Başarılı iş insanı Hüseyin Kaya’dan Çeşme’ye imza projeler

Güncelleme Tarihi:

Başarılı iş insanı Hüseyin Kaya’dan Çeşme’ye imza projeler
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2022 20:32

Hem turizm, hem de inşaat alanında hayata geçirdiği projelerle adından söz ettiren Hüseyin Kaya, yaptığı yatırımlarla Alaçatı’ya değer katıyor. Sahibi olduğu Port Vista Otel’le misafirlerini Alaçatı’nın en güzel manzarası eşliğinde ağırlayan Kaya, Kaya İnşaat firmasıyla da Alaçatı’ya imzasını atıyor.

Haberin Devamı

Başarılı iş insanı Hüseyin Kaya’dan Çeşme’ye imza projeler


ALAÇATI’ya Değer Katanlar köşemizin bu haftaki konuğu başarılı iş insanı Hüseyin Kaya... Ankara’da mezun olduktan sonra 2 yıl İngiltere’nin başkenti Londra’da yaşayan ve ardından baba mesleği olan inşaat sektörüne yönelen Kaya, 2019’da Alaçatı’ya gelerek turizm sektörüne hızlı bir giriş yaptı. Port Vista Otel’i alan Hüseyin Kaya, Alaçatı’nın en güzel manzaralarından birine sahip butik otelinde misafirlerini ağırlıyor. Aynı zamanda Kaya İnşaat bünyesinde Alaçatı Port’ta 89 dairelik rezidans projesini hayata geçirmeye hazırlanan Kaya, insanların burada yaz-kış yaşayabileceği bir yaşam alanı inşa ediyor. Çeşme’ye hak ettiği değeri vermek için çok çalışan ve yaptığı yeni projelerle adını duyuran Hüseyin Kaya’dan Vista Port Otel’i, Kaya İnşaat’ı, yeni projelerini ve hedeflerini dinledik.
* Öncelikle sizi tanıyalım... Hüseyin Kaya kimdir?
- Diyarbakır doğumluyum. Üniversiteyi Ankara’da okudum. İletişim fakültesi mezunuyum. 2 yıl Londra’da yaşadım. Hayalimde aslında İstanbul’da reklam ajansı açmak vardı. Malum, doğduğun ev kaderindir. Ben de baba mesleği olan inşaattan devam ediyorum. Çocukluğum şantiyelerde geçti. Hep sahanın içinde oldum. Son 5 yıldır ofis proje geliştirme aşamalarında yer aldım. Daha sonra turizme girmek istedim. 2019’da Port Vista’yı aldım. Turizm serüvenim böyle başladı.
* Biraz Port Vista’yı konuşalım... Sanıyoruz yakında bir yenilenme, değişiklik yapılacak...
- Port Vista 30 odalı bir butik otel. Alaçatı’nın kalbinde yer alıyor. Burada huzurlu bir yaşam alanı yarattık. Konfor için her detayı en ince ayrıntısına kadar düşündük. A’la cart restoranımızla eşsiz lezzetleri misafirlerimizle buluşturuyoruz. Güneşin tadını çıkarıp, Port’un büyüleyici manzarasına eşlik eden havuzumuz da misafirlerimizin keyfine keyif katıyor. Tüm çabamız konuklarımıza hayatın stresinden uzak bir tatil deneyimi yaşatmak için! Ayrıca otelle ilgili ciddi bir yenilenme var aklımda. Marka değişikliği olmayacak, konsept değişecek. Kongreler, şirketlere özel buluşmaların yapılabileceği toplantı odası inşa edeceğiz. Spa ve masaj da ekleyeceğiz.
* Peki, Kaya İnşaat olarak neler yapıyorsunuz?
- Kaya inşaat olarak bugüne kadar taahhüt firması olarak devlet işleriyle ilgilendik. Hastaneler, barajlar, sınır kapıları, arıtma tesisleri yaptık. Sonra ‘yap-sat’a yöneldik. Bu Türkiye’deki ilk ‘yap-sat7 projemiz. Londra’da böyle çok projemiz oldu. Türkiye’ye bu konuda yabancıyız. Bir butik otel zincirini burada inşaata dönüştürmek istiyorum. İnsanların aldığında pişman olmayacağı hem de maddi kazanç sağlayabilecekleri projeler hedefliyorum. Şu an Alaçatı Port’ta 89 dairelik rezidans yapıyorum. 1+1’den 4+1’e kadar olan bir proje... İnsanların yaz-kış yaşayabileceği bir proje. Buna Alaçatı Port’un son arazisi diyebilirim. Üst katta yaşayan insanların evlerinde serinleyebileceği alanlar olacak. Kimse saatlerce denizde kalmaz. Serinleyip çıkar ya da sosyalleşir. Bunda da Çeşme ile sınırlı kalmayacağız. Projenin adı sürpriz olsun. Duyurmaya kasımda başlayacağız, 2023 yazına da yetiştireceğiz.

Haberin Devamı

Başarılı iş insanı Hüseyin Kaya’dan Çeşme’ye imza projeler


* Gayrimenkule talepler nasıl?
- Yurtiçinden ve yurtdışından ciddi talep var. İnsanlar şehrin kalabalığından kaçmak ya da buradaki eğlencenin içinde olmak istiyor. Pandemide Çeşme’deydim. İnsanlar o zaman buraya yerleştiler. Burada yaşamanın güzelliğini fark ettiler. O yüzden talep daha da arttı.
* Neden bu kadar yatırımı Çeşme’ye yaptınız?
- Turizme, ‘Dünyada bir butik otel zinciri yok’ fikriyle girdim. ‘Vista’ Latince’de ‘gördüğün yer’ anlamına geliyor. İkinci projemi Nevşehir Kapadokya’da planlıyordum ama inşaata yoğunlaştığım için başlayamadım. Onun adı da ‘Cave Vista’ olacaktı. Muğla Marmaris’te de olacak. İstanbul’da olursa başka bir isim olacak. İnşaat hızlanınca oteli ikinci plana bırakmak zorunda kaldım. 2019’da otel işiyle birlikte buraya geldim. 2016’da Urla’da ev aldık. Yatırımlarımızı Ege Bölgesi’ne çektik. Orada olduğum zamanda bile Çeşme’ye gelmezdim. Burada yatırım fırsatları olduğunu sonradan fark ettim. Biraz buna yoğunlaşmaya başladım.
* Farklı bir yatırımınız olacak mı?
- Gıda üzerine konseptli restoranlar düşünüyorum. Çeşme zamana ayak uyduramayan mekanlarla dolu. Nokia markasının piyasada kalmaması gibi bir durum bu... Dünya deviyken dibi gördü. Alaçatı ve Çeşme anlayışı da değişti. Ses sınırlama saatinden dolayı insanlar artık tek mekanda kalmayı tercih ediyor.
* Farklı illerde yeni projeniz devam edecek mi?
- İnsan çalıştığı sürece var olur. Ama sistemi oturtmadan çok açılırsanız bu sorun oluşturur. Kapadokya 11 ay turizmi olan bir yer. Yaz-kış hareketli. Ama önceliğim Alaçatı, Çeşme ve Urla.
* Çeşme’de yaz sezonu nasıl geçiyor?
- Maalesef ekonomik durumlardan ötürü iyi geçmiyor. Realist bakmak gerekiyor. Otellerin çoğunun geceliği 3 bin liradan başlıyor. Bazı noktalar evet iş yapıyor. Ama her yer için geçerli değil bu.
* Çeşme’de turizm sezonunu uzatmak için neler yapılabilir?
- Çeşme değerli bir yer. Değerli olduğunu gösteren somut örnekler var. Sadece görmek lazım. Sadece bir ilçeye giden bir otoyol var mı? ‘Hayır, yok’. Buradan bile ne kadar potansiyeli olduğunu görmek gerek. Buraya yatırım sezonluk olmamalı. Verimli sezonu çok kısa. Bodrum kışın ölü olabilir ama yaz sezonu 6 aya çıkıyor. Buralara yapılacak yatırımlar sadece otel ve konut üzerine olmamalı. Kış turizmini de canlandırması gereken yatırımlar olmalı. Kışın ot festivali yapılıyor ama onun dışında yine bıçak gibi kesiliyor. Urla biraz daha tanıtımını yapmış. Çeşme Ovacık’ta çok güzel bağlar var. Çeşme şehre uzak ama bunun avantajları da var. İnsanlar pandemiden dolayı kalabalığa girmek istemiyorlar. İzole yerlerde olmak istiyorlar. Oteller sadece konaklama yapmak içindir. Otellerin oda+kahvaltı olmasının nedeni insanların kendilerini plaja atmalarıdır. Gezmek istiyorlar. İnsanlara nerede gezdiklerini göstermek istiyorlar. Ne kadar güzel bir otel yaparsanız yapın, yine otelden dışarı çıkıp Alaçatı’nın taşlı sokaklarında yürümek isteyecekler. Burası kesinlikle yatırımı hak eden bir bölge. Yaz turizmi, kış turizmi, sağlık turizmi ya da tarih turizmi vardır. İzmir farklı bir şehir ve bunlardan üçüne sahip. Bu kentte bir konsept oluşturmalı. Santorini örneği var. Konsept yapmışlar ve çok güzel pazarlamışlar. Bizim de güzel planlamayla bunu yapmamız lazım. Fas Marakeş eski etnik binalarını restore ederek eğlence hayatını oraya çekiyor. Türk insanında, ‘Bu yapılmış, ben ona yetişemem’ düşüncesi var. Sen yap, ona yetişme gerisinden gel. Az da olsa yap. Ama maalesef öyle olmuyor.
* Çeşme çok pahalı algısı var. Çeşme pahalı mı sizce?
- Ülkede hayat pahalılığı var ama her talep kendi arzını yaratır. İnsanlar talep ettiği sürece, müşteri varsa 10 bin liraya da oda satabilirsiniz. Ciddi maliyetler var. İnsanlar geliyor ve ‘Çok pahalı’ diyor. Evet pahalı ama arkası var. İşin içine girince Alaçatı’da bir yatırım pahalı. Mülk almak ya da kiralamak isterseniz o da pahalı. Bir ürün İzmir’de 1 lira, burada 2.5 lira. Buranın adını duyan, ‘Ben daha pahalıya satarım’ diyor. En başlıca sebepler bunlar.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!