AŞTİ topun ağzında

Güncelleme Tarihi:

AŞTİ topun ağzında
Oluşturulma Tarihi: Mart 17, 2007 00:00

Daha önce de Ankara Otogarı’na kısa süreli giriş yapan araçlardan yönetmeliğe aykırı olarak ücret aldığı için defalarca Ulaştırma Bakanlığı tarafından uyarılan ve ihtar alan AŞTİ hakkında aynı nedenle bir şikayet daha yapıldı. AŞTİ hakkında sekiz şikayet daha yapılır ve ihtar kararı çıkarsa AŞTİ’nin lisansının iptal edilmesi gündeme gelecek.

ANKARA Şehirlerarası Otobüs İşletmesi’nde (AŞTİ) sorunlar bitmiyor. Önce kaldırılan servislerle sonra otogar taksilerinin fahiş ücret uygulamasıyla gündeme gelen AŞTİ yine gündemde. Yasal düzenlemeye göre otogara 25 dakikadan az giriş çıkışlarda ücret alması yasak olan AŞTİ hakkında bu nedenle bir şikayet daha yapıldı. Daha önce defalarca Ulaştırma Bakanlığı tarafından uyarılan, ücret uygulamasını kaldırması için süre verilen AŞTİ hakkında sekiz şikayet daha yapılırsa işletme lisansı kaldırılabilecek ve AŞTİ kapatılabilecek.

YİNE AŞTİ YİNE ÜCRET ŞİKAYETİ

Kısa süreli giriş çıkışlarda ücret alınmasını engelleyen yönetmeliğe rağmen araç sahiplerinden ücret alınması, AŞTİ’nin kapatılması riskini gündeme getirdi. AŞTİ’nin araçlardan ücret alması nedeniyle aldığı ihtar puanları 50’ye ulaşırsa lisansı iptal edilebilir. Bu da sekiz şikayet daha olur ve ihtar kararı çıkarsa AŞTİ’nin lisansının iptali ve kapatılma yolunun açılması anlamına geliyor.

Ankara Barosu Kent Çevre Kurulu üyesi Avukat Emre Baturay Altınok, AŞTİ’ye yaptığı 4 dakikalık giriş için kendisinden yasadışı ücret alındığı gerekçesiyle şikayetçi oldu. Altınok, 9 Mart tarihinde bir misafirini yolcu etmek için girdiği AŞTİ’den ücret ödeyerek çıkmak zorunda kaldı. Altınok, Sanayi Bakanlığı’na, Tüketici Hakem Heyetine ve Ulaştırma Bakanlığı’na verdiği dilekçesinde şunları ileri sürdü:

ŞİKAYET ET AMA BİR ŞEY DEĞİŞMEZ

"9 Mart 2007 tarihinde Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi otoparkına, bir misafirimi otobüsüne yetiştirmek üzere saat 14:01:05’te, aracımla giriş yaptım. Otobüsüne yetiştirdiğim misafirimi yolcu ettikten sonra 14:05’te yani tam tamına 4 dakika sonra otoparktan aracımla çıkarken bilet gişesinde bulunan görevliye Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin ilgili hükmü gereği para alamayacağını hatırlattım. Görevli ise para almak zorunda olduğunu, gerekirse itiraz edebileceğimi ancak bir şeyin değişmeyeceğini söyledi. Ben de şikayet edeceğimi belirterek tarafıma fiş vermesini söyledim. Fişi alarak terminalden uzaklaştım.

8 şikayet daha gelirse AŞTİ kapatılabilir

Uygulamanın yasalara aykırı olduğunu belirten Altınok, şunları söyledi: "Bilindiği üzere Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin ilgili maddesinde ’Uzun süreli beklemeler için özel olarak yapılmış otoparkları kullanan taşıtlardan park sürelerine göre makul bir ücret alınabilir. Ancak, yolcuları terminale getirmek veya terminalden almak üzere 25 dakikayı geçmeyen giriş ve çıkışlarda özel otomobillerden hiçbir şekilde ücret alınamaz.’ denilmektedir." Altınok, giriş-çıkış ve ücret fişlerini de delil olarak sunduğu şikayet dilekçesinde daha önce de bu nedenle 5 ihtar puanı alan işletme hakkında işlem yapılmasını ve ceza verilmesini istedi. Altınok ayrıca mevzuata göre 50 ihtar puan alınması durumunda yetki belgesinin iptal edilmesi gerektiğini de hatırlattı.

İMO: Kamu ihale istemi demokratikleştirilmeli

TÜRK
Mühendis Mimar Odaları Birliği (TMMOB) İnşaat Mühendisleri Odası, kamu ihale sisteminin demokratikleştirilmesi gerektiğini bildirdi.

TMMOB İnşaat Mühendisleri Odasından yapılan açıklamada, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu’nun, Kamu İhale Kurulu’nun işleyişini düzenleyen 53. Maddesine itirazlarını sürdürerek, ihale kanununda önerilen değişiklilerin gerçekleşmesi halinde, önüne geçilmesi mümkün olmayan olumsuzlukların ortaya çıkacağı kaydedildi. Kamu ihale Sistemi’nin mevcut durumunda değişmesi gereken yönler bulunduğu, ancak kanun değişikliğinin olumsuzlukların önüne geçecek durumda değil, derinleştirecek özellikler taşıdığı vurgulandı.

İnşaat mühendisleri, İhale Kanunu’nun 53. maddesinde yapılmasını istedikleri değişiklik görüşlerini yineleyerek, açıklamalarında, kamu ihale kurulunda TMMOB’nin temsil edilmediği, bunun yanında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Türkiye İşveren Sendikaları gibi kuruluşlardan temsilci bulunmasının yadırgatıcı olduğu belirtildi. Kurulun üye sayısını 10’dan, 7’ye düşürecek öneriden de vazgeçilmesi gerektiği kaydedilen açıklamada, kurul üyelerinin kurumsal kimliklerinin korunması gerektiği ve görev süresi biten kurul üyelerinin, yeni üye atanana kadar görevlerine devam etmesini sağlayacak düzenlemeler yapılması üzerinde de duruldu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!