Biz Bursa'nın adını Türkiye'ye duyurduk

Güncelleme Tarihi:

Biz Bursanın adını Türkiyeye duyurduk
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2011 00:00

Basında En İyi Ulusal Gündem Bağlantılı Reklam kategorisinde Kırmızı Bölge ödülü kazanan Ajans Akılişi, ödülü Bursa’daki reklam sektörü adına aldıklarını vurguluyor.

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri yarışmasında, Marigold Thermal & Spa Otel için hazırladıkları ilanlarıyla Basında En İyi Ulusal Gündem Bağlantılı Reklam kategorisinde ödüle layık görülen Ajans Akılişi’nin ortakları Sema Delibaşıoğlu ve Burçin Köksal ile Bursa’daki reklamcılığı ve Kırmızı Bölge Ödülleri’ni konuştuk...

Ajansınızdan kısaca bahseder misiniz?
Ajans Akılişi, 2005 yılından beri pazarlama iletişimi başlığı altındaki reklam, iletişim, danışmanlık, marka konumlandırma, strateji oluşturma, halkla ilişkiler, medya satın alma ve matbaa hizmetleri konularında tam hizmet ajansı olarak çalışan bir reklam ajansıdır.

Toplantılar yapıldı

Basında En İyi Ulusal Gündem Bağlantılı Reklam kategorisinde Kırmızı Bölge Ödülü kazandınız. İşin öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?

Yarışmaya katılma kararı aldıktan sonra müşterimiz ile toplantılar gerçekleştirdik. Kendilerinden almış olduğumuz brief doğrultusunda ajansta kreatif direktörümüz ile yapmış olduğumuz toplantıda, alınan briefi en doğru şekilde geçekleştirmek için bir fotoğraf çekimi yapmamızın gerekli olduğuna karar verdik. Müşterimiz bu isteğimize son derece olumlu yaklaşarak, bize bir odalarını tahsis etti. Bir gün süren çekimler sonucunda arzu ettiğimiz kareleri yakaladık. Tasarımın nihai halini grafik departmanımız tarafından yapıldıktan sonra müşteri onayımızı alarak ilanımızı yayınladık ve yarışmaya katıldık.

Bursaspor için çalışma

Reklam verenin sizinle paylaştığı bilgiler ve sizin ajans olarak bu brief’e bulduğunuz çözüm nasıldı?

Ödül kazandığımız tasarımı yaptığımız Marigold Thermal & Spa Otel yetkilileri ile yapmış olduğumuz toplantıda, Bursaspor Şampiyonlar Ligi’nde mücadele edeceği için Bursa’ya, Avrupa’nın değişik şehirlerinden takımlar geleceğini ve bu takımların yönetici kadrosu ile takımların bulunduğu şehirlerin basın mensuplarının Marigold Thermal & Spa Otel’de konaklayacaklarını öğrendik. Biz de hemen bu konu üzerinde bir tasarım yapmayı planladık ve halk arasında çok kullanılan “Futbolla yatıp futbolla kalmak” deyimi üzerine odaklandık.

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ne katılmaya nasıl karar verdiniz?
Kırmızı Reklam Ödülleri’nin bu yıl ilk defa bölgeler arasında yapılacak olan yarışmasını duyduğumuz ilk andan itibaren bu yarışmaya katılmamız gerektiğini düşündük. Kırmızı’nın bölge reklam ajanslarına verdiği desteği göstermek amacı ile düzenlediği bu yarışmaya bölgemizdeki en güçlü ajanslardan birisi olarak adımızdan söz ettirecek işler yapmamız gerektiği konusunda hem fikirdik.

Yapılmamış bir tasarım

Yarışmaya katılacağınız ilanı seçerken nelere dikkat ettiniz?

Daha önce yapılan yarışmaları incelediğimizde ödül alan işlerin grafik tasarımının iyi olmasının yanı sıra yaratıcı bir fikre sahip olması gerektiğini gördük. Dolayısı ile yaptığımız tasarımın daha önce yapılmamış bir tasarım olmasına yani yaratıcı bir fikre sahip olmasına özen gösterdik. Daha sonra gerçekleştirilen fotoğraf çekimi ile de bu fikrimizi uyguladık.

Sürpriz oldu

Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nden önce, ulusal olarak düzenlenen Kırmızı Reklam Ödülleri’ne katılmış mıydınız? 2005 yılında gerçekleştirilen Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri yarışmasındaki “Basında En İyi Bölgesel Reklam Kategorisi”nde yarışmıştık.

Ödül kazanacağınızı tahmin ediyor muydunuz?
Yaptığımız tasarım hem bizim hem de müşterimizin içine o kadar sinmişti ki “Biz bu iş ile ödül alabiliriz” diye aklımızdan geçiriyorduk. Ama bölgelerde başarılı birçok reklam ajansı olduğu için katıldığımız kategoride, bizim işimizin karşısına hangi işlerin çıkacağını bilemediğimiz için tam olarak “Ödül Kazanırız” diyemiyorduk.

Hedefimiz daha büyük başarılar

Kazandığınız kategori birinciliğiniz ile 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ön elemeden muaf tutularak, ilgili kategoride bir kez daha yarışacaksınız. İddialı mısınız?
Bölgesel yarışmada birinci olduğumuz için 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde de iddialıyız. Ön elemeyi geçip finalde yarışıyor olmak, ödüle birkaç adım yaklaşmamız anlamına geliyor. Bu çok büyük bir şans. Şu an ödülün bir ucundan tutuyoruz. Ön elemeyi geçip, finalist olmak bizi son derece heyecanlandırıyor.

Şehrinizde, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyorsunuz?
Reklama verilen önemin farkına varılması ile Bursalı reklam ajanslarının yapmış olduğu başarılı işler, sektörün her geçen yıl daha da iyi yerlere gelmesini sağlıyor. Alınan ödüller bunun en güzel ispatı. Bir ürünün ya da hizmetin tüketiciler tarafından algılanıp satın alınmasında yaratıcı reklamın payı çok büyüktür. Eğer yapılan reklamlar yaratıcı değilse yapılan diğer reklamların arasında kaybolur, gider. Bursa’da faaliyet gösteren reklam ajansları bu bilinçle adından söz ettirecek kampanyalar gerçekleştirmektedir. Bu sayede de reklam verenler yaptıkları işlerden daha fazla kar ederek reklam ajanslarına daha fazla güvenir hale gelmişlerdir.

Son olarak Kırmızı Bölge Ödülü sizin için ne ifade ediyor?
5 sene önce kurulmuş bir reklam ajansı olarak Kırmızı Bölge Reklam Ödülü almak bizim için çok gurur verici. Kurulduğumuz günden beri müşterilerimize verdiğimiz hizmetlerde yaratıcılığı ve iyi hizmeti hep ön planda tuttuk. Bunun da ödülünü bu sene Kırmızı tarafından aldık. Biz bu ödülü hem Bursa’daki reklam sektörü adına hem de Ajans Akılişi adına aldık. Bu ödül ile şehrimizdeki reklam sektörünün adını tüm Türkiye’ye duyurduk. Bu gururu ve mutluluğu tüm ekibimizle paylaşıyoruz. Bundan sonraki hedefimiz Bursa’ya daha büyük ödüller kazandırmak olacak.

Yarın: Kırmızı Bölge’den 2 ödül ile Adana’ya dönen Öncül/Sefa İletişim Hizmetleri
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!