İş dünyası "Marka 2016"da buluştu

Güncelleme Tarihi:

İş dünyası Marka 2016da buluştu
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2016 22:04

İş dünyası "Marka 2016"da buluştu

Haberin Devamı

İSTANBUL, (DHA) - İŞ dünyasının en önemli etkinliği "Marka Konferansı"nı gündeminde bu yıl ağırlıklı olarak Türkiye odağı yer aldı.

Hilton İstanbul Bomonti’de 14-15 Aralık'ta gerçekleşen ve iki gün boyunca 2 bin 500’ü aşkın konuğu ağırlayan "Marka 2016", 43 seans ve alanında lider 54 konuşmacıyla ilgiyle izlendi.

"YAKIN GELECEĞİMİZE İNANÇLA BAĞLANMAMIZI SAĞLAYACAK BİR PROGRAMI TAMAMLADIK"

Marka Konferansı’nın içerik değeriyle sivrilen bir fikir platformu olduğu kadar, çok önemli bir motivasyon platformu olduğunu vurgulayan Yürekli Yönetim Kurulu Başkanı Ayşegül Yürekli Şengör, “Marka 2016’da yakın geleceğimize inançla bağlanmamızı sağlayacak bir programı tamamladık. Konferans boyunca iş dünyasındaki umutsuz, bezgin ruh halini sarsmak ve silmek için çalıştık. Bu konferans yeni bir başlama vuruşu niteliği taşıyor ve iki günün sonunda tüm markalarımız büyük bir motivasyonla sıçrama tahtasındaki yerini aldı" dedi.

YENİ BİR İŞ DEVRİMİ SOSYAL GİRİŞİMCİLİK

Her bir konuşmacı için 15 dakikalık sahne performansı disiplini içerisinde gerçekleşen Marka 2016’nın ilk gününde ilgi çeken konuşmacılardan biri olan Boyner Grup Yönetim Kurulu Üyesi Ümit Boyner “Yeni bir iş devrimi: 'Sosyal girişimcilik' başlıklı sunumunda, “'Sosyal girişimcilik' adı verilen yeni anlayış hem doğru iş modeline dayalı karlılığı ve sürdürülebilirliği, hem toplumsal bir soruna çözüm üretme idealini, hem de bireysel hayallerin kolektif faydaya dönüşmesini kapsıyor" diye konuştu. Boyner, sosyal girişimcilik felsefesine duyduğu inancı paylaştı.

Konferansın ilgi çeken konuşmacılarından biri de Global Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kutman oldu. ‘Bu Ne Cüret! Bir Yaşam ve Yönetim Biçimi Olarak Cüretkârlık’ başlıklı sunumunda BJ Cunningham’ın sorularını yanıtlayan Kutman, iş yaşamındaki sınırları yıkan yaklaşımını anlattı.

Toms Türkiye Başkanı Rıfat Elhadef, ‘Sürdürülebilir İyilik’ konusunu anlattı. Sahneye çıplak ayakla çıkan Elhadef, insanların hayatlarını iyileştirmeyi amaçlayan hareket hakkında bilgi verdi.



Londra Tasarım Festivali Direktörü Ben Evans, ‘Marka İletişiminde Tasarımın Gücü’ başlıklı sunumunda, tasarımın gücünden yararlanarak markaların hikâyelerini nasıl daha etkili ve kalıcı hale getirebileceklerinin örneklerini paylaştı. Evans, günlük hayatın koşuşturmacasında gözden kaçan tasarım öykülerine karşı duyarlılığı nasıl artıracağına değindi.

‘Değişen Tüketicinin İzinde Değişen Moda Sektörü’nü İngiliz Moda Konseyi İcra Kurulu Başkanı Caroline Rush, GQ İngiltere’nin efsane Genel Yayın Yönetmeni Dylan Jones’la masaya yatırdı, Rush sunumunda geleceğin trendleri hakkında bilgi verdi. Rush, erkek modasının konesörü Dylan Jones’la paylaştığı sahnede yaşanan hızlı ve önlenemez değişimin, moda endüstrisini yakın gelecekte nasıl dizayn edeceğini konuştu.



İki gün boyunca yoğun ilgiyle dinlenen konuşmacılardan Avrupa’nın Moda Kültür, Teknoloji ve Trend Danışmanı Kinvara Bolfour, ‘Son Teknoloji Trendleri: Sırada Ne Var?’ sunumuyla markalar için en ‘cool’ trendleri ve yenilikleri anlattı.



SANİ ŞENER TARİHİ KRİZ TECRÜBELERİNİ ANLATTI

"Marka 2016"nın ikinci gün konuklarından TAV İcra Kurulu Başkanı Sani Şener ‘Kriz Yönetiminin Püf Noktaları: Hızlı, Kararlı, Korkusuz…’ başlıklı konuşmasında krizle baş etme yöntemlerini aktardı. İş dünyasının tarihi krizlerini tarihe geçen bir performansla yöneten Sani Şener tecrübelerini paylaştı.

MARKA 2016 konuşmacıları arasında sanat dünyasından sürpriz isimler de yer aldı… Müzik hayatında 50. yılını kutlayan Zülfü Livaneli ‘50. Yıl Bir Kuşaktan Bir Kuşağa’ adlı sunumu, duru Türkçesi ve efsaneleşmiş şarkılarıyla dinleyicileri farklı ve özel anlar yaşattı. Zülfü Livaneli sunumunu deneyimli gazeteci Ayşe Arman ile birlikte yaptı.



Al-A Mimarlık Kurucusu Amanda Levete ‘Mimarlığın Dönüştürücü Gücü’ başlıklı sunumunda mesleki olarak farklılaşmanın yollarını paylaştı. Konferansın tasarım dünyasının önemli isimlerinden Christophe Pillet‘Tasarım ve Marka Felsefesi Olarak ‘Netlik ve Sadelik’ başlıklı konuşmasında tasarım değerleri kadar rasyonel temellere de dikkat çekti.

Wallpaper Genel Yayın Yönetmeni Tony Chambers ‘Dijitalden Sonra Ne Var?’ konusuna değindi. Chambers, yönettiği tasarım, sanat, moda, mimari alanlarında tüm dünyanın yakından takip ettiği ışığını hiç kaybetmeyen yayın markası olarak dijital dönüşümü anlattı.

BÜLENT ECZACIBAŞI'NDAN "TÜRKÇEMİZE SAHİP ÇIKALIM" ÇAĞRISI

Konferansın dikkat çeken sunumlarından bir diğeri de Bülent Eczacıbaşı ve Gülse Birsel’in birlikte yaptığı Türkçe ‘Yıkılıyoooo!’ seansı oldu. Sunumda Türkçe’nin neden özenle korunması gerektiğine dikkat çekildi, herkes bu alanda sorumluluk almaya davet edildi. Bülent Eczacıbaşı’nın Gülse Birsel’in renkli, ufuk açıcı oturumunda iş dünyasına ‘Türkçemize sahip çıkalım’ çağrısı yapıldı.



Dünyanın hayranlıkla takip ettiği ünlü yönetmen Ferzan Özpetek, çok yakında yeni filmi “İstanbul Kırmızısıönı izleyicisiyle buluşturacak. Ünlü yönetmen Ferzan Özpetek’in İstanbul’a ‘Özpetek Dokunuşu’ özel seansı da ilgiyle takip edilen seanslardan biri oldu. Ferzan Özpetek’e sahnede Ayşe Arman eşlik etti.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!