Arnavutköy Belediyesi vergi ödemesi için kuyrukta bekleme derdine son verdi

Güncelleme Tarihi:

Arnavutköy Belediyesi vergi ödemesi için kuyrukta bekleme derdine son verdi
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2017 14:26

Arnavutköy Belediyesi vergi ödemesi için kuyrukta bekleme derdine son verdi

Haberin Devamı

İSTANBUL, (DHA) - ARNAVUTKÖY Belediyesi, vatandaşların vergi ödemesi için kuyrukta bekleyip zaman kaybetmemeleri için kolaylık sağladı. Vatandaşların Tapu Sicil Müdürlüğü’ndeki işlemlerine hız kazandırılması ve kuyrukta bekleme derdine son verilmesi için Tapu Sicil Müdürlüğü’ne vezne kuruldu.

Daha önce Tapu Kadastro Müdürlüğü’nde işlemleri biten vatandaşlar, işlemlerindeki belediye ile ilgili bölümleri çözmek için Arnavutköy Belediyesi'nin merkez binasına gelmek zorunda kalıyorlardı. Bu derde son vermek için hareket eden Arnavutköy Belediyesi, vatandaşların vergi ödemesi için tahakkuk-tahsilat ve beyan sureti vermek gibi işlemleri için Tapu Sicil Müdürlüğü’ne vezne kurdu. Arnavutköy Belediye Başkanı Ahmet Haşim Baltacı’nın talimatıyla Arnavutköy Belediyesi’nin uygulamaya koyduğu bu sistemle, vergi ödemelerinin son günü gelmesine rağmen kuyrukta beklemek zorunda kalmayan vatandaşların takdirini topladı.

"VATANDAŞLAR İÇİN BÜYÜK KOLAYLIK"

Tapu Sicil Müdürlüğü içerisinde açılan Emlak Bürosu’nun vatandaşlara büyük kolaylık sağlandığını söyleyen Arnavutköy Belediyesi Mali Hizmetler Müdürü Lütfi Kırmızı, "Mayıs sonu olduğu için vergi dönemiyle alakalı bir yoğunluk oluyor. Tapuda işlemlerini yapabilmeleri için vatandaşların belediyeden rayiç bedeli, beyan verme işlemlerini tamamlamaları gerekiyor. Bunun içinde daha önce Arnavutköy merkezde bulunan belediye binamıza gelerek, rayiç bedellerini alma ve beyan vermeleri gerekiyordu. Arnavutköy Belediye Başkanı Ahmet Haşim Baltacı’nın talimatıyla, Tapu Sicil Müdürlüğü içerisinde Emlak Vergisi Bürosu’nu açtık. Satış yapan vatandaş satış sonundaki emlak rayiç bedelini burada ödeyebilirken, alıcı da ileride herhangi bir cezaya maruz kalmamak için beyannamesini bu vezneden verebiliyor” diye konuştu.
 
Gerçekleştirilen sistemin milli ekonomiye de katkısı olduğunu ifade eden Kırmızı, “Tapu Sicil Müdürlüğü ile belediye arasında araçlarıyla gidip gelen vatandaşlar artık, belediye gelemeden burada işini tamamlayacak. Biz böylece zaman kaybını önlemiş, yakıt tasarrufu sağlamış ve trafik yoğunluğunun önüne geçmiş oluyoruz. Tapusunu alanlar sırasıyla veznelere geliyor ve hiçbir sıkıntı oluşmuyor. Önceden olsaydı Tapu Müdürlüğü’nden çıkan vatandaşlarımız belediyede diğer hizmetleri almak isteyen vatandaşlarımızla aynı veznede işlem yapacağı için bir yoğunluk olacaktı. Biz bu vezneyle bunun önüne geçtik” diyerek sözlerini noktaladı.
 
VATANDAŞLAR HİZMETTEN MEMNUN KALDI

Diğer belediyelerde olmayan bu hizmet ile ilgili konuşan bir vatandaş, “İyi ki böyle bir şey yapmışlar. Ben belediyenin böyle bir hizmet yaptığını bilmiyordum. Başka belediyelerin tapu müdürlüklerinde böyle bir hizmet yok. O yüzden bu vezne hizmeti çok doğru bir uygulama olmuş” dedi.
 
Arnavutköy Tapu Müdürlüğü’ndeki veznede işlemlerini yapan diğer bir vatandaş ise uygulamanın çok güzel olduğunu ve böylece vakit kaybı yaşamayacağını dile getirdi

EMLAK VERGİSİ BÜROSU’NDA TÜM İŞLEMLER YAPILABİLECEK

Tapu Müdürlüğü içerisinde kurulan veznede; belediye ile Tapu Müdürlüğü arasında uzun zaman alan belge onaylama ve vergi tahsilatları gibi işlemler daha hızlı ve kolay bir şekilde yapılabiliyor. Ofiste; emlak vergisi, rayiç bedel borcu yoktur, tahakkuk işlemleri ve çevre temizlik vergisi ilçe belediyesine gidilmeden ödenebilecek.
 
(FOTOĞRAF)

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!