YEDEK PARÇA YOKSA YENİ ÜRÜN HAKKINIZ

Güncelleme Tarihi:

YEDEK PARÇA YOKSA YENİ ÜRÜN HAKKINIZ
Oluşturulma Tarihi: Nisan 17, 2021 09:33

Bir tüketicimiz satın aldığı dizüstü bilgisayarın pilinin sorunlu çıktığını anlatıyor. Garanti süresi bitmeden ilk arızayı veren pil, ithalatçı firma tarafından değiştirilmiş. Ancak tüketicimiz tekrar aynı sorunla karşı karşıya kalmış. İthalatçı firmaya şikâyetini bildirmesine rağmen bu model pilin stoklarında kalmadığını ve yardımcı olamayacaklarını söylemişler. Tüketicimiz Hakem Heyeti’ne müracaatını yaptı. Hakem heyeti kararı ile tüketicimiz yeni dizüstü bilgisayarına kavuştu.

Haberin Devamı

BİZE ulaşan bir tüketicimiz 5 yıl önce satın aldığı dizüstü bilgisayarın pilinin sorunlu çıktığını anlatıyor. 2 yıllık garanti süresi bitmeden ilk arızayı veren pil, ithalatçı firma tarafından değiştirilmiş. Ancak tüketicimiz tekrar aynı sorunla karşı karşıya kalmış. Şarj olan pil çok kısa bir süre içerisinde sıfırlanıyormuş. İthalatçı firmaya şikâyetini bildirmesine rağmen ellerinde bu model pilin stoklarında kalmadığını ve yardımcı olamayacaklarını söylemişler.

BUNUN ADI GİZLİ AYIP
Oysa firma 5 yıl yedek parça bulundurmak zorunda. Birçok tüketici ürünlerin garantilerinin 2 yıl sonra bittiğini biliyor. Oysa Tüketici Yasası gereği ‘Satış Sonrası Yönetmeliği’ 5, 7 hatta 10 yıl gibi garanti sürelerinin uzamasını kapsamaktadır. Biz buna ‘gizli ayıp’ olarak da adlandırıyoruz. Örnek vermek gerekirse; vanalar 5 yıl, batarya 5 yıl, matkap 7 yıl, klozet 10 yıl, televizyon 10 yıl daha onlarca üründe uzatma süreleri mevcuttur.

Haberin Devamı

BİLİNÇLİ OLUNMALI
Bazı ürünlerin 2 yıl gibi garanti süreleri olsa dahi ‘Satış Sonrası Yönetmelik’ bu süreleri 10 yıla kadar uzatmaktadır. Tüketicimize 5 yıllık hakkının olduğunu ve altı aylık şikâyet süresinin kaldığını, seçimlik haklarından ürün iadesini talep etmesini istedik. Tüketicimiz Hakem Heyeti’ne müracaatını yaptı. Heyet, 4 ay gibi kısa bir süre içerisinde tüketicimiz lehine karar verdi. Hakem heyeti kararı ile tüketicimiz yeni dizüstü bilgisayarına kavuştu. Her zaman söylediğimiz gibi, bilinçli tüketici hakkını arayan tüketicidir.

KANUN KAPSAMINDA
SORU: Özel bir havayolu ile 18-23 Ekim arası İzmir’den Bükreş’e gittik. Alana indiğimizde bagajlarımızın kaybolduğunu gördük. İlgili yere müracaatımızı yaptık. Daha sonra bavul kilitlerinin kırıldığını ve içinden eşyalarımızın alındığını fark ettik. Havayolu firmasına mağduriyetimizi bildirdik. Gelen cevap, müşteri memnuniyetinden uzak, gayri ciddi bir üsluptaydı. Dilek Uluçay

CEVAP: Havayolu taşımacılığı Tüketici Kanunu kapsamındadır. Ürünün parasal değerleri orantısında Tüketici Hakem heyetleri veya Tüketici Mahkemeleri’nde dava açabilirsiniz.

DAVA HAKKINIZ VAR

Haberin Devamı

SORU: Oturduğumuz dairenin salonunda tadilat yaptırdık. Anlaştığımız firma kartonpiyer, kemer sütun, saten boya ve yerler için laminant parke yapacaktı. Katalogdan bütün seçtiğimiz ürünleri sözleşmede belirttik. Toplam fiyat olarak 45 bin TL’ye anlaştık. Firma parkelerin fiyatının arttığının fark olarak 4 bin 500 TL daha ödememiz gerektiğini söyledi. Biz de kabul etmeyince işi yarım bıraktılar. Şükran Akpınar

CEVAP: Firmaya derhal iadeli taahhütlü posta ile ihtarname göndermelisiniz. İhtara rağmen olumlu bir gelişme olmaz ise bunu başka bir firmaya fatura karşılığında yaptırıp, bu bedelin ödenmesi ve diğer zararlarınızın tazmini için Tüketici Mahkemesi’nde dava açabilirsiniz. 6502 Tüketici Yasası 6598 Borçlar Kanunu’nda tüketicilere hak tanımıştır. Tüketici Mahkemesinden sonra hiçbir harç ödemeden maddi ve manevi tazminat davası da açabilirsiniz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!