Başkan Aktaş, BT2 tamamen bir fantezidir. T1 ve T3 de fantezidir

Güncelleme Tarihi:

Başkan Aktaş, BT2 tamamen bir fantezidir. T1 ve T3 de fantezidir
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2018 15:17

Başkan Aktaş, BT2 tamamen bir fantezidir. T1 ve T3 de fantezidir

Haberin Devamı

BURSA (DHA)-BURSA  Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa Gazetciler Cemiyeti'nin konuğu oldu. Burada önemli açıklamalarda bulunan  Aktaş, "T2 tamamen bir fantezidir. T1 ve T3 de fantezidir. " dedi.

BGC Başkanı Nuri Kolaylı ve yönetim kurulu üyeleri tarafından karşılanan Alinur Aktaş,  günlük geçici çözümler yerine, bilgiyi, bilimi ve uzmanları da işin içine katarak, ulaşım ve imar öncelikli olmak üzere master planlar hazırladıklarını söyledi. Kısa, orta ve uzun vadeli çalışmaları da kapsayan müthiş bir yol haritası hazırladıklarını ifade eden Aktaş,  şunları söyledi:

"Güzel bir yol haritamız olacak. Bu çalışmayı tamamen sayımlar ve bilimsel verilerle yapıyoruz. Zamanında bu tip çalışmalar yapılsa, T2 gündeme gelmezdi. 1/100 bin ölçekli plana da çok önem veriyoruz.  Ulaşımla ilgili çalışmalarımızı içeren raporu Kasım ayında açıklayacağım. Bir yıl sonra, 3 yıl sonra, 5 yıl sonra yapacağımız çalışmalar, uzun vadeli çalışmalar burada yer alacak. T2 tamamen bir fantezidir. T1 ve T3 de fantezidir. Her işin bir maliyeti var. T2 hiçbir şekilde işletilecek gibi değil. Kendi kendini finanse etmiyor. Demirtaş OSB'yi işin içine katmazsan bu yapılan 8.100 metrelik hattın hiçbir anlamı kalmıyor. Çalı, Kayapa, Hasanağa çok hızlı büyüyen bölgeler. Sürekli gelişiyor ve gelişecek. Bu bölgenin toplu ulaşımı ile ilgili plan yapmadıktan sonra, raylı sistemi merkezde bir yerlerde gezdirmeniz sorunu çözmüyor. Acemlerin trafik yükünü hesaplayan firma, işin içinden çıkmak için deyim yerindeyse kafayı yiyecek. Bizim en acil ihtiyaçlarımızdan birisi sinyalizasyon yatırımı. Toplu ulaşım hızını acilen 3,5 dakikadan 2 dakikaya düşürmemiz lazım. Böylece aynı kapasite ile yüzde 40 daha fazla yolcu taşıyacağız. Raylı sistemde kesinlikle kesişme noktası istasyonları oluşturmamız lazım. Farklı formatlarla yapılan toplu ulaşım sistemleri çeşitli sorunları da beraberinde getiriyor. Bunlar birbirinden bağımsız çalışmamalı. Ortak bir kombinasyon oluşturmamız lazım. Bu nedenle önce 2026, sonra 2035 projeksiyonlarını hazırlıyoruz. "

Bursa nüfusunun önümüzdeki dönemde çok hızlı artmayacağını, gelişmelerin 2035 yılında nüfusu 3 milyon 900 bin gösterdiğini belirten Aktaş, “Nüfus hareketliliklerinin değiştiği yerler var. Örneğin Yıldırım ve Osmangazi'de nüfuz artışı yaşanmazken, batıdaki Nilüfer ilçemiz sürekli büyüyor. Hatta Yıldırım bir miktar nüfus kaybediyor.

Dağ yöresi ile strateji de daha gerçekçi hazırlamak lazım. Hayvancılık ve eko turizm ile dağ yöremizdeki küçülmenin önüne geçebiliriz. Maden OSB de dağ yöresi için önemli. Bursa ile ilgili planları uzun vadeli yapmak zorundayız. Bu çalışmalar işbaşına kim gelirse gelsin işe yarayacak çalışmalar, boşa gidecek çalışmalar değil. En kötü plan plansızlıktan iyidir.  Bursa katma değeri yüksek, ileri teknoloji ürünü sanayilerle büyümek zorunda. Bursa 'Ne olursan ol gene gel sanayi kur' mantığıyla büyüyemez. Böyle büyüme Bursa'ya yarar sağlamaz, zarar verir." diye konuştu.

Bursa'da turizm açısından güzel gelişmeler olduğunu ifade eden Aktaş,  turizmde başarılı olmanın yolunun bu sektörü bütünü ile ela almaktan geçtiğini belirtti.

Organize sanayi bölgelerimizde doluluk oranı yüzde 54. Geçenlerde deri OSB'ye gittik. Doluluk oranının yüzde 30 olmasına karşın, yan tarafa büyüme konusu gündeme geldi. Büyütelim ama, daha olan bölge yüzde 30 dolu. Ayrıca, daha ileri teknoloji üreten sanayi ve ticaret alanları üretmeliyiz." diye konuştu

Yöneltilen soruları yanıtlayan Aktaş,  Yalova Yolundaki çalışmalara ilişkin bir soru üzerine kamulaştırma bedellerinin yüksekliğinden yakındı. Başkan Aktaş, “Beşyol Kavşağı'nda kamulaştırma sorunumuz oldu, yaklaşık 120-130 milyon liralık kamulaştırma bedeli çıktı karşımıza. Farklı bir geçiş yöntemi bulmak durumundayız. Arkadaşlarımız kamulaştırmadan ne yapabiliriz, onu araştırıyorlar" diye konuştu.

Seçim sürecinde merkezi hükümetten parasal kaynak sağlanıp sağlanmayacağı yönündeki soruyu yanıtlayan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, “Her ay, Cumhurbaşkanımızın Başkanlar toplantısına katılıyorum. Her iki ayda bir de Cumhurbaşkanımız il ve ilçe belediye başkanlarımızı bir araya getirip, 2-3 saat süren toplantılar yapıyor. Sayın Cumhurbaşkanımız son toplantıda çok net olarak elimizdeki yarım işleri tamamlamamızı istedi. Yeni yatırımlara kaynak aktarmaktansa, yarın kalan yatırımların bitirilmesi öncelikli işimiz. Ayrıca ilgili bakanlık yatırım yapınca, bizim bütçemizden yıllara bölerek kesinti yapıyor. Devletten para gelecek diye bir beklentimiz yok, ayrıca bunu bekleyecek vaktimiz de yok. Biz bütçe olanaklarıyla çalışıyoruzö dedi.

'STADYUM DEĞERLENDİRİLMELİ'

Yeni futbol stadyumuna ilişkin de bilgi veren Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, müteahhit ile toplantı yapılarak, çalışmaların tamamlanması için 3 ay süre verildiğini söyledi. Başkan Aktaş, “3 milyon 750 bin TL'lik iş kaldı. 90 gün sonra iş bitecek. Ama stadyumu Bursaspor ne kadar rantabl kullanıyor, bu tartışılır. Orası sıcak su bölgesi. Yeni bir yaşam alanı olabilir. Stadyumu maç günü dışında kullanamıyoruz. İsmini bile sponsor bularak daha koyamadık. Özellikle reklam bulma alanında yapılacak çok şey var. Kurumsal olarak satış çok önemli. Ben olsaydım zaten stadı buraya yapmazdım. Stadın eski yerini kod farkı nedeniyle yükseltip altını otopark yapacağız. Üstünü de daha önce açıkladığım gibi Bursalıların kullanacağı, spor yapacağı bir bölge olsun istiyoruz” açıklamasında bulundu.

 

FOTOĞRAFLI

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!