Konaklama sektoründe ilk üç ay umut verici

Güncelleme Tarihi:

Konaklama sektoründe ilk üç ay umut verici
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2010 00:00

Global ekonomik kriz sebebiyle 2009’un beklentilerin altında bir yıl olarak geçtiğini belirten Dedeman Ankara’nın Genel Müdürü Nadir Kadakal, 2010’dan umutlu: Sektör yavaş yavaş kendini toparlamaya başladı

KOBİ’ler Konuşuyor, bu hafta konaklamada bir Ankara markası olan Dedeman’ı ve konaklama sektörünü masaya yatırdı. Konuğumuz Dedeman Ankara’nın genç ve başarılı Genel Müdürü Nadir Kadakal.

Krizin olumsuz etkileri

2009’un, global ekonomik kriz sebebiyle beklentilerin altında bir yıl olarak geçtiğini belirten Kadakal, “Hem uluslararası hem de yurt içi pazarda ilk 3 ay verilerini değerlendirdiğimizde sektörün kendini toparlamaya başladığını görüyoruz” diye konuştu.

VELİ SARITOPRAK : Sektör 2009’u nasıl geçirdi?
NADİR KADAKAL :
2009’da kendini gösteren global ekonomik kriz sebebiyle beklentilerin altında bir yıl olarak geçti. Krizin olumsuz etkilerinin 2008’in son döneminde baş göstermeye başlamasıyla birlikte şirketler ve misafirler seyahat, konaklama harcalamarında tasarrufa gitti. Maliyetlerin artmasıyla birlikte 2009 yılı, önceki yıllara oranla özel konaklama sektöründe parlak bir yıl olarak değerlendirilemedi.

VELİ SARITOPRAK : Ankarayı Konaklama Sektörü açısından değerlendirir misiniz?
NADİR KADAKAL : Ankara’da yapılan yatırımların talebe uygun olarak yapılması gerekir. Eğer bir talep oluşursa yatırımcıların yatırım yapmaya yönelmeleri gerekir diye düşünüyorum. Yeni açılan oteller fiyatları düşürmektedir. Konaklama standartlarımız yükselirken, fiyatlarımız düşmektedir. Fiyatların düşmesi ile bağlantılı olarak, hizmet kalitesinin de düşmesi kaçınılmaz olacaktır.

Sahipsizlik duygusu

VELİ SARITOPRAK : Grubun, 45 yıldır gelişerek ayakta durmasını neye bağlıyorsunuz?
NADİR KADAKAL :
Dedeman otelcilik 45 yıldır edindiği tecrübe ile kurumsallaşma yolunda oldukça yol almıştır. Otellerimize gelenleri müşteri değil, misafir olarak algılayarak, geleneksel Türk misafirperverliği ile pazarın ihtiyaçları doğrultusunda konuklarımız maksimum fayda sağlamayı hedefliyoruz. Sahiplik duygusu ve takım ruhu Dedeman’ın vazgeçilmezi.

VELİ SARITOPRAK : Otellere ne tavsiye edersiniz?
NADİR KADAKAL :
Dedeman olarak bizim kaliteye, kalitede sürekliliğe, misafir memnuniyetine inanmamız ve bunu en iyi şekilde uygulamamız marka olmamızdaki en önemli etken diye düşünüyorum.

Zincir otellerde marka önemli

Zİncİr otellerde marka çok önemlidir. Misafirin her konakladığı otelde aynı standardı bulması gerekir. Bunun çalışanların eğitimiyle de desteklenmesi gerekiyor. Hedefimiz misafir memnuniyetini en üst seviyeye getirmektir. 45 yıldır Dedeman Ankara’da konaklayan misafirlerimiz bunun en güzel örneğidir.

VELİ SARITOPRAK : Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti ve Dedeman deyince neler söylersiniz?
NADİR KADAKAL :
Misafir memnuniyeti ancak çalışanların memnuniyeti ile elde edebileceğimizin bilincindeyiz. Hedefimiz yüzde 100 misafir memnuniyetini ve güvenini sağlamaktır. Bu noktada çalışanlarımızla bire bir iletişime geçiyoruz.Yönetimle, çalışanlarımız arasında bu anlamda kuvvetli bir bağ oluşturmayı başarabildik. Deneyimli, işini çok iyi bilen ve tamamen çözüm odaklı yaklaşımlara sahip bir ekiple çalışmak, bize bu başarıyı getiriyor. Dedeman olarak kurumsallaşma yolunda çok yol almış bir şirketiz. Bizim kaliteye, kalitede sürekliliğe, misafir memnuniyetine inanmamız ve bunu en iyi şekilde uygulamamız kurumsallaşmamızdaki en önemli etken diye düşünüyorum.

Sektör toparlanıyor

VELİ SARITOPRAK : Sektörün ve otelinizin 2010 beklentileri nelerdir?
NADİR KADAKAL :
2009’da ki ekonomik krizin sona erme sinyalleriyle birlikte 2010 yılı için beklentilerimiz 2009 yılına oranla artarak devam etmektedir. Hem uluslararası hem de yurt içi pazarda ilk 3 ay verilerini değerlendirdiğimizde sektörün kendini toparlamaya başladığını görüyoruz. Dedeman zincirinin ilk halkası olan otelimiz, yılın ilk 4 ayını hedeflerinin üzerinde başarılı bir şekilde tamamlamıştır. Önümüzdeki dönemlerde daha da başarılı olacağımıza ve Türkiye turizm sektörüne sağladığımz katkının daha da artacağına inanıyoruz. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti, Türkiye Turizmine çok büyük katkı sağlayacak.

Yeniliklere devam

VELİ SARITOPRAK : Dedeman Ankara’da yatırım ve yenilikler devam ediyor mu?
NADİR KADAKAL :
Dedeman 45 yıldır olduğu gibi bu yıl da yeniliklerine ve yatırımlarına devam ediyor.

Renk katacak

Lobby katımızda hizmet veren Dedebar bir yıldır, yenilenmiş yüzüyle ve “D’PUB” adı ile hizmete girdi ve yoğun ilgi gördü. 2011 yılı içerisinde salon kapasitelerimizi iki katına çıkarmış olacağız. 100 odanın baştan aşağı yenilenmesi için çalışmalar başlandı. Açık havuzumuzun olduğu alanı Avizeli Salonumuzla birleştirerek, bin metrekarelik bir alanda peyzaj çalışmalarımız sürüyor. Ankarada bir efsane olan Dedeman Roof da iddialı bir şekilde hizmete yeniden girerek, Ankara’nın sosyal hayatına renk katmaya kaldığı yerden devam edecektir.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!