112'ye yapılan çağrıların yüzde 95'i asılsız

Güncelleme Tarihi:

112ye yapılan çağrıların yüzde 95i asılsız
Oluşturulma Tarihi: Aralık 06, 2016 15:51

112'ye yapılan çağrıların yüzde 95'i asılsız

Haberin Devamı

HATAY İl Sağlık Müdürü Dr. Ümit Mutlu Tiryaki, 112 acil çağrı merkezine yapılan çağrıların yüzde 95'inin asılsız olduğunu açıkladı.
1-7 Aralık Acil Sağlık Hizmetleri Haftası nedeniyle açıklama yapan Müdür Tiryaki kaliteli ve hızlı hizmet vermek için çalıştıklarını belirterek, bu konuda Hataylılardan kendilerine destek olmalarını istedi.
66 AMBULANS, 650 ÇALIŞAN
Acil Sağlık Hizmetleri alanında il genelinde 66 ambulans ve 650 çalışanla hizmete devam ettiklerini belirten Tiryaki şöyle devam etti:
"1 milyon 500 bin nüfusa hizmet veriyoruz. Acil Sağlık Hizmetleri kentsel alanda yüzde 94 oranla 10 dakikada, kırsal alanda yüzde 95 oranla 30 dakikada vakaya ulaşmaktadır. 112 Acil Çağrı Hattı'nın gereksiz aranmasının önlenmesi ve trafikte ambulansa geçiş önceliğine özen gösterilmesi amacıyla Bakanlığımızca başlatılan 112 Acil Sağlık Hizmetleri Yaşama Yol Ver kampanyası ilimizde halen devam etmektedir. 112 Acil Çağrı Hattı’na yapılan çağrıların yüzde 95 asılsızdır. Bu durum zaman ve işgücü kaybına yol açmaktadır. Daha önemlisi gerçek acil vakalara ulaşmakta sorun yaşanmakta olup, gerçek ihtiyacı olan vakalara zamanında müdahale gecikmektedir.."

Ramazan ÇELİK/HATAY, (DHA)
FOTOĞRAFLI

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!