Yılın 12 ayı indirim festivale zarar verir

Güncelleme Tarihi:

Yılın 12 ayı indirim festivale zarar verir
Oluşturulma Tarihi: Aralık 23, 2012 00:00

Ankara Giyim Sanayicileri Derneği (AGSD) Başkanı Canip Karakuş, İstanbul ve Ankara’yı marka şehir yapmak için yola çıkan Shopping Fest organizasyonlarının, 12 ay yapılan indirimler ve yanlış tasarım yüzünden içinin boşalabileceği uyarısında bulundu.

Haberin Devamı

İstanbul Shopping Fest’in turist çekebilme potansiyeline karşın, Ankara Shopping Fest’in turizm ayağının topal olduğuna vurgu yapan Cahip Karakuş, tüm çabalara rağmen festivalin iyi niyetli bir girişim olarak kalma tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu söyledi. Dünyanın neresinde olursa olsun, Shopping Fest’in yüksek indirimleri manivela olarak kullanarak gerçekleştirildiğini ve kente yerli ve yabancı turist çekmek üzere konumlandırıldıklarını hatırlattı. Mevsimsel değişiklikler ve hazır giyimdeki daralma nedeniyle markaların sezona indirimle girdiklerini ve indirimlerin disiplinden uzak dağınık bir şekilde yapıldığına dikkat çeken Karakuş, şunları söyledi:

Disiplin olmazsa bu iş yürümez

 “Disiplinli ve şok indirim olmadan Shopping Fest hedefinin başarıya ulaşması zordur, sürdürülebilir olması da imkansızdır. Gerek Ankara, gerekse İstanbul festivallerinde markalar dağınık oranlarda indirim yapıp, festivalin içinde yer aldılar. Bazı markalar ise hiç yer almadılar. Festival bittiği gün ise fiyatları yarı yarıya indirdiler. Yani markalar festivali ciddiye almadı. İndirimler de sönük kaldı. Bunun ekonomik bir nedeni ve marka politikası olabilir. Ancak markalar festivalleri desteklemezse bu iş yürümez. Ekonomik gerekler de bu desteği zor kılıyor.”

Haberin Devamı

Konserler yarar sağlamadı

Ankara Shopping Fest’in çok büyük bir bütçeyle yola çıkmasına karşın, İstanbul kadar girdi sağlayamadığının altını çizen Karakuş, bunun İstanbul’un avantajlarından ve kurumsallığından kaynaklandığını ifade etti. Ankara Shopping Fest 2012’de 50’ye yakın konser, buna ek olarak binlerce sokak gösterisi yapıldığını hatırlatan Karakuş, gerek AVM, gerekse mağazaların bu kakafoniden hiçbir yarar sağlamadığını kaydetti. İstanbul ve Ankara’da yer alan AVM’lerin bu yıl festivallere ekonomik destek de vermeyeceklerini düşündüğünü anlatan Karakuş, “Sektör elini taşın altına koymazsa, taş ağır gelir” şeklinde konuştu.

Turizm olmadan sonuç alınamaz

Ankara’nın turizm argümanlarının tanıtımının yapılamadığını ve mevcut turizm argümanlarının yetersiz olduğuna dikkat çeken Karakuş, “İstanbul turizm açısından doğuştan şanslı. Ankara için turizm yatırımları yapılmadan Shopping Fest’ten sonuç almak mümkün değil. Ankara’yı yönetenlerin çabalarını saygıyla anıyorum ancak, turizme sıfır yatırımla bir yere varılmaz” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!