Yaratıcılığın sınırları olmadığını gösteriyor

Güncelleme Tarihi:

Yaratıcılığın sınırları olmadığını gösteriyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2012 00:00

Reklam Merkezi, Kırmızı Bölge’de aldığı ödüllerle “En Başarılı 2. Ajans” unvanı sahibi oldu, bugüne kadar kazandığı başarılarının tesadüf olmadığını kanıtladı.

Haberin Devamı

Reklam Merkezi – İzmir
I. Hakkı Sal- Ajans Başkanı

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde en başarılı katılımcılardan biri olan İzmirli reklam ajansı Reklam Merkezi ile başarılarını konuştuk...
m “Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde 2 kategori birinciliği ve 3 başarı belgesi ile en başarılı ikinci ajans oldunuz. Yarışmaya katılacağınız ilanları seçerken nelere dikkat ettiniz?”
Ödül üstüne ödül
Biliyorsunuz, biz geçen yıl ilki düzenlenen Kırmızı Bölge Basında En İyiler Reklam Ödülleri’ne de katılmış ve çeşitli kategorilerde kazandığımız Kırmızı Ödülü ve Başarı Belgeleri’nin yanı sıra, gecenin büyük ödülü Kıpkırmızı’yı da ajansımıza getirmiştik. Ayrıca, Kırmızı Bölge başlamadan önce de Kırmızı’da da yarışmış ve “Jüri Özel Ödülü”nü kazanmıştık. Bu anlamda reklam yarışmalarının, daha doğrusu Kırmızı’nın felsefesini özümsemiş bir ajans olduğumuzu düşünüyoruz. Zaten bu yılki 2. Kırmızı Bölge’de aldığımız ödüller ve “En Başarılı 2. Ajans” unvanı da başarılarımızın tesadüf olmadığının kanıtı.
Dolayısıyla sorunuzu, “Biz aslında yarışmaya katılacak ilanları seçmiyoruz, tüm ilanlarımızı yarışmaya girecek şekilde hazırlıyoruz” diye cevaplayabiliriz. Bu nedenle de, bizim için zor olan yarışmaya katılacak ilanları seçmek değil, ilanlarımızın yarışacağı kategorileri belirlemekti. Yine de özet bir bilgi vermek gerekirse, ilanları seçerken dikkat ettiğimiz noktaları; reklamın fikri, teknik uygulamadaki başarısı ve hedefi yakalaması, hatta vurması gibi genel reklam yaratıcılığı prensipleri olarak sayabiliriz. Aslında reklamcılık dünyasındaki herkesin bildiği prensipler bunlar. İyi uygulayanlar da “ödül” olarak Kırmızı’da karşılığını buluyor diye düşünüyoruz.
Üretici besleyici kent
m “Şehrinizde reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?”
İzmir yalnızca reklam dünyasında değil, genel anlamda yaratıcı, üretici ve besleyici bir şehirdir. Bu yaratıcılığı zengin tarihi, medeniyetlere ev sahipliği yapan coğrafi yapısı, Batı’ya dönük yüzü ve tam 11 üniversitede eğitimlerini sürdüren genç nüfusu besliyor. Dolayısıyla bu zenginlikten reklam dünyası da fazlasıyla payını alıyor. Bu nüfusa İstanbul’daki ajanslarda sıklıkla rastlamanız çok mümkün. Bu anlamda yaratıcılık açısından İzmir’in sorunu yok ama sektörün ve ülkemiz ekonomisinin genel sorunları bazında İzmir Reklamcılığı da payına düşeni alıyor. Tabi gerek Kırmızı, gerekse iki yıldır düzenlenen Kırmızı Bölge itici bir güç oldu İzmir Reklamcılığı için. Bizim 1. Kırmızı Bölge’de “Kıpkırmızı Bölge”yi kazanıp ödülü İzmir’e getirmemiz de ayrı bir motivasyon olmuştu. Bu yalnızca Reklam Merkezi görüşü değil, İzmir’deki birçok meslektaşımızın da ortak düşüncesi.
Teşekkürler ediyoruz
m “Kırmızı Bölge Ödülü sizin için ne ifade ediyor?”
Başta kısaca söz ettiğimiz gibi birçok defa Kırmızı’ya ve iki yıldır da Kırmızı Bölge’ye katılmış, ödüller almış bir ajansız. Bu yıl Şubat ayında yapılacak Kırmızı ödül törenini ve sonuçlarını da merakla bekliyoruz. Dolayısıyla bugüne kadar kazandığımız ödüller genelde Kırmızı’yı, özelde de Kırmızı Bölge’yi ne kadar önemsediğimizin bir göstergesi. Bu anlamda yalnızca İstanbul dışındaki ajanslara açık olan Kırmızı Bölge fikrini düşünenlere ve iki yıldır çok başarılı bir şekilde hayata geçirenlere teşekkür ediyoruz. Kırmızı Bölge Basında En İyiler Reklam Ödülleri, tüm Türkiye’ye yaratıcılığın bölgesi ve sınırları olmadığını göstermek adına atılmış en doğru adım.

Haberin Devamı

Reklamcılığın tek rengi ve birlikteliği

Haberin Devamı

EN İYİ INSERT, ETİKET, COVER VB. UYGULAMA KATEGORİSİ    
ANL Creative – Bursa  Anıl Aydın – Ajans Başkanı

m “Basında En İyi Insert, Etiket, Cover, vb. Uygulama Kategorisinde Kırmızı Bölge Ödülü kazandınız. İşin öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?”
Reklam verenimiz için çok önemli yer tutan “Paket Servis” çalışmanın çıkış noktasıydı aslında. Reklam Veren, Yayın Ekibi, Ajans, Kurye, ve Matbaa gibi birçok farklı yapının bir araya gelmesi, özel izinlerin alınması ve sonuç olarak ortaya çıkan işin şimdiye kadar uygulanmış bir benzerinin görülmemesi bizim için önemliydi tabi ki. Bu kategori de aldığımız ödülün önemli olan diğer bir yanı da çalışmanın üzerinde ajans bünyesindeki arkadaşlarımın neredeyse tamamının el emeğinin olmasıydı. İlanımız, bir çalışmanın tüketici tarafından ilgisinin çekilmesinde, basın ilanı dışında farklı bir kategorinin de ne kadar etkili olabileceğini göstermiş oldu. Sonuç olarak üzerindeki emeğin karşılığını, hem reklam veren, hem okuyucu, hem de görenler tarafından beğenilerek ve jüri tarafından da ödüle layık görülerek almış oldu.
Ortak beğeni önemli
m “Yarışmaya katılacağınız ilanı seçerken nelere dikkat ettiniz?”
Aslında yarışmaya katılacak çalışma kendini belli ediyor ve seçim yaparken sizi çok yormuyor. Yaratıcı olması, daha önce bir benzerinin olmaması ve “işte o benim” diye bağırması işi otomatikman yarışmanın bir parçası yapıyor. Ama seçim tarafında tabi ki ortak beğeni de çok önemli. Karar verirken herkesin içinde o etkiyi yaratabilmesi ben buradayım dedirtmesi gerekli. Ayrıca, ajans bünyesinde ki arkadaşlarımın seçim öncesi masanın karşısına geçerek reklam veren gibi ve/veya tüketici gibi düşünmeleri de çalışmanın seçiminde etkili olabiliyor.
Katkısı tartışılmaz
m “Kırmızı Bölge Ödülü sizin için ne ifade ediyor?”
Öncelikle ortak sinerji yaratması açısından Kırmızı Bölge’nin Anadolu Ajansları ve Reklamcılığı adına çok önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum. Tatlı sert rekabetin oluşmasına ve bu rekabet sonucundan mesleki gelişimin ve bu gelişim için yapılması gereken yatırımların herkes için zorunlu kılınması gerektiğine ve reklam veren tarafından ajans seçimi konusunda hata yapılmadığının düşünülmesinde Kırmızı Bölge’nin katkısı asla tartışılmaz. Ben aslında bu duruma KÖ/KS, yani Kırmızı’dan öncesi ve Kırmızı’dan sonrası durumu diyorum. Daha önce birbirlerinden sadece km. olarak değil, her anlamdan uzakta olan Anadolu Reklamcılarının bu kadar birbirlerine yakın olmalarını ve samimi dostluklar kurmalarını sağlayan başka bir yapı yoktur sanırım. Ayrıca reklamcılığın İstanbul dışındaki bölgelerde de iyi derecede yapıldığını göstermesi açısından Kırmızı Bölgenin rolü çok önemli tabi ki. Ben artık Kırmızı Bölge’yi reklamcılığın tek rengi ve birlikteliği olarak görüyorum. Çünkü bölge ajanslarına ve reklamcılığa bu denli destek olan başka bir yapı, ne yazık ki bulunmuyor.

Haberin Devamı

Kırmızı ödülleri katkılar sağladı

EN İYİ REKLAM KAMPANYASI KATEGORİSİ                                                                          
Öncül & Sefa İletişim Hizmetleri – Adana
Mustafa Öncül & Sefa Sofuoğlu – Ajans Başkanları

m “Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ne katılmaya nasıl karar verdiniz?”
Öncül & Sefa İletişim Hizmetleri olarak, kurulduğumuz yıldan bu yana, yaratıcı ve özgün çalışmalara önem veren bir ajans olduk. Kırmızı Ödülleri’nin “Anayasası” diyebileceğimiz 3 kriteri var: 1- Yaratıcılık, 2- Fark yaratmak ve 3- Uygulamadaki başarı. Bir reklamın ödül alabilmesi için bu 3 özelliği taşıması gerekiyor. Biz de, sadece basın ilanlarında değil, her işimizde bu kriterler doğrultusunda çalışmalar yapmaya gayret ediyoruz. Aldığımız Kırmızı ödüllerini de, doğru yolda olduğumuzun birer işareti olarak kabul ediyoruz.
Özel yerlere taşıyor
m “Adana’daki, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?”
Reklamcılık sektörü Anadolu’da ne yazık ki; çok yavaş adımlarla ilerliyor. Bunun, insan kaynakları, bütçeler, ihtiyaçlar, eğitim, bilgi, görgü, vizyon v.s. gibi belki onlarca nedeni var. Bu nedenler ortadan kalktıkça, gelişme nispeten hızlanıyor. Yaşanan bu hız yeterli mi? Elbette değil. Ancak umut veriyor ve geleceğe daha inançla, güvenle bakmamızı sağlıyor.
Reklamcılığın ve yaratıcılığın artan bir ivme ile gelişme göstermesinde, Kırmızı Ödülleri’nin katkısı çok fazla. Çünkü, Kırmızı Ödülleri sadece reklamcıların değil, reklam verenlerin de vizyonuna çok değerli katkılar sağladı. Reklam verenler, ajanslarından yaratıcı, farkındalık oluşturan çalışmalar talep etmeye başladılar. Bazen çok ciddi, bazen de şaka ile “Kırmızı ödülü alacak bir reklam istiyoruz sizden” sözünü reklam verenden duymaya alışmaya başladık. Çünkü bu ödüller, sadece reklamcıyı değil, reklam vereni de çok özel yerlere taşıyor. Zaten başarılı bir reklam varsa, bu başarının gururu, reklamcı ve reklam veren arasında kardeş payı yapılır.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!