Çağrı Doğuş ile Aramızda Kalmasın: "Çeşme bir markalar şehri, iddiası ve hak ettiği de bu olmalı!"

Güncelleme Tarihi:

Çağrı Doğuş ile Aramızda Kalmasın: Çeşme bir markalar şehri, iddiası ve hak ettiği de bu olmalı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 18, 2022 18:37

Çeşme’de ‘Hayal Kahvesi’ ve ‘Mano Del Sol’ işletmelerine hayat vererek adından söz ettiren Yavuz Kavan’la bir araya geldik ve keyifli bir röportaja imza attık. Sorularımızı tüm samimiyetiyle yanıtlayan Kavan, “Çeşme bir markalar şehri, iddiası ve hak ettiği de bu olmalı” diyor.

Haberin Devamı

Çağrı Doğuş ile Aramızda Kalmasın: Çeşme bir markalar şehri, iddiası ve hak ettiği de bu olmalı


HAYAL Kahvesi ve Mano Del Sol gibi işletmeleri son yıllarda Çeşme’ye kazandıran isimdir Yavuz Kavan... Birçok başarının arkasında durur ama asla ön plan çıkmak istemez! Sahip olduğu tecrübelerin yanı sıra sektörde ekibine ve dostlarına verdiği güven ve ağabeylik hissiyle daima yanınızda olması gereken isimdir. Biraz da şahsi dostluğumun verdiği şımarıklığı kullanarak Hürriyet Çeşme’ye özel bir röportaj için ikna ettim kendisini. Tüm samimiyetiyle buyurun Çeşme’nin gizli gücü Yavuz Kavan röportajımıza...

Çağrı Doğuş ile Aramızda Kalmasın: Çeşme bir markalar şehri, iddiası ve hak ettiği de bu olmalı


* Son dönemde Çeşme’de sıkça ismini duyduğumuz Yavuz Kavan’ı tanıyabilir miyiz...
- Yüksek eğitimimi Sovyet coğrafyasında tamamladıktan sonra aile mesleğimiz olan inşaat müteahhitliği, beton santrali işletmeciliği ve AVM gibi alanlarda yatırımlar yaptım. Üniversite yıllarına dayanan bir iddiam ve isteğim de hizmet sektörü ile işletmecilikti. Kocaeli’nde marka olan ve uzun bir döneme damga vuran büyük bir işletme kurup yönettim. İş insanlarına genellikle zor ve zahmetli gelen bu sektör benim çok sevdiğim bir iş ve hobimdi. Bu sevgi bizi o dönem İstanbul’a damga vurmuş ve kült olmuş 20 yıllık bir marka olan ‘Hayal Kahvesi’ ile buluşturdu. Dostum ve iş ortağım Fehmi Yaşar’la yollarımız böyle kesişti.
* Hayal Kahvesi’nin marka değerini kısa sürede tekrar artırmayı başardınız. Başarı öykünüz nedir?
- Hayal Kahvesi kendini kabul ettirmiş, önemli ve 10’dan fazla şubesi olan bir kurumdu. Ama kurumsal ve ticari açıdan güçlü bir yönetime sahip değildi. Marka bilinirliğine ve gücüne rağmen hak ettiği şekilde yönetilemiyordu. Ben ve arkadaşlarım, Fehmi Bey’le el ele vererek şirketi ticari kurallara oturtarak markanın önünü açan sağlam bir yapılanmaya gittik. Bugün 30 şubeli büyük ve sağlam bu kurum, emek ve sevgiyle oluşturuldu.

Haberin Devamı

Çağrı Doğuş ile Aramızda Kalmasın: Çeşme bir markalar şehri, iddiası ve hak ettiği de bu olmalı


* Hayal Kahvesi’nin Türkiye ve dünyanın birçok yerinde şubelerini açtınız. Peki; bu daha da devam edecek mi, hedefleriniz neler?
- Türkiye’de ve yurtdışında büyümeye, kendi hatalarımızı aşarak ve kontrollü şekilde tabii ki devam edeceğiz.
* Çeşme’ye yatırım fikri nasıl oluştu? Çeşme adına gelecekte farklı projeleriniz var mı?
- Çeşme, Türkiye’nin en öncü ve lider turizm merkezlerinin başında geliyor. Yenilikçi ve karakterli olmak şehrin ve kültürünün hak ettiği bir imaj. Model ve örnek bir yer olmak zorunda. Bölgede yatırım yapanların dikkate alması gereken en önemli gerçek budur. Çeşme’nin tabiat ve kültürel özelliklerine sorumluluk duymak, bu geleneğe layık olmak gerek. Biz de bu çerçevede yatırımlarımıza devam edeceğiz.
* “Ayayorgi bitti” diyenlere inat Mano Del Sol yatırımıyla koya farklı bir değer kazandırdınız. Beach projeniz nasıl başladı?
- Alaçatı Hayal Kahvesi açıldığı geçen yıl büyük ilgi görmüştü. Bu bize heyecan ve coşku verdi. ‘Her anlamda kaliteli ve yenilikçi, müzikle iç içe, müzik ve hizmet kalitesiyle anılan öncü bir marka, beach yapmak gerek’ diye düşündüm. Her türlü riski göze alarak Çeşme’nin hakkı olan güçlü bir yatırım yaptım. İyi bir mimarla konsept çalışma gerçekleştirdim. En iyi hizmet, en iyi mutfak ve en iyi müzik ekibini kurdum. Zor bir sezon olmasına rağmen aldığım beğenilerden ve ziyaretçi sayısından çok memnunum. Bu değer bilir tepkiler bana önümüzdeki yaz daha da iddialı olma gurur ve moralini verdi. ‘2023 yazı Mano del Sol yazı olacak’ derim.

Haberin Devamı

Çağrı Doğuş ile Aramızda Kalmasın: Çeşme bir markalar şehri, iddiası ve hak ettiği de bu olmalı


* Önümüzdeki sezon Hayal Kahvesi ve Mano Del Sol’da misafirleri ne gibi sürprizler bekliyor olacak?
- Yenilikler öncelikle müzik bazlı olacak. İrili ufaklı festivaller, yerli-yabancı DJ ve gruplar, daha da iddialı bir mutfak esas hedeflerimiz arasında. Elbette üzerinde çalıştığımız daha birçok yenilik ve sürpriz var. Çeşme, Türkiye’nin en zengin ve köklü tek turizm markası olacak.
* Bir yatırımcı olarak Çeşme’de beğendiğiniz ve yakıştığına inandığınız işletmeler var mı?
- Elbette... Çeşme bir markalar şehri. İddiası ve hak ettiği de bu olmalı. Kalitesinden ve Çeşme’ye katkılarından heyecan duyduğum çok marka var. İsimlerini diğerlerine haksızlık etmemek adına saklı tutayım. Ama daha çok markaya, daha çok karaktere ve gerçek değerlere ihtiyaç var. Çeşme daha çok markayı taşır, ona güç ve kuvvet verir.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!