Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar

Güncelleme Tarihi:

Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar
Oluşturulma Tarihi: Aralık 28, 2010 00:00

Mesela sürücülerin “Ani frenlerde, önce frene, durmaya yakın da debriyaja basılır” bilgisi doğru değil. Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılıyor.

Haberin Devamı

TRAFİĞİN ana unsurları sürücülerin, araçları ve bunları kullanım yöntemleri hakkında “doğru” bildikleri birçok konunun aslında “yanlış” olduğunun saptanması şaşırtıyor.
Uzmanların değerlendirmelerine göre, bazı sürücülerin “lastik havalarını düşük tutarsak araç hem daha iyi tutunur hem de daha konforlu olur” düşüncesi yanlış. Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekiyor. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre lastiklerin havasının artırılması, yakıt sarfiyatının azaltılması ile hız açısından aracın performansını olumlu etkiliyor. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamıyor. Doğru olmayan lastik havası otomobilin yol tutuşunu da aynı şekilde bozuyor.
ABS kısaltmaz
Otomobil kullananların “ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur” bilgisi de doğru değil.
Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır böylece motorun aracı ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır.
“Antiblokaj Fren Sistemi (ABS) otomobili, mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur” bilgisi de yanlış. Çünkü, ABS aracın tekerleklerinin kızaklamasını engeller ve fren sırasında aracın manevra yapılabilmesini olanak sağlar. ABS, aracın daha güvenli biçimde frenleme yapılmasına yardımcı olur.
Emniyet için
Sürücülerdeki “şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir” anlayışı da doğru değil. 50 kilometre hızda meydana gelen bir çarpışmada aracın içindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağı düşmeye eşit şok yaşıyor. Emniyet kemeri olası kazalarda hayat kurtaran en önemli güvenlik aracı olma özelliği taşıyor.

Haberin Devamı

Uyarı için korna çalma

SÜRÜCÜLER tarafından bir kişiyi uyarmak için korna çalınmasının da yanlış bir davranış şekli olduğu bildiriliyor. Çünkü, uyarı için çalınan korna, uyarılan kişiyi paniğe sokup beklenmedik bir tepki vermesine neden olabiliyor. En iyi uyarı biçiminin yavaşlamak veya durmak olduğu ifade ediliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!