ahşap plakalarla gökdelenler kuruyor. Ahşabın CNC makinelerinde ortogonal kesilip tutkal yardımıyla yapıştırılmasıyla elde edilen oldukça basit ve yenilikçi bir sistem olan CLT, yapı, çevre, ekonomi ve mimari tasarım açısından çok çeşitli avantajlar sunuyor. Bugüne kadar yüksek binaların tasarımı için çelik ve betonarme gibi yapı malzemeleri kullanılırken ahşabın da bu alanda yer bulması hem yapı, hem de orman ürünleri sektörü için oldukça önemli bir gelişme. Bu yeni teknoloji sayesinde asırlardır vazgeçilmez bir yapı malzemesi olan ahşap modern çağa ayak uyduruyor. Yapılarda çapraz lamine ahşap (CLT) sisteminin kullanılması işçiliğinin kolay olmasından dolayı inşaat süresini önemli ölçüde azaltıyor, depremin yıkıcı etkisine karşı binalar hafifliyor, betonarme yapılara göre daha düşük karbon salınıma sahip sürdürülebilir ve çevre dostu bir malzeme olmasından dolayı da birçok çözümü aynı anda sunuyor. Bu örnekte de görüldüğü gibi yenilikçi düşünmeyi sektörümüzün iş yapış şekillerine uygulayabilirsek, inovatif işletme kültürünü benimseyebilirsek işletmelerimizin, ekonomimizin, toplumumuzun ve devletimizin bağlantıda olduğu dış dünyaya uyum sağlamasını ve rekabet gücünü elinde tutmasını sağlayabiliriz.”

Haberin Devamı


Türkiye Masif Panel
Birliği’ni kurmalıyız
İklim değişikliğinin, küresel ısınma gibi çevre faktörlerinin çok önemli olduğu günümüzde yapı malzemesi başta olmak üzere ahşabın hak ettiği konuma yeniden gelmeye başladığının altını çizen H. Devlethan Hacıömeroğlu, “AB Komisyonu bu yıl küresel ısınma ve iklim değişikliğine karşı ahşap kullanımını teşvik etme kararı aldı. Ahşabın sıcaklığını barındırıyor olması, tamamen doğal ve sağlıklı bir malzeme olması, ağacın doğallığını bozmadan geniş bir yüzey imkanı sağlaması, doğrudan kullanıma hazır bir malzeme olması, zengin tekstür, renk ve estetik bir görünüme sahip olması gibi bir çok üstün özelliği dolayısıyla masif panel dünyadaki bilinçli tüketiciler tarafından en çok tercih edilen ahşap ürün. Bizi okuyan değerli sektör paydaşlarına şu mesajı vermek isterim. Çok cüzi bir getirisi olan, kalite algımızı zayıflatan, ormanlarımızı heba etmemize neden olan tomruk ve kereste satışını bir an önce bırakmalıyız. Ar-Ge, tasarım ve inovasyon çalışmalarına ağırlık verip katma değerli ürünler üretmeli, bir üretim standardı ve uygun fiyat politikası belirlemeliyiz. Tüm bunlar için öncelikle üreticiler olarak bizler bir araya gelmeli ve bir birlik oluşturmalıyız. Bilgilerimizi, deneyimlerimi ve çözümlerimizi paylaşabileceğimiz ortak bir platform kurmalıyız” ifadelerini kullandı.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!