BURSA HABERLERİ

Tekstil ve hazır giyim krizi fırsata çeviriyor

Serhat TEZCAN/Hürriyet Bursa
26.07.2021 - 16:33 |Son Güncelleme :

Pandemi sürecinde her geçen gün yeni dünya düzeninin şartlarının da ortaya çıkmaya başladığını ifade eden Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin “Biz de bu şartlara hızlıca adapte olduk. Bardağın dolu tarafına bakarsak belki de 5-10 yılda geçebileceğimiz dijitalleşme süreci, çok kısa sürede hayatımızın önemli bir parçası oldu” dedi. Engin, özellikle tekstil ve hazır giyim sektörlerinde Bursa ihracatında çok önemli düzeyde artışlar yaşadıklarını vurguladı.

Serhat TEZCAN/Hürriyet Bursa

 

Tekstil ve hazır giyim sektörlerindeki ihracat yükselişinin pandemi öncesi dönemlerin de üzerinde olduğuna işaret eden UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, ABD, Birleşik Krallık ve İtalya başta olmak üzere AB ülkelerine önemli artışlar yaşadıklarını kaydetti. “Birliğimiz faaliyetleri ile yeni pazarlarda özel pazara giriş operasyonları gerçekleştiriyoruz ve pazar paylarımız yükseliyor” diyen Engin, “Çinli üreticilere alternatif arayışında olan firmalar söz konusu ve biz de bu pazar paylarının bir kısmını almak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yılsonunda Bursa tekstil ihracatının tahminen 1,2 milyar dolar düzeyinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz” dedi.

Bursa’nın Haziran ayında yüzde 33,5 artış ile 1 milyar 342 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğini hatırlatan Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, özellikle tekstil ve hazır giyim sektörlerinde Bursa ihracatında çok önemli düzeyde artışlar yaşadıklarını vurguladı.

ÖZEL PAZARLARA GİRİŞ OPERASYONU

Haziran’da Bursa tekstil ihracatının yüzde 62 artış ile 110 milyon dolara yaklaştığını aktaran Engin, hazır giyim ihracatının ise yüzde 75 artış ile 156 milyon dolara yükseldiğini kaydetti. Bu rakamların pandemi öncesi dönemlerin de üzerinde başarılara işaret ettiğini belirten Engin, “Birliğimiz faaliyetleri ile yeni pazarlarda özel pazara giriş operasyonları gerçekleştiriyoruz ve pazar paylarımız yükseliyor” diye konuştu.

YILSONUNDA 1,2 MİLYAR DOLAR İHRACAT

Özellikle bu yılın ilk 6 aylık döneminde ikinci sırada yer alan ihracat pazarı ABD’ye ihracatın yüzde 48 artışla, 56 milyon dolara ulaştığını açıklayan Engin, “Yine benzer şekilde Birleşik Krallık’a ihracatımız yüzde 63 artışla 37,2 milyon dolar oldu. İtalya’ya ihracatımız yüzde 66 artış ile 30 milyon dolara ulaştı. Avrupa Birliği pandemiden çıkıyor ve talep düzeyleri hızla yükseliyor. Çinli üreticilere alternatif arayışında olan firmalar söz konusu ve biz de bu pazar paylarının bir kısmını almak üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz. Yılsonunda Bursa tekstil ihracatının tahminen 1,2 milyar dolar düzeyinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz” dedi.

DERİN İZLER BIRAKTI

2021 yılının ilk 6 aylık döneminde Bursa ihracatında önemli yere sahip olan tekstil, hazır giyim, çelik, mobilya gibi ana sektörlerin tamamında çok önemli düzeyde artışların olduğunu söyleyen Engin, “Olağanüstü şartlarda hep birlikte ayakta kalma mücadelesi verdiğimiz, sınırların kapandığı 2020 yılı, hepimizin üzerinde derin izler bıraktı. Birçoğumuz yakınlarını, ihracat hedefine birlikte yürüdüğü çalışma arkadaşlarını kaybetti. Yaşadığımız tüm olumsuzluklara rağmen; çalışma azmini kaybetmeyen sektörlerimizin özverisi, üretim ve ihracatta hız kesmeden yolumuza devam etmemizi sağladı” diye konuştu.

TEKSTİL VE HAZIR GİYİM SEKTÖRLERİNİN BAŞARISI

Tekstil ve hazır giyim krizi fırsata çeviriyor

Türkiye’nin pandemi döneminde maske üretiminde kendine yettiğini ifade eden Engin, 2020 yılı boyunca 100’ün üzerinde ülkeden tıbbi malzeme yardımı talebi aldığını kaydetti. Bunların birçoğuna yardım eli uzatan çok az sayıdaki ülkeden birinin Türkiye olduğunu belirten Engin, “Bu anlamda pandemi sürecinde maske ve ekipman sıkıntısı çekmeyen nadir ülkelerin başında geldiğimizi söyleyebilirim. Bunda Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün dinamik yapısının, entegre üretim sisteminin ve girişimci ruhunun payı büyük. Bursa’nın da bu süreçte ayda 20 - 30 milyon dolar düzeyinde kişisel koruyucu ekipman ihracatı gerçekleştirdiği dönemler oldu. UTİB olarak ihracatımızın büyük bölümü Bursa tekstil ihracatının tamamını karşılıyor ve birliğimiz 2021 yılında pandemi öncesi dönemin de üzerinde bir başarı trendi yakalayarak sadece ilk 6 ayda yüzde 45 düzeyinde artış ile 650 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi” dedi.

ŞARTLARA HIZLICA ADAPTE OLDUK

Pandemi sürecinde her geçen gün yeni dünya düzeninin şartlarının da ortaya çıkmaya başladığını ifade eden Engin, “Biz de bu şartlara hızlıca adapte olduk. Bardağın dolu tarafına bakarsak belki de 5-10 yılda geçebileceğimiz dijitalleşme süreci, çok kısa sürede hayatımızın önemli bir parçası oldu. UTİB olarak hiçbir zaman karamsarlığa kapılmadık. Sınırlar kapandı, organizasyonlar iptal oldu diye yerimizde durmadık. Sürekli bir arayış içinde olduk. Sektörümüzün önünü açacak yeni projeler, yeni pazarlar ve yeni müşteriler için planladığımız tüm etkinlikleri iptal etmeden, dijital ortamda başarılı bir şekilde hayata geçirdik. 2020 yılında birlik olarak sektörümüzün ihracatını geliştiren yurt içinde ve yurt dışında toplamda 100’ün üzerinde faaliyet, proje, heyet ve eğitim gerçekleştirdik” dedi.

BURSA’NIN YERİ AYRI

Tekstil ve hazır giyim krizi fırsata çeviriyor

Bursa’nın ülke ekonomisinin temel direklerinden birini oluşturduğunu vurgulayan Engin, Türkiye’nin sanayileşme ve kalkınma hamlesinde Bursa’nın yerinin her zaman ayrı olduğuna işaret etti. Üstlendiği önemli rolün devam ettiğini belirten Engin, “Faaliyetlerimizden bazılarından söz edecek olursak; UTİB olarak 20 Temmuz’da PV New York Temmuz versiyonu ile yüz yüze fuar ve heyet çalışmalarımıza yeniden başladık. Aynı tarihte başlayan Texworld New York hibrit fuarına da firmalarımızla katılım sağladı. Bu tarz yeni jenerasyon etkinliklerin artarak, devam edeceğini düşünüyoruz. Diğer yandan geliştirdiğimiz TechXtile Start Up Challenge ekosistemi içerisinde tekstil ve konfeksiyon sektöründeki firmaların, melek yatırımcıların, Start-Up geliştiricilerin, mentorların, akademisyenlerin, STK’ların ve teknik kurumların ortak bir platformda uyum içerisinde çalışmalarını sağlamaya devam ediyoruz. BTSO, UHKİB, BEBKA, BUTEKOM gibi birçok partner ile işbirliği içinde gerçekleştirdiğimiz projemize bu yıl yapılan çalışmalar ile Techxtile Platform adı altında devam edeceğiz. Projemiz bir yarışmanın ötesine geçerek, yıl boyunca düzenlenen eğitimler, buluşmalar, 1-1 etkileşimler, iş birlikleri ve çeşitli etkinlikleriyle sürekli yaşayan bir “Girişimcilik Platformu”na dönüştü. Biz, bu projemizle ihtiyaca göre Ar-Ge projesi geliştiriyoruz. Artık dinamik ve hızlı olana geçtik. Bütçeleri deneysel kullanmak yerine, değer üreten ticarileşme örneklerine dönüştürdük. Hesap verme zorunda olmayan Ar-Ge anlayışından, rasyonel ve müşteriye dönük, girişimci Ar-Ge’ye odaklandık. Beraber çalışma ve üretme yaklaşımıyla bütüncül bir ekosistem anlayışına odaklandık” diye konuştu.

BURS VE İŞ İMKANI PROJESİ DEVAM EDİYOR

Temel sorunlarının başında kalifiye eleman konusunun yer aldığını ifade eden Engin, son 2 yıldır verdikleri burs ve iş imkanları ile gençlerin üniversite tercihlerinde yeniden tekstil mühendisliğini seçme oranını yüzde 100’lere çıkardıklarını aktardı. Bu projeye bu yıl da devam edeceklerini açıklayan Engin, “Turquality kapsamında ilk defa dijital proje yapan birliğiz. Tekstil Dijital Dönüşüm odağında TURKISH TEXTILE NETWORK (TTN) Projemiz kapsamında; mekan tekstilleri, giyimlik tekstiller, iplikler, teknik tekstiller gibi alt ürün gruplarının hepsi yer alıyor. Bu projemiz kapsamında hedef ülkelere çok sayıda faaliyet düzenleyeceğiz. UTİB olarak, ev tekstili ve giyimlik kumaşlar sektörümüzün, ekolojik üretime odaklanmasını önemsiyoruz ve bu konuda devam eden projemiz sektördeki önemli bir boşluğu dolduruyor. Buna ek olarak; trend analizlerinden yazılımlara, yönetim stratejilerinden dış ticaret mevzuatına kadar farklı alanlarda onlarca eğitim ve seminer gerçekleştiriyoruz. İhracatçılarımızı bilgilendiriyoruz” dedi. 

 

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Bursa haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Bursa ilinden Tekstil ve hazır giyim krizi fırsata çeviriyor hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 26 Temmuz 2021 tarihinde saat 16 33’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Tekstil ve hazır giyim krizi fırsata çeviriyor haberi güncellenecektir.

BURSA NAMAZ VAKİTLERİ

24 Eylül 2021, Cuma
  • İmsak
    05:22
  • Güneş
    06:46
  • Öğle
    13:01
  • İkindi
    16:25
  • Akşam
    19:06
  • Yatsı
    20:24
Sayfa Başı