HIZINIZ DÜŞÜKSE ŞİKÂYET EDİN!

Güncelleme Tarihi:

HIZINIZ DÜŞÜKSE ŞİKÂYET EDİN
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2022 10:20

Elektronik ve haberleşme aboneliklerinde yeni bir dönem başlıyor. Vaat edilen internet hızı sağlanamazsa aboneye cezasız fesih yolu açılıyor. Yeni düzenlemede talep olmadan dolaylı yollardan yapılan aboneliklerinde önüne geçilecek, tarife ve paketler e-devlet üzerinden karşılaştırılabilecek

Haberin Devamı

BU haftaki yazımda elektronik ve haberleşme aboneliklerindeki yeni düzenlemeye değineceğiz. Yalnızca tüketicileri değil hâkim ve avukatlarında şüpheye düştüğü BTK Yönetmeliği 13. Madde, “Taahhütname süresi en fazla 24 ay sınırlandırılması” nedir?
*
Elektronik ve haberleşme aboneliklerinde yeni bir dönem başlıyor. Vaat edilen internet hızı sağlanamazsa aboneye cezasız fesih yolu açılıyor.
*
Yeni düzenlemede abone olmayı gerektiren işlemler tek onay altında birleştirilecek ve ayrı ayrı onay alınacak. Talep olmadan dolaylı yollardan yapılan aboneliklerinde önüne geçilecek, tarife ve paketler e-devlet üzerinden karşılaştırılabilecek.
*
Tüketici Kanunu’na getirilmek istenen yeni değişikliklerle en önemli hususlar adeta yamanıyor. Çünkü telekomünikasyon sektöründe şu anda 170-180 milyon abonelik var.
*
Hepimiz internet abonesiyiz, hepimizde cep telefonu var. Dolayısıyla orada yapılan düzenleme toplumun tamamını ilgilendiriyor.

İNTERNET HIZI ÇOK ÖNEMLİ

Haberin Devamı

İnternet abonelerinin en büyük sorunu hız. Vaat edilen hızı alamadıkları gibi zaman zamanda sürekli kopmalar yaşıyorlar.
*
Mevcut düzenleme şunu söylüyor: “Vaat edilen hızın asgari yüzde 75’i sunulmalıdır. Aksi halde hizmet ayıplı olur. Ayıplı hizmetle karşılaşan tüketici zaten cayma hakkına sahiptir.”

NASIL İSPATLAYACAĞIZ?

Tüketici bunu nasıl ispatlayacak? Tüketici bilişim uzmanı değil. İşte bu noktada bir düzenleme bir doğrulama yapılması lazım.
*
Bizim tüketiciye tavsiyemiz, Bilgi Teknoloji İletişim Kurumu’nun şikâyet hattı var. Arama motorlarında bunu bulabilirsiniz.
*
Bir hafta arayla iki kez bunu yaparsa, Tüketici Kanunu 56. maddesi diyor ki “Bu hizmet iki kez ayıplı çıkarsa tüketici sözleşmeden dönme hakkına sahiptir.”

KAMPANYA OYUNUNA SON!

“Bu kampanyaya üye olursanız X kampanyasını da onaylamış sayılırsınız” gibi cümlelerle yapılan kampanyaların devri bitti. Yeni düzenleme ile abone onayı gerektiren işlemler, tek onay altında birleştirilemeyecek, ayrı ayrı onay alınacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!