Gürül Öğüt

En yaratıcı kartvizit örnekleri

25 Mayıs 2013
Islatıldığında çimenlenenden, kurutulmuş etten yapılmış yenebilene kadar, kartvizit tasarımında yaratıcılık sınır tanımıyor.

 

KATLANAN, YIRTILAN, YENEN KARTVİZİTLER

 

Başarının garantisi değildir ama olumlu ilk izlenim yaratmakta kartvizitin üstlendiği görev küçümsenemez. Bir kartvizitin görevi sadece ad, soyad ve irtibat bilgilerinin vermek değil, aynı zamanda ait olduğu kişinin işini en iyi şekilde anlatmaktır. Dolayısıyla kendi işini yapan veya serbest çalışanlar için kartvizitlerinin sıra dışı olması önem taşır. Söz sıra dışılığa geldiğinde bazı örnekler gerçekten sınırları zorluyor. İşte bu tür uygulamalardan geniş bir seçki.

 

TOK & STOK

 

Yazının Devamını Oku

Facebook’ta suç işliyor olabilirsiniz

21 Mayıs 2013
Uluslararası Af Örgütü’nün uygulaması, profilinizi inceleyerek hangi ülkelerde suç işlemiş olabileceğinizi belirliyor.

 

FACEBOOK YÜZÜNDEN BAZI ÜLKELERDE TUTUKLANABİLİRSİNİZ

 


 

Arkadaşınızın doğum gününde içki içerken veya gittiğiniz eğlence mekanında dans ederken ya da tatilde denize girerken çekilmiş ve Facebook sayfanızda paylaştığınız fotoğraflar, bazı ülkelerde tutuklanmanıza, işkence görmenize ve hatta idam cezasına çarptırılmanıza bile neden olabilir.

Uluslararası Af Örgütü

Yazının Devamını Oku

Markaların gizli sembolleri

18 Mayıs 2013
İyi tasarım, bazen bir bulmaca gibi içinde keşfedilmeyi bekleyen gizli anlamlar saklayabilir.

 

Etkili ve iyi logo tasarımının dikkat çekici olması gerektiği tartışma götürmez. Dikkat çekmenin yollarından biri de tüketiciye çözmesi gereken bir bulmaca sunmaktır. Logonun sakladığı gizli mesajın veya yapılan oyunun keşfedilmesi, onu ortaya çıkaran kişinin zihninde logoyu unutulmaz kılar.

 

AMAZON

 

 A harfinden Z harfine giden ok işareti hem firmanın a’dan z’ye her şeyi sattığını anlatıyor hem de gülümseme işareti olarak müşteri mutluluğuna odaklanıldığını simgeliyor.

Yazının Devamını Oku

Tasarımda en umulmadık hatalar

14 Mayıs 2013
Basit bir hata,logoyu bambaşka şekile sokabilir



EN KÖTÜ LOGOLAR


Pazarlama iletişim açısından en önemli unsurların başında markanın logosu gelir. İyi tasarlanmış bir logo sadece markanın tanınmasını sağlamaz aynı zamanda kim ve ne olduğunu da söyler. Başarılı logo tasarımında ilk kural elbette dikkat çekici olmasıdır. Tüketiciyi ilk anda etkilemeli ve ilgisini yakalamalıdır. Tabi bu arada dikkat çekici bir logo yapmayaya çalışırken, tasarımcının kendisinin de çok dikkatli olması gerekir. Aksi takdirde hiç umulmadık bir mesaj veren veya beklemedik bir görsel içeren tasarım yapabilir.

A-STYLE

Yazının Devamını Oku

Coca-cola “Muhammed”i kampanya dışı tuttu

11 Mayıs 2013
ABD ile ilişkilendirilen bir ürünün kampanyasında Muhammed isminin kullanılmamasının daha az kışkırtıcı olacağına karar verdik.”

 

“MUHAMMED” HASSASİYETİ 
 

Coca-Cola’nın 11 Avrupa ülkesinde mayıs - ağustos döneminde düzenleyeceği promosyon kampanyası İsveç pazarında tartışmalara neden oldu.

Meşrubat devinin yeni kampanyasında şişeler üzerindeki etiketlerde yer alan Coca-Cola yazısı ülkedeki en popüler insan isimleri ile değiştiriliyor. Kampanyanın bu uygulama ile tüketicilere sevdikleriyle kişiselleştirilmiş Coca-Cola paylaşma imkanı sağlandığı belirtiliyor.

Coca-Cola İsveç Pazarlama Müdürü Eric Nilsson basın açıklamasında, ülke genelinde 150 milyon şişenin etiketlerinin değiştirileceğini ve bu sayede basit ama katılımcı bir yöntemle tüketicilerin aile fertleri ve arkadaşlarıyla Coca-Cola paylaşma deneyimi yaşacaklarını belirtti. Tüketiciler ayrıca delaencoke.se adresindeki web sitesinde kendi sanal şişelerini de tasarlayabiliyorlar.

Buraya kadar her şey normal ve sıradan bir promosyon kampanyası gibi görünse de, thelocal.se adresindeki web sitesinde yer alan habere göre,  İsveç’te kullanılan en yaygın erkek isimleri arasında yer alan

Yazının Devamını Oku

Markaların isimleri nereden geliyor?

7 Mayıs 2013
Global bilinirliğe sahip markalar, isimlerini nasıl seçeler?

 

 

MARKALARIN KÖKLERİ?

 

NIKE
 


Yazının Devamını Oku

En radikal logo değişimleri

4 Mayıs 2013
Yıllar içinde logolarında büyük değişiklikler yapan 12 global marka.

 

MARKALAR DÜNYASININ GÖRDÜĞÜ EN KÖKLÜ LOGO DEĞİŞİKLİKLERİ

 

Büyük markalar genellikle logoları konusunda tutucudurlar ve pek değişiklik yapmayı sevmezler. Yapılanlar da ufak tefek ve çok dikkat çekmeyecek boyutta olur.

Tabii bunu tüm büyük markalar için genellemek mümkün değil. Kimi zaman öylesine köklü değişiklikler yaşanır ki eski ve yeni logo iki farklı şirkete aitmiş gibi olur.

 

Örneğin, Coca-Cola’nın logosu 1880’lerden bugüne kadar neredeyse hiçbir değişiklik yaşamamış gibidir. Firma bu istikrarın faydasını da görmektedir, bugün en iyi bilinen logolardan biri Coca-Cola’nınkidir.

 

Yazının Devamını Oku

Kadınlara özel tasarlanmış en saçma ürünler

30 Nisan 2013
Bazılarını şaka sanabilirsiniz ama hepsi gerçek.

 

 

 

 

 

 

 

 

Yazının Devamını Oku